Nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Misterw00t
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01-2021
Goedemorgen mensen van Tweakers.

Ik zoek eigenlijk een nieuwe voeding voor mijn PC.
( Ik wil laten de videokaart upgraden voor 2k gaming)

Momenteel is dit mijn systeem :

Amd ryzen 3600
16 gb werkgeheugen 3200
1060 gtx asus OC edition ( later een upgrade naar 3060 of een amd variant)
MSi 450 B Gaming plus
Cooler Master G550M ( deze voeding gebruik ik dus al 6 jaar, tijd voor een nieuwe)

Mijn budget is 100 a 130 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Seasonic is volgens mij zeer goed kwa voedingen , ik wil er minstens 5 jaar mee doen

Betreft de montage, in theorie kan ik gewoon alle kabels die nu aangesloten zijn op het moederbord ect.
gewoon zo laten?
Of moet ik eerst alles deinstaleren en dan weer opnieuw instaleren ?

Aangezien een vriend van mij dit gedaan heeft en het nu allemaal zeer netjes is afgewerkt.

Alvast bedankt voor de hulp en tips

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-01 19:14
Voedingskabels zijn niet universeel voor verschillende merken en soms modellen per merk, dus je moet zeker niet je huidige kabels laten zitten en alleen een nieuwe voeding daarop aansluiten.

Iets als een MSI MPG A650GF is een leuke keuze nu. Die 650W aan vermogen heb je met je huidig geplande systeem niet nodig, maar de kwaliteit en prijs van dit systeem zijn goed en als je over een aantal jaar nog wilt upgraden naar een GPU die meer verbruikt zit je waarschijnlijk ook goed.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:30
Eens met Wekko, neem de MSI.

Geen Seasonic nemen want die geven de meeste problemen met de nieuwste videokaarten.

• Misterw00t
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01-2021
Wekko306 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:09:
Voedingskabels zijn niet universeel voor verschillende merken en soms modellen per merk, dus je moet zeker niet je huidige kabels laten zitten en alleen een nieuwe voeding daarop aansluiten.

Iets als een MSI MPG A650GF is een leuke keuze nu. Die 650W aan vermogen heb je met je huidig geplande systeem niet nodig, maar de kwaliteit en prijs van dit systeem zijn goed en als je over een aantal jaar nog wilt upgraden naar een GPU die meer verbruikt zit je waarschijnlijk ook goed.
Ah ik dacht dat ze allemaal universeel zijn, ik ga eens kijken naar de msi voeding.

Nu zie ik veel dat de nieuwe videokaarten 750 watt adviseren , is 650 dan niet te weinig?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:53
Ligt aan kwaliteit van voeding. Een goede kwaliteit 650W kan soms meer aan dan een slechte kwaliteit 750W.
Met deze voeding kan je elke gpu erin steken, behalve de rtx3090 (maar die zou totaal niet bij je build passen)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: MSI MPG A650GF hier kun je een RTX 3070 mee voeden.
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W zou voldoende zijn voor RTX3060 of AMD(6500XT), maar kost evenveel als de MSI. 750w wat je veel ziet als advies, is globaal. Nvidia of AMD weet de rest van je systeem niet, en wat je ermee gaat doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1