Laptop voor zakelijke doeleinden medisch bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD90
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-01-2021
Beste dames en heren,

Dank allereerst dat u de moeite neemt om dit te lezen. Ik zou graag advies inwinnen om een zakelijke laptop aan te schaffen. Ik weet zelf erg weinig van laptops en computers en software.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben op zoek naar een laptop met windowsprogrammering. De laptop is bedoeld voor een medisch bedrijf. Mailverkeer, internet en facturering/administratie en veilig opslaan van gegevens van cliënten is het belangrijkste wat ik van de laptop verlang. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de laptop een professionele uitstraling heeft en waarop alle gegevens veilig kunnen worden opgeslagen.
Ik heb reeds een abonnement op ExpressVPN en Avast volledige versie als beveiliging.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal circa 1500 euro excl. btw.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

De laptop gaat vaak mee en moet passen in een nette aktetas of dokterstas.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb in eerste instantie mijn oog laten vallen op een Microsoft Surface (type weet ik zo niet, ik ben weinig ervaren op dit gebied); een collega gebruikt deze ook voor de zaak. De uitstraling vind ik erg netjes, een stevige en professionele case.
Echter ben ik niet gebonden aan een merk. Dus ik sta open voor veel suggesties. Liefst geen Apple.

Graag hoor ik adviezen.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
MvdD90 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:16:
Mailverkeer, internet en facturering/administratie en veilig opslaan van gegevens van cliënten is het belangrijkste wat ik van de laptop verlang.
Dan heb je dus een laptop met TPM nodig om Bitlocker te gebruiken voor encryptie van je bestanden.
Ik heb in eerste instantie mijn oog laten vallen op een Microsoft Surface (type weet ik zo niet, ik ben weinig ervaren op dit gebied);
Dan koop je toch en Surface Laptop (=laptop) of Surface Pro (=tabletachtig), etc. Is mooi spul en voor zakelijke toepassingen geschikt.