Toon posts:

Extern monitor met Tbolt aansluiting op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 14:14
Mijn vraag
...
Op zoek naar een extern scherm voor mijn 17" laptop voornamelijk gaming en af en toe wat editwerk.
Waar moet ik op letten, welke resolutie gewoon 1080p anders moet ik misschien "downgraden" ?

Thunderbolt aansluiting zit op de laptop heb je hier een speciale thunderbolt kabel voor nodig ?
Elke monitor met USB-C kan met thunderbolt aangesloten worden? Kan hier geen informatie over vinden.

Wil dit jaar ook upgraden naar een goeie nieuw laptop of misschien zelf een pc bouwen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Dit is mijn huidige laptop pricewatch: Asus ROG GL702VM-GC004T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Budget rond de 350 a 400,-

pricewatch: MSI Optix MAG272C Zwart

pricewatch: MSI Optix MAG272QP Zwart

[Voor 4% gewijzigd door User_TS op 24-01-2021 12:54]

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Een USB-C monitor kan je aansluiten op een thunderbolt poort ja.
Afhankelijk van de gebruikte USB versie kan er doorgaans 1 4K60 monitor aan.

I reject your reality and substitute my own

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:14
Iedere monitor die video via Displayport of USB-C aan kan, tot een resolutie van 4K.

Je hebt overigens ook een Mini-Displayport-aansluiting. Die heeft normaliter precies dezelfde Displayport-versie als dat er via Thunderbolt uit komt.

• User_TS
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-03 14:14
Thanks , klopt heb ook een mini displayport maar thunderbolt schijnt wat sneller te zijn meen ik.

Ga toch voor een mooie game pc al wacht ik nog op de gtx 3080 , hopelijk snel leverbaar.

Denk aan een 1440p scherm met 144 of 165hz, 4k en 144hz vind ik nog te duur, 60hz lijkt mij dan weer te langzaam voor gamen.

[Voor 4% gewijzigd door User_TS op 26-01-2021 01:45]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee