Vraag

• Abilunon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hallo,

Laatst is wat water uit de kraan aan de binnenkant van mijn mobiel (Mi A1) terecht gekomen. Dit werd op een gegeven moment zichtbaar via kleine druppels achter het glas van de camera. Verder merkte ik weinig, alles functioneerde nog goed. Mijn mobiel viel wel een aantal keer random uit, maar dit hield snel op. Na iedere uitval kon ik de telefoon gewoon weer opstarten. Drie dagen later was het water verdampt en de telefoon werkte weer helemaal naar wens. Echter viel twee weken later mijn mobiel zomaar uit. De startknop indrukken had deze keer geen effect. Het enige wat de telefoon nog kan is de LED laten knipperen als ik de oplader aansluit.

Ik heb de telefoon geopend en constateerde wat roest op een metalen plaatje, zie de rode cirkel op onderstaande afbeelding. Mogelijk zit er onder dit metalen plaatje ook wat roest. Daarnaast heb ik de accu losgehaald en weer vastgekoppeld zonder resultaat. De accu ziet er verder normaal uit.

Vraag: Kunnen jullie uit dit verhaal afleiden wat een zinvolle stap zou zijn om de telefoon te repareren? Bijvoorbeeld roest verwijderen, de accu vervangen of iets dergelijks?

Alvast bedankt,
Abilunon

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Zinvol is een nieuwe telefoon. Dit gaat je veel te veel kosten.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Neem je verlies en kijk lekker naar een ander toestel. Dit ding wordt met de dag onbetrouwbaarder, waterschade is echt een hell bij electronica.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48

Tens

fits the description

eh, lichte waterschade..... maar het apparaat dood.....

Beetje in tegensprak met elkaar.

Dat beetje roest is het probleem niet, Als het apparaat niet meteen uit is gezet zijn er op verschillende plekken lekstromen ontstaan, met meestal kwalijke gevolgen. De neerslag van het opgedroogde water kan ook nog problemen geven. Soms is het op te lossen met een goede printreiniger en een kwastje, maar garantie tot aan de deur.

[Voor 8% gewijzigd door Tens op 24-01-2021 19:21]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Abilunon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dank voor de reacties. Een nieuwe mobiel ga ik zeker aanschaffen. Ik noem dit lichte waterschade, omdat alleen het gebied rondom de camera nat is geworden. Het resultaat van de schade staat daar los van.

Ben vooral benieuwd of ik op een manier nog alle data van mijn mobiel kan halen. Daarbij denk ik nu aan 1. printplaat reinigen met isopropanol en vervolgens checken of dit heeft gewerkt. Zo niet: 2. nieuwe accu aanschaffen.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Varvangen van de accu lijkt mij zinloos.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:48

Tens

fits the description

Abilunon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:07:
Dank voor de reacties. Een nieuwe mobiel ga ik zeker aanschaffen. Ik noem dit lichte waterschade, omdat alleen het gebied rondom de camera nat is geworden. Het resultaat van de schade staat daar los van.

Ben vooral benieuwd of ik op een manier nog alle data van mijn mobiel kan halen. Daarbij denk ik nu aan 1. printplaat reinigen met isopropanol en vervolgens checken of dit heeft gewerkt. Zo niet: 2. nieuwe accu aanschaffen.
accu zal niet het probleem zijn, meet de spanning eens, tijdens opladen en stand alone.

Schoonmaken om te proberen er nog even licht in te krijgen kan verder geen kwaad natuurlijk een kans is er altijd.
Mss is het zelfs alleen de aan/uit knop. Een loep lamp is wel handig met zo'n klus

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee