Eerlijk gezegd, en ik wil niet alleen maar kritiek spuien, je moet dit opbouwend ervaren, gaat dit waarschijnlijk helemaal nergens naartoe.
Waarom worden er zoveel vragen over de vidoekaarten gesteld?
-Mensen weten weinig van videokaarten in het algemeen af
-De configuratie van de rest van het systeem doet er heel veel toe
-Wensen van de mensen wijken te veel af.
etc.
Kijk naar het aantal geregistreerde mensen bij GoT en je kan een inschatting maken van hoeveel verschillende systemen er zijn.
Laten we van een sampleuitgaan:
Ik zoek een kaart van 100-200 gulden.Systeem zus en zo.
Bezoeker 1: Neem kaart merk X, want mooie kwaliteit, en behoorlijk snel.
Bezoeker 2: Neem Y, want X heeft een slechtere driversupport.
-timeout-
Op dit punt gebeurd het al: meningen en behoeftes vermengen zich hier in een discussie die niet objectief te voeren is. 2 argumenteert dat X slechtere driversupport heeft, maar:
-Misschien is dat wel helemaal niet van invloed, omdat het OS van de oorspronkelijke vrager ruim ondersteund wordt (e.g. Radeon en win98 was in het begin beter dan met win2k).
-Bepaalde features worden niet uitgebreid ondersteund, ook hier wordt een waardeoordeel aan een subjectief onderdeel gegeven. Een persoon kan de ene menu-structuur beter/overzichtelijker vinden dan de andere.
-De ene fabrikant heeft misschien een unified driversupport, en de ander niet wat de eerste een voorsprong kan geven, maar die later snel ingehaald kan worden.
-Dit brengt mij bij het punt van verleden <-> heden. Als je een driver had die echt worst was en vervolgens komt een week na inruiling een goede uit, dan zal de inleverende partij altijd beweren dat het een slecht onderdeel was.
En dit is alleen maar op het aspect van de drivers. Dit is geen uitputtende beschrijving, maar het geeft een generaal idee van de hobbels op de weg.
Meer dan eens heb ik gezien dat er gewoon bogus-argumenten opgegooid worden, waarin mensen iets verschrikkelijk stellig beweren en meerdere posts later zeggen: Ja, een maat van me beweerde dat.. of Ik heb het van veel mensen in mijn omgeving gehoord of gewoon simpel zeggen: Oh ja, nou dan niet he

. Hierop kan je screenen, maar als iemand nu perfect valide argumenten geeft _gecombineerd_ met een waardeoordeel? Driversupport is slecht want: blabla. Slotzin: Trouwens: _Ik_ zou nooit X nemen.
Kan je zon post nu verwijderen of moet je de waardevolle toevoegingen behouden? Moeilijk, moeilijk.
Bovendien loopt zon structuur verschrikkelijk moeilijk. Er zullen te allen tijden nog mensen bijkomen met vragen en mensen die zich hogerop bevinden zullen:
-niet beantwoord zijn
-niet compleet beantwoord zijn
-niet naar behoefte beantwoord zijn
-additionele vragen stellen
Mensen gaan terugverwijzen en elkaars antwoorden verkeerd begrijpen en systemen door elkaar halen. De snelheid van zon topic zal enorm zijn en ik moet nog zien dat jij dat genoeg kan editen om de discussie in een strakke baan te houden.
M.a.w.: Woman, you left your panties on the kitchen table...: b.a.d. i.d.e.a.
Sowry
Armada