• Toerq
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-09 22:44
goedendag, kom er niet uit bij het invullen van de btw 4e kwartaal.

ik heb het 1e kwartaal 210 euro betaald, 2e kwartaal 129 terug gehad en 3e kwartaal 81 euro terug.
voor het 4e kwartaal moet ik 200 betalen.

hoe vul ik het nu in dat ik die 200 niet hoef te betalen. heb al van alles ingevuld maar moet dan alleen betalen.

heb voor het 4e kw 434 btw ontvangen en 234 betaald,

[Voor 8% gewijzigd door Toerq op 24-01-2021 14:29]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Hier al gekeken?

https://www.belastingdien...l/coronavirus/coronavirus

Neem anders contact op met de belastingdienst.

[Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 24-01-2021 14:10]

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
De KOR zoals jij hem wilt gebruiken bestaat niet meer per 2020. Helaas zal je de BTW dus aan de Belastingdienst moeten afdragen.
https://www.belastingdien...leineondernemersregeling/

• Toerq
ok dat wist ik dus niet, bedankt.

o wacht ik zie dat ik het verkeerd schreef dan want ik heb geen kor zo te zien dan. heb me daar iig niet voor aangemeld.

ik heb het over de voorbelasting iig.

[Voor 72% gewijzigd door Toerq op 24-01-2021 14:29]

• Toerq
ja maar wat moet ik daar mee, heb niks met corona

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
De oude KOR bestond uit twee delen. Zeg maar tot zo'n 1500 de BTW niet aan de Belastingdienst afdragen en optioneel niet met de BTW meedoen (ontheffing administratieve verplichtingen).
De nieuwe KOR kent eigenlijk alleen dat tweede deel.

• hostname
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:30
Ik denk dat de missende informatie hier is waarom je denkt die 200 euro niet te hoeven betalen. Zonder dat te weten kunnen we je lastig helpen ;)

[Voor 21% gewijzigd door hostname op 24-01-2021 15:04]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Toerq schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:44:
[...]

ja maar wat moet ik daar mee, heb niks met corona
Je info was niet duidelijk. Vandaar mijn informatie.

• Toerq
hostname schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:03:
Ik denk dat de missende informatie hier is waarom je denkt die 200 euro niet te hoeven betalen. Zonder dat te weten kunnen we je lastig helpen ;)
omdat ik dus in de war ben met vorig jaar waarschijnlijk toen het wel kon, als ik toen zeg maar 1000 btw had betaald voor kwartaal 1-2-3 en bij aangifte 4 200 dan kreeg ik die 1000 weer terug en die 200 hoefde ik ook niet te betalen.

denk dat ik iets gemist heb dit jaar dan

lees ook dit

Krijgt u jaarlijks btw terug? Of bent u van plan om de komende tijd veel investeringen te doen? Dan kan dat een overweging zijn om (nog) niet aan de KOR deel te nemen.

[Voor 14% gewijzigd door Toerq op 24-01-2021 20:34]

• hostname
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:30
Toerq schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:31:
[...]

omdat ik dus in de war ben met vorig jaar waarschijnlijk toen het wel kon, als ik toen zeg maar 1000 btw had betaald voor kwartaal 1-2-3 en bij aangifte 4 200 dan kreeg ik die 1000 weer terug en die 200 hoefde ik ook niet te betalen.
Dat klinkt inderdaad als de oude KOR, die bestaat niet meer, dus zal je je btw gewoon moeten afdragen aan de Belastingdienst.

• Toerq
bedankt voor de antwoorden, ben er wat wijzer van geworden en heb de btw betaald.

Nu lees ik dat ik dus naar die nieuwe kor kan gaan maar dat ik dan geen btw facturen meer uit kan schrijven.

Heb een paar zakelijke klanten die graag btw aftrekken en dus zo een factuur willen.

Ben bang dat ik ze kwijtraak als klant als ik geen btw meer op de factuur zet, aan de andere kant is het voor mijn lage omzet wel makkelijker natuurlijk.

• Patrick_6369
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-09 21:08
Als je geen BTW op de factuur zet, word je ook niet duurder. ALs je vroeger € 100 factureerde + 2% BTW hoef je nu nog maar € 100 te factureren.
Overigens heeft dat alleen zin als je weinig inkoop hebt (dus met name eigen uren factureert) anders dan loop je alsnog veel geld mis doordat je je vooraftrek mist.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Toerq schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:27:
bedankt voor de antwoorden, ben er wat wijzer van geworden en heb de btw betaald.

Nu lees ik dat ik dus naar die nieuwe kor kan gaan maar dat ik dan geen btw facturen meer uit kan schrijven.

Heb een paar zakelijke klanten die graag btw aftrekken en dus zo een factuur willen.

Ben bang dat ik ze kwijtraak als klant als ik geen btw meer op de factuur zet, aan de andere kant is het voor mijn lage omzet wel makkelijker natuurlijk.
Voor de klant haalt dat toch niks uit? Als je normaal € 100,- rekent stuur je een factuur van € 100,- + € 21,- BTW. Totaal € 121,- waar de klant € 21 van terug krijgt.

Nu hoef je geen BTW meer in rekening te brengen, dus dan stuur je een factuur van € 100,-. Voor de klant precies hetzelfde resultaat ( Behalve dat zijn administratie nog iets simpeler is ).

Afhankelijk van hoeveel kosten je maakt zou ik persoonlijk geen gebruik maken van de KOR, want de mogelijkheid om BTW terug te vorderen vervalt, het enige voordeel is een beetje minder administratie.

[Voor 9% gewijzigd door Woy op 25-01-2021 15:18]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee