Mediaspeler voor oa Ziggogo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een eenvoudig abonnement van Ziggo. Ik kijk dan ook weinig lineaire tv, behalve formule 1 en Veronica Inside. Vaak kan ik het live zien, maar soms moet ik het terugkijken.

Geen probleem zou je zeggen, dan stream je toch naar een Chromecast? Maar laat dat nou net twee programma's zijn die te kampen hebben met aanvullende rechtenkwesties, waardoor live of terugkijken via m'n Chromecast is uitgeschakeld.

Ooit had ik een workaround door via Chrome op de pc te streamen, maar iig voor VI werkt dat ook niet (meer).

Daarom zoek ik dus een manier om dat wel voor elkaar te krijgen. Ik heb de nieuwe Chromecast met Google tv in gedachte, maar lees meermalen dat dat een duur apparaatje is voor wat het doet, ook mede doordat het in Nederland niet algemeen verkrijgbaar is.

Daarom vroeg ik me af of er een goedkoper alternatief is, of een alternatief wat meer zou bieden voor de prijs (hoewel ik me afvraag of dat nodig is).

Max budget is de prijs van de Chromecast, dus zo'n €80-€100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zijn dit soort dingen niet eenvoudig te omzeilen via een USB/lightning naar hdmi kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
DR!5EQ schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:27:
Zijn dit soort dingen niet eenvoudig te omzeilen via een USB/lightning naar hdmi kabel?
Geen idee, maar de pc staat boven en de tv beneden. Een kabel trekken is voor mij een onwenselijke oplossing. Of bedoel je vanaf de tablet?

Nvm, lijkt erop dat zowel m'n tablet als m'n telefoon het niet ondersteund.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2021 08:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:47
Chromecast met Google TV kun je gewoon bij Fnac.fr bestellen. 70 euro en gratis verzending naar NL.
Ziggo app installeren en kijken maar. Geen gedoe met streamen vanaf je telefoon.
Alles kun je gewoon bedienen met de afstandsbediening; ziggo, Netflix, Prime. Werkt allemaal uitstekend.
Voor dat geld is er wat mij betreft niks beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:51
Ik weet niet wat voor abonnement je nu hebt, maar je zou misschien in aanmerking kunnen komen voor de Next box van Ziggo? Als je ze belt en je contract verlengt met een jaar, en evt een kleine upgrade doet.
Dan kun je alles heel makkelijk terugkijken, en bv Netflix en Youtube werken er ook erg goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je geeft niet aan welk abonnement, welke apparatuur je al hebt (naast een chromecast), en of je over een smartcard van ziggo beschikt, het zou handig zijn dit nog even te melden.

Een van de grootste problemen is dat Ziggo bepaald wat je wel of niet mag. (ze leggen graag de bal neer bij de rechthebbende/tv stations, ziggo kan natuurlijk (proberen) voor de consument betere voorwaarden af te dwingen).

Zo te zien is VI wel tot een week terug te kijken via de website (met TV Start/Standaard abo, ik weet niet of dit ook voor Kabel TV geldt), dus als je iets heb met de app er op, zoals een decoder, fire stick of CI+ met TV die de rode knop ondersteund zou je een heel ver moeten komen.

Volgens mij kan je formule 1 korter terug kijken, ik meen dat ik vorig jaar een wedstrijd heb gemist omdat dat pas na 5 dagen wilde doen (door omstandigheden had ik deze niet opgenomen).

Echter ziggo kan dit altijd aanpassen, daarom zou ik aanraden alles zelf op te nemen op het moment van uitzenden. Nadeel is dat je dan de opname zelf moet in programmeren. Een ander nadeel is als het uitloopt, dat je het dan kan missen.

Ik gebruik zelf een (satelliet en kabeL) decoder op basis van linux/openpli met een addon die zelf automatisch op basis van voorkeuren allerlei programma's opneemt. Ik ken de markt van deze ontvangers niet, dus ik kan niet zeggen of er 1 in je budget valt. Tevens kan ziggo het gebruik van deze decoders tzt tegen gaan, nu zijn een aantal kanalen nog ongecodeerd en kan je de rest met het juiste abo/kaart zien (niet nodig voor ziggo en veronica kanaal). Dit is wel een oplossing waar wat tweaking voor nodig is, niet moeilijk maar dus geen kant en klaar oplossing

Daarnaast heb ik een firestick waar ik de ziggo app op heb staan zodat ik ook via ziggo zaken terug kan zien. Ik ben nog geen beperkingen tegen gekomen voor deze oplossing, dit lijkt hetzelfde te zijn als de browser app, maar ik weet het niet 100% zeker. Mijn chrome stick v1 gebruikte ik al niet vanwege de beperkingen en het feit dat je een apparaat nodig hebt om af te spelen.

Ik zou je aan raden eens naar een firestick te kijken, maar zoals ik begrijp gaat een nieuwe chrome stick ook werken

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
remmuz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:31:
Chromecast met Google TV kun je gewoon bij Fnac.fr bestellen. 70 euro en gratis verzending naar NL.
Ziggo app installeren en kijken maar. Geen gedoe met streamen vanaf je telefoon.
Alles kun je gewoon bedienen met de afstandsbediening; ziggo, Netflix, Prime. Werkt allemaal uitstekend.
Voor dat geld is er wat mij betreft niks beters te vinden.
Dat is idd waarom die mij een goede oplossing lijkt. Voor €70,- lijkt dat wel een goede deal. Concurrenten lijken ook meer nadelen te hebben dan deze.
Mainuz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:30:
Ik weet niet wat voor abonnement je nu hebt, maar je zou misschien in aanmerking kunnen komen voor de Next box van Ziggo? Als je ze belt en je contract verlengt met een jaar, en evt een kleine upgrade doet.
Dan kun je alles heel makkelijk terugkijken, en bv Netflix en Youtube werken er ook erg goed op.
jeanj schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:37:
Je geeft niet aan welk abonnement, welke apparatuur je al hebt (naast een chromecast), en of je over een smartcard van ziggo beschikt, het zou handig zijn dit nog even te melden.
Als ik op de ziggo website kijk, staat er dat ik een oud abonnement genaamd Alles-in-1 Plus heb. Volgens de website zou ik maar 4 HD zenders hebben, maar dat is niet juist, dat zijn er zeker meer. Ik heb verder zo'n Humax decoder.

Zou ik m'n abonnement "moderniseren" dan krijg ik zo'n mediabox XL, waar volgens mij aardig wat problemen mee zijn. Het abo met de mediabox next kost me €17,- per maand meer. Als zo'n Chromecast voor €70,- hetzelfde biedt, heb ik dat met 5 maanden terugverdiend. Opnemen en netflix en zo maak ik geen gebruik van.
Zo te zien is VI wel tot een week terug te kijken via de website (met TV Start/Standaard abo, ik weet niet of dit ook voor Kabel TV geldt), dus als je iets heb met de app er op, zoals een decoder, fire stick of CI+ met TV die de rode knop ondersteund zou je een heel ver moeten komen.

Volgens mij kan je formule 1 korter terug kijken, ik meen dat ik vorig jaar een wedstrijd heb gemist omdat dat pas na 5 dagen wilde doen (door omstandigheden had ik deze niet opgenomen).
Ik maak vooral gebruik van ziggogo, die heb je in app vorm en is ook via de webbrowser te bereiken. De terugkijkfunctie van m'n Humax box is zeer beperkt/nutteloos, daarin staan maar een handvol programma's.
Echter ziggo kan dit altijd aanpassen, daarom zou ik aanraden alles zelf op te nemen op het moment van uitzenden. Nadeel is dat je dan de opname zelf moet in programmeren. Een ander nadeel is als het uitloopt, dat je het dan kan missen.
Opnemen is voor mij geen optie. De voornaamste reden dat ik het niet live kan zien, is omdat ik de tijd niet in de gaten heb en te laat inschakel. Dat gaat met opnemen net zo ben ik bang :+
Daarnaast heb ik een firestick waar ik de ziggo app op heb staan zodat ik ook via ziggo zaken terug kan zien. Ik ben nog geen beperkingen tegen gekomen voor deze oplossing, dit lijkt hetzelfde te zijn als de browser app, maar ik weet het niet 100% zeker. Mijn chrome stick v1 gebruikte ik al niet vanwege de beperkingen en het feit dat je een apparaat nodig hebt om af te spelen.

Ik zou je aan raden eens naar een firestick te kijken, maar zoals ik begrijp gaat een nieuwe chrome stick ook werken
Bedankt voor de tip, je bedoelt deze? pricewatch: Amazon Fire TV Stick 2e generatie 8GB

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het de officieel voor Nederland bedoelde uitvoering is dan is het deze; https://www.amazon.nl/Fir...roomadapter/dp/B01ETRGE7M

Testing, one, two ...

Pagina: 1