Toon posts:

Miele stofzuiger | stekker en snoer worden warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-01 22:54
Het viel mij op dat de stekker en de eerste 30 á 35 cm van mijn Miele stofzuiger warm is als ik deze na stofzuigen uit het stopcontact haal. De rest van het snoer voelt overigens niet warm aan en ik heb het snoer ook bijna altijd helemaal afgerold.

Zou het kunnen dat de stekker niet meer goed is of dat er misschien een beschadiging of breukje in het snoer vlak bij de stekker zit?
Wat zou een andere oorzaak kunnen zijn? Het lijkt mij niet normaal dat de stekker en het eerste stukje van het snoer warm worden toch?

Alle reacties

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:31
dit klinkt inderdaad als een (deels) kabelbreuk vlak bij de stekker.

ik zou de stekker er afknippen en met een tang eens aan de aders trekken. daar waar deels een breuk is trek je de rest wel los en zie je meteen hoeveel je het snoer moet inkorten voor een nieuwe stekker

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Opzich is 'warm' niet echt een probleem, kan ook aan slecht contact tussen de stekker en het stopcontact liggen.

Waarschijnlijk heb je je stofzuiger eigenlijk altijd in hetzelfde stopcontact, zou eens een andere proberen en kijken of dat iets veranderd voor je de stekker eraf knipt, een vervangende stekker heeft meestal lang niet zo'n goede trekontlasting dan een fabrieksstekker.

Klok is stuk :(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:02
Een stuk van 35cm wat warm is nog al veel. Ik zou het daarom niet direct bij een contactprobleem zoeken, omdat dat meestal max. 5cm is.

Ligt het begin van jouw snoer niet bijvoorbeeld boven een radiator of iets anders wat warmte geeft?

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Bij de stekker heb je kort achter elkaar een aantal overgangsweerstanden;
1) van VD draad naar stopcontact.
2) Van stopcontat naar stekkerpen.
3) Van stekkerpen naar snoer.

En koper is een goede warmtegeleider, dus dat waaiert uit het snoer in.

Stofzuigersnoeren zijn natuurlijk ook notair in de zin dat ze altijd net iets te kort zijn en er vaak aan getrokken wordt wat dan voor afgescheurde vezels bij de stekker kan zorgen.

De pennen van de stekker zijn zeker ook heet?

Wat voor stofzuiger heb je? Zo'n EU-fahig model van 700W of zo'n 2200W exemplaar?

• HyperH
SA007 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:33:
Opzich is 'warm' niet echt een probleem, kan ook aan slecht contact tussen de stekker en het stopcontact liggen.
Warm is niet echt een probleem m.a.w. ik hoef geen actie te ondernemen?
Waarschijnlijk heb je je stofzuiger eigenlijk altijd in hetzelfde stopcontact, zou eens een andere proberen en
Ik heb verschillende stopcontacten in huis geprobeerd, maar overal het zelfde resultaat.

• Onbekend
Ik ga er vanuit dat het stukje snoer niet overal even warm is. Waar is precies het warmste punt?

• HyperH
Onbekend schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:37:
Een stuk van 35cm wat warm is nog al veel. Ik zou het daarom niet direct bij een contactprobleem zoeken, omdat dat meestal max. 5cm is.
Ik heb het even na gemeten en het bleek ca 9 cm vanaf de stekker te zijn. O-)
De stekker zelf is ook wel iets warm, maar minder warm dan het snoer dat er uit komt.
Ligt het begin van jouw snoer niet bijvoorbeeld boven een radiator of iets anders wat warmte geeft?
Nee er is geen externe warmtebron die het snoer plaatselijk opwarmt. Ook de stofzuiger zelf blaast geen warme lucht op dat stukje snoer.

• HyperH
kabeltjekabel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:23:
De pennen van de stekker zijn zeker ook heet?
Nee, de pennen waren niet heet. Ze voelden ook niet koud aan, maar het was minder warm dan het stukje snoer dat ik heb opgemerkt.
Wat voor stofzuiger heb je? Zo'n EU-fahig model van 700W of zo'n 2200W exemplaar?
Ja het is nog een 'ouderwetse' 2200W+ exemplaar. Ik denk ook wel dat de stofzuiger inmiddels zo'n 10 jaar oud is, mogelijk ouder.

• HyperH
Onbekend schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:28:
Ik ga er vanuit dat het stukje snoer niet overal even warm is. Waar is precies het warmste punt?
Het warmste is het eerste stukje snoer van ca 9 cm dat het gegoten stekkertje uitkomt.

• Onbekend
Ik vermoed dat daar een beschadiging of draadbreuk zit.
Knip die stekker met 12cm snoerlengte af, en zet er een andere stekker op.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee