Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkstr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04 10:26
Hallo...,

Ik ben op zoek naar een behuizing voor de Samsung 870 QVO 8Tb drive. Het valt me op dat sommige merken een capaciteit opgeven, bijv. Ugreen (die voor één behuizing zelfs 6Tb maar ook 10Tb max. opgeeft, zie prints) terwijl anderen dat niet doen bijv. Sharkoon. Mijn vragen zijn: hoe belangrijk zijn deze capaciteits opgaves en bestaan er al behuizingen met USB-C connectie voor 8Tb SSD's? Advies? Ervaring?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMs0JoUpYxlrL3LuD5O-sSqG_Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsxDUgiQLv6UUdoKO5Ta6FNs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itih3vyei7vAcs6J4JFvsJPza9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FlBSYujjkeNTZirTWMX0NKpd.jpg?f=user_large

Groeten, Bert Dijkstra.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrie88
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:19
Ik ben naar eenzelfde behuizing opzoek, heb je al een goed werkende behuizing gevonden ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik gebruik deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 met een Samsung 8 TB QVO SSD.
Het wordt verder herkend, maar ik ben er toch niet zo tevreden over.
Als je het aansluit dan gaat het 4 van de 5x meteen aan, maar soms duurt het ± 5 - 6 sec. voordat het lampje gaat branden.
Uiteindelijk gaat het wel aan, maar je moet alleen wat langer wachten.
Gebeurt zowel op meerdere PC's als op meerdere PS4 Pro's, dus ligt aan de behuizing.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Volgens mij maakt het niet uit of er nou op papier 4, 8 of 20TB wordt ondersteund, als een bepaalde waarde wordt ondersteund doet de rest het ook. Vroeger zat je met bepaalde groottes dat boven een bepaalde waarde niet werd herkent vanwege lba, fat en 32 bit restricties etc. Ugreen maakt goede kwaliteitsproducten trouwens, wel fan van het bedrijf. Transcend is dan weer een beetje 'soso' qua kwaliteit evenals Sharkoon, dus daar kijk ik niet van op.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 23-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hoi, ik wil hier nog even op reageren.

Ik had deze gekocht: uitvoering: Ugreen Externe Harde schijf behuizing voor 2'5" SATA HDD/SSD - US...

Op de website van de fabrikant en van de webwinkel stond tot maximaal 10TB, maar toen ik hem eenmaal ontving stond er op het doosje tot maximaal 6TB. Ik was best wel bezorgd, want ik had ook een 8TB schijf besteld (uitvoering: Samsung 870 QVO 8TB).

Nou, ik heb de schijf erin gestopt en alles werkt prima hoor. De schijf wordt volledig herkent. Ik heb een SMART long self check gedaan, en die is volledig afgerond. Ook heb ik als test de hele schijf gevuld (in Linux, met dd if=/dev/zero of=/dev/sde bs=8k) en ook dat is helemaal goed verlopen, en heeft alle 8TB van de schijf gevuld.

Dus voor toekomstige vinders van dit topic: als je diezelfde case aanschaft, werkt het gewoon prima. En waarschijnlijke andere cases ook wel, ik zou niet weten waarom (of hoe) ze een beperking zouden kunnen hebben, en waarom ze dat erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Vraag hoorde hier niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Albert020 op 11-11-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rainbow schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:12:
../..

Nou, ik heb de schijf erin gestopt en alles werkt prima hoor. De schijf wordt volledig herkent. Ik heb een SMART long self check gedaan, en die is volledig afgerond. Ook heb ik als test de hele schijf gevuld (in Linux, met dd if=/dev/zero of=/dev/sde bs=8k) en ook dat is helemaal goed verlopen, en heeft alle 8TB van de schijf gevuld.
../..
Bizar, waarom zou je dat doen met een (nieuwe) SSD schijf.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:31:
[...]

Bizar, waarom zou je dat doen met een (nieuwe) SSD schijf.
Wat is er precies bizar aan? De context is in deze thread: de enclosure zou maar 6TB aankunnen volgens de specs op sommige websites. Dus als je er een 8TB schijf in stopt, hoe weet je dan dat die het prima en volledig doet als je niet de hele schijf addresseert? Dat was de test die ik uitvoerde: nullen wegschrijven naar de gehele schijf, tot aan de 8TB (dat die niet na 6TB stopt of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rainbow schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:34:
[...]

Wat is er precies bizar aan? De context is in deze thread: de enclosure zou maar 6TB aankunnen volgens de specs op sommige websites. Dus als je er een 8TB schijf in stopt, hoe weet je dan dat die het prima en volledig doet als je niet de hele schijf addresseert? Dat was de test die ik uitvoerde: nullen wegschrijven naar de gehele schijf, tot aan de 8TB (dat die niet na 6TB stopt of iets dergelijks).
Omdat dat niet goed voor je schijf is en onnodig. Als het werkt werkt het. Je had ook zoiets kunnen doen:

code:
1
df -h /dev/sdc1

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
MrMarcie schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:43:
[...]

Omdat dat niet goed voor je schijf is en onnodig. Als het werkt werkt het. Je had ook zoiets kunnen doen:

code:
1
df -h /dev/sdc1
In welk opzicht is het niet goed voor de schijf dan? Ik schrijf er gewoon eenmalig 8TB naar doe, lijkt me dat een schijf daar geen moeite mee zou moeten hebben.

Tsja en verder is het een persoonlijk hoe ver je wilt gaan in de validatie. Ik kan me best voorstellen dat er brakke controllers zijn die wel de daadwerkelijke grootte van de schijf doorgeven aan het OS, maar op het moment dat je het gaat addresseren het mis gaat. Als jij het vertrouwt zonder diepgaande test, prima natuurlijk.

[ Voor 0% gewijzigd door Rainbow op 19-11-2023 16:04 . Reden: komma -> punt ]

Pagina: 1