Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Asus Tuf x570 plus + 32gig gskill ram vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Maffie500
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-06 13:50
Ik heb een 5950x + een asus TUF x570 plus moederbord.
Op dit moment heb ik 32 gb G.skill F4 3600c16D-32GVKC geheugen in bank A2 en B2.
Bios is up-to-date en DOCP staat aan.
Ik had het geheugen eerst in bank A1 en B1 gestoken maar dan kwam ik niet verder dan 2133mhz.
Nu ik het geheugen verplaatst heb naar bank A2 en B2 geraak ik zonder problemen aan 3600mhz.
Ik zou nog graag 32 gb bij plaatsen maar weet niet of ik dan op 3600mhz of terug op 2133mhz terecht kom.
Het geheugen staat helaas niet op de lijst van ondersteund geheugen voor dit moederbord.
Zou ik het terug sturen en ander geheugen kopen of maakt dit niet uit?

Alle reacties

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Het is normaal dat als je twee DIMMs hebt deze alleen goed op maximum snelheid werken in sloten A2 en B2. Heeft te maken met correct termineren van de twee geheugenbussen en voorkomen van reflecties/signaalverstoringen.

Als het goed is staat ook in de manual van jouw moederbord dat je met twee DIMMs alleen sloten A2 en B2 moet gebruiken.
Je kunt er nog gewoon twee DIMMs bijplaatsen in A1 en B1. Je hebt overigens geen 100% garantie dat je met vier dubbelzijdige DIMMs probleemloos op 3600MHz kunt draaien want het is buiten specificatie.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True