Vraag

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:09
Hallo, ik heb sinds kort 2 Huawei modems (B618-22D)gekocht in een partij.
1 is Huawei branded de andere is T-Mobile branded

het probleem wat zich momenteel voor doet is dat de Huawei branded modem netjes 4G+ doet.
en de T-Mobile versie doet alleen 4G. in de Huawei branded kan je netjes instellen welke banden hij moet gebruiken. de T-Mobile versie kan dit niet.

aangezien er Franse Simkaarten van Orange in gaan zit ik dus met het probleem dat de ene 4G+ doet en de andere niet. en het verschil is best groot. want we praten over 100Mbps op 4G+ en slechts 20 op 4G

Nou heb ik al verschillende sites bezocht die zeggen dat je hem kan terug flashen naar stock. alleen zit er bij mij geen USB port op. dus dat lukt niet op die manier.

Heeft iemand anders dit al een keer geprobeerd of weet iemand hoe dit wel moet?

want zo kan ik hem niet gebruiken :(

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Brentjuh2000 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:23:
...
want zo kan ik hem niet gebruiken :(
Misschien moet je even het typenummer van het modem vermelden; als we alle huawei modems gaan opnoemen wordt 't een onnodig lang topic

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Brentjuh2000
Brahiewahiewa schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Misschien moet je even het typenummer van het modem vermelden; als we alle huawei modems gaan opnoemen wordt 't een onnodig lang topic
heb het model aangevuld!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49
De T-Mobile Box is branded en ze hebben de USB poort eraf gehaald.. Ik denk dat je die, als je handig bent, er wel weer op kunt sorteren aangezien ik verwacht dat de contactpunten er nog wel zitten. Je kan, zodra je die hebt, met de trucjes die je kan vinden op internet, waarschijnlijk de box met een generic firmware flashen.

Leuk knutselproject...!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Brentjuh2000
Jassy schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:21:
De T-Mobile Box is branded en ze hebben de USB poort eraf gehaald.. Ik denk dat je die, als je handig bent, er wel weer op kunt sorteren aangezien ik verwacht dat de contactpunten er nog wel zitten. Je kan, zodra je die hebt, met de trucjes die je kan vinden op internet, waarschijnlijk de box met een generic firmware flashen.

Leuk knutselproject...!
het is nog veel leuker. ik heb hem net opengemaakt. en alle andere porten zitten er gewoon op. alleen het gat aan de achterkant niet

• Brentjuh2000
Nieuw probleem. ik krijg hem niet geflashed. ik heb op internet al diverse sites gezocht. en zodra ik hem in flashmode zet herkent mijn laptop geen nieuwe apparaten meer en loopt device manager compleet vast

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Ik heb de T-Mobile versie B618-22D en krijg gewoon met elke netwerk kpn/tmobile en vodafone 4G+ snelheden. Heb je getest met andere simkaart? Kan ook banden liggen?

• Brentjuh2000
ja in NL werkt het prima daar kan je gewoon 4G+ Halen stop ik er echter een 4G+ kaart in van Orange F. werkt alleen 4G. en in de andere doet hij wel gewoon 4G+ heb ook al de simkaarten omgewisseld

• Ramzz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-01-2022
Brentjuh2000 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:18:
Nieuw probleem. ik krijg hem niet geflashed. ik heb op internet al diverse sites gezocht. en zodra ik hem in flashmode zet herkent mijn laptop geen nieuwe apparaten meer en loopt device manager compleet vast
Is het gelukt? Zo ja, hoe heb je het gedaan?

• Brentjuh2000
Ramzz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Is het gelukt? Zo ja, hoe heb je het gedaan?
Ja het is gelukt ik zal komende dagen even een TUT maken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brentjuh2000
ik heb de volgende firmware gebruikt: B618s-22d_UPDATE_11.198.01.00.965_M_AT_BR.bin
ik heb de volgende webUI gebruikt: WEBUI_B618s_Mod1.5a.bin

Download: https://www.mediafire.com...y8i/FLASH+PACKET.zip/file

LAAT EVEN WETEN WANNEER JE DE ZIP GEDOWNLOAD HEBT

Stap 1
Prepareren van de computer:
a- De huawei drivers installeren
b- de registry aanpassen met het bos solution.reg

Stap 2
Booten van de router
c- Router uitzetten en openmaken
d- pin 3 en pin 4 kortsluiten en vervolgens de stekker in het stopcontact
e- router aan sluiten op de computer met een usb a - usb a kabel

Stap 3
Flashen
f- check in device manager --> je hebt nu 1 geinstalleerd huawei divice staan
g- run go.cmd uit folder #1 --> je hoort een paar keer het USB geluid, een divice gaat weg en komt er een bij
h- check device manager --> je hebt nu 2 huawei apparaten staan (LET OP; bij mij staat er een met een geel driehoekje dat een van de apparaten niet goed geinstalleerd is --> ik heb dit genegeerd en ben doorgegaan!)
i- zet de .bin file in dezelfde map als de nummer 2 flasher en drik wederom op go.cmd

na het flashen start je modem opnieuw op

Stap 4:
na het upgraden van de firmware moet je nog de webUI upgraden, dit kan gewoon via de web interface van het modem zelf. !!

KLAAR

met dank aan davidoffm voor het zoeken en bij elkaar rapen van de informatie en benodigde bestanden!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:27
@Brentjuh2000 dank je, ik wilde die van mij ook gaan flashen, maar nog niet aan toe gekomen.

Met kortsluiten, bedoel je dan gewoon een schroevendraaier oid erop leggen?

En ik download ook je files voor later, als je het niet erg vindt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brentjuh2000
Deshmir schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:54:
@Brentjuh2000 dank je, ik wilde die van mij ook gaan flashen, maar nog niet aan toe gekomen.

Met kortsluiten, bedoel je dan gewoon een schroevendraaier oid erop leggen?

En ik download ook je files voor later, als je het niet erg vindt.
ja gewoon erop leggen. dat ze bridged zijn.

mocht je ook VOIP willen gebruiken raad ik de DNK firmware aan. die werkt ook met VOIP de modded firmware kan daar wat bugs in hebben

• justd24-NL
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-03 16:22
Goedemiddag,

Ik wil die van mij ook gaan flashen, dat moet met een USB A naar USB A kabel? En wat moet ik precies kortsluiten?

Groet!

• Brentjuh2000
justd24-NL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:27:
Goedemiddag,

Ik wil die van mij ook gaan flashen, dat moet met een USB A naar USB A kabel? En wat moet ik precies kortsluiten?

Groet!
Hi,
correct een USB A naar A kabel is nodig.

je moet BOOT en GND kortsluiten,

• justd24-NL
Hoe ziet de nieuwe web ui uit, zijn daar screenshots van?

• Brentjuh2000

• justd24-NL
Bedankt! Welke VPN mogelijkheden zijn er bij deze firmware? PPTP en L2TP worden namelijk bij mijn VPN server (wireguard) niet ondersteund... Wordt Wireguard wel ondersteund?

• Brentjuh2000
Ik dacht L2TP PPTP en er schijnt een tool te zijn voor OpenVPN wireguard helaas niet
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee