Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• zjweine
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-05 09:40
Hoi,

ik heb zo'n 15 jaar geleden voor het laatst een pc gebouwd dus ben er een beetje uit en is mijn vraag wellicht een niet heel snuggere :+

Mijn vraag
Dit moederbord heeft onboard graphics, dus deze werkt ook zonder Grafische kaart?
Ik wil voor mijn dochter een toekomstbestendige (budget game) pc samenstellen maar met de huidige "woeker"prijzen ga ik geen GPU kaart kopen.

Bedankt!

Alle reacties

• Valar
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:01
Je hebt dan een processor met geïntegreerde GPU nodig:

Lijstje CPU's met iGPU

|| ||

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Dus om specifiek antwoord te geven op je vraag, nee het moederbord heeft geen geïntegreerde GPU en je hebt dus een cpu uit de lijst hierboven nodig.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
Aanvullend op bovenstaande posts: het moederbord kan video-poorten hebben, maar de processor zal de GPU ingebouwd moeten hebben, anders werken die poorten op het moederbord niet :)

The devil is in the details.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:14
Het moederbord bezit alleen de output, de graphics komen uit de cpu. Moet er wel een cpu met igpu gebruikt worden.
Alleen 4350G, 4650G en 4750G werken officieel op een B550 bord en mi zijn ze allemaal te duur. Waarom geen Intel i3-10100/10400 op B460/Z490?

[Voor 33% gewijzigd door Uszka op 24-01-2021 14:13]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Je kan ook tijdelijk een 2de hands videokaart erin doen. Dan hoef je niet specifiek voor een moederbord te gaan met video + CPUmet geïntegreerde GPU.

• JA93
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 14-04 19:41
Wat @corporalnl zegt ben ik het mee eens. Heb laatst zelf van een mede tweaker een Asus Rog Strix RX480 8gb gekocht. Is een prima kaart om op 1080p op medium/hoge instellingen met 50-60fps mee te gamen. Zelfs cyberpunk 2077 zou op medium instellingen met ca 40fps nog prima hiermee te spelen zijn. Dan heb je voor 100-150 euro ongeveer een mooie videokaart. En als deze geüpgraded zou worden dan deze gewoon weer verkopen en dat geld bij de nieuwe videokaart leggen.

Qua cpu en chipset kan ik de volgende aanraden. Toekomstbestendig en niet te duur.
AMD: Ryzen 5 3600 met B550 chipset.
Intel: Core i5 10400F met B460 chipset.

Neem met het oog op toekomstige upgrade van de videokaart zeker een zeer ruime voeding. Een 750 watt of beter nog 850 watt kan zelfs een mooie Geforce RTX kaart aan en je kunt dan altijd upgraden.

Bij gamen ligt de nadruk voornamelijk op de videokaart.
Op beide bovenstaande setup zou zelfs een RTX3080 videokaart van 1000 euro volledig benut kunnen worden wat betreft gamen. (Geen bottleneck)

[Voor 10% gewijzigd door JA93 op 26-01-2021 20:43]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True