Philips 43PUS9235/12 beeldinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos den Boer
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01-2021
Mijn vraag
...
Ik kocht recent een Philips 43PUS9235/12. Ik kan met geen mogelijkheid de beeldinstellingen acceptabel krijgen. Er zijn bijna 20 instelmogelijkheden. Dan zijn de kleuren te fel, hebben mannen lipstick, met andere instelling krijg ik een vage achtergrond en is iedereen onder de hoogtezon geweest. Weet iemand de ideale instellingen?? Philips geeft na wat heen en weer ge-mail niet thuis.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb internet afgespeurd en wel wat gevonden, maar van andere types en dat sluit net niet helemaal aan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kun je om te beginnen niet beter als eerste de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Dat zal dan sowieso beter moeten zijn dan de kleurenchaos die nu is ontstaan. Instellingen overnemen, is over het algemeen vrij onzinnig omdat geen enkel paneel 100% hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verander de beeldstijl van standaard naar film en bij een HDR naar HDR Movie. Vanaf daar heb je al een goed uitganspunt. Deze review raadt vervolgens aan: gamma +4 (geavanceerd, contrast) voor juiste huidtinten. Schijnbaar werkt het automatisch in/uit schakelen van kleurverbetering niet goed, dus die kan je bij handmatig op maximum zetten of ook uit. Verder zet hij de helderheid op 52.

Zoals gezegd verschilt elk paneel iets en heeft een ieder een ander voorkeur. Ik zou gewoon een beeldstijl kiezen waar je het meest tevreden mee bent en die ietsjes naar eigenwens aanpassen. Verander niet te veel als je niet weet het precies doet. Eco modus en alle beeld of kleurverbeteraars uitzetten doet ook wel eens wonderen. Lees ook eens de pagina's over beeldinstellingen in de handleiding.