Hoi,
Ik heb een pricewatch: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB die heel raar doet. Het is NIET het bekende PWDIS pin3 probleem.
Probleem: BIOS ziet de schijf niet
Situatie: zelfbouw NAS met pricewatch: ASRock B360M-HDV moederbord en pricewatch: be quiet! Pure Power 11 300W
Overig: 5 andere schijven (seagate + WD)
Alles werkt, behalve die nieuwe schijf. Aangesloten via molex->sata. Schijf spint op. Bios ziet hem niet.
Truc special: Als ik de schijf voeding geef vanaf een externe USB enclosure, dan werkt het wel. Zichtbaar in BIOS en werkbaar in Ubuntu.
Ik snap er niks meer van
. Met multimeter doorgemeten en zowel de Be Quiet als de externe USB enclosure geven gewoon 12V en 5V zoals het hoort.
Aangesloten op voeding NAS:
Aangesloten op voeding externe USB enclosure:
Specs Be Quiet:
Al geprobeerd:
- molex->sata
- nieuwe sata kabel
- nieuwe molex->sata
- alle andere schijven ontkoppeld
- elke sata poort op op mobo geprobeerd
- 2e rail van Be Quiet gebruikt
- BIOS update
Heb ondertussen ook een HDD docking station aangschaft en daarin werkt de schijf ook gewoon. What the peep is dat met die BeQuiet?
Iemand tips / ideeën?
Ik heb een pricewatch: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB die heel raar doet. Het is NIET het bekende PWDIS pin3 probleem.
Probleem: BIOS ziet de schijf niet
Situatie: zelfbouw NAS met pricewatch: ASRock B360M-HDV moederbord en pricewatch: be quiet! Pure Power 11 300W
Overig: 5 andere schijven (seagate + WD)
Alles werkt, behalve die nieuwe schijf. Aangesloten via molex->sata. Schijf spint op. Bios ziet hem niet.
Truc special: Als ik de schijf voeding geef vanaf een externe USB enclosure, dan werkt het wel. Zichtbaar in BIOS en werkbaar in Ubuntu.
Ik snap er niks meer van

Aangesloten op voeding NAS:
Aangesloten op voeding externe USB enclosure:
Specs Be Quiet:
Al geprobeerd:
- molex->sata
- nieuwe sata kabel
- nieuwe molex->sata
- alle andere schijven ontkoppeld
- elke sata poort op op mobo geprobeerd
- 2e rail van Be Quiet gebruikt
- BIOS update
Heb ondertussen ook een HDD docking station aangschaft en daarin werkt de schijf ook gewoon. What the peep is dat met die BeQuiet?
Iemand tips / ideeën?