Tuya/Smartlife/Aliexpr. inbouw dimmer zónder neutrale draad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 10:28
Ik ben naarstig op zoek naar een Smart (Tuya/Smartlife/Nedis/LCS (Action)) compatible wifi inbouw dimmer die ook zónder neutrale draad aangesloten kan worden (meestal d.m.v. een extra bypass).

Gezocht op alle bekende sites, Google, Aliexpress, diverse smarthome sites... niets

Genoeg Switches gevonden zonder neutrale draad, maar geen Dimmers.
(Shelly leek veelbelovend, maar die werkt niet op Smartlife)

Reden: Ik heb alles in huis bijna vervangen door Tuya/Smartlife compatible devices (veelal van Nedis) om alles met één App, zónder hub te kunnen bedienen & Google Home compatible.
Nu heb ik nog 3 Fibaro Dimmer 2 modules (Z-wave zonder nul-draad, mét bypass) die nog via mijn Homey lopen, maar ik (en met name mijn vriendin) wordt gek van de foutmeldingen (Elke eerste poging: Homey niet bereikbaar). 8)7

Deze drie schakelaars zou ik ook graag via de Tuya/Smartlife/Nedis App bedienen.

Zigbee en Z-wave zijn geen optie, ik wil echt alles over wifi hebben, zo klaar met al die protocollen.

Iemand?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:29

paQ

Maar.... hoe wil je wifisignaal hebben zonder spanning?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Illusion

(the art of)

Stating the obvious:
Je kan toch ook een nuldraad trekken?
Of de module niet achter de schakelaar, maar bij de lamp plaatsen, waar wel een nul is.

[ Voor 42% gewijzigd door Illusion op 23-01-2021 22:57 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
Illusion schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:56:
Stating the obvious:
Je kan toch ook een nuldraad trekken?
Of de module niet achter de schakelaar, maar bij de lamp plaatsen, waar wel een nul is.
Illusion,

Een nuldraad bij trekken is idd een alternatieve oplossing, maar ik stel déze vraag bewust.
Ik wil nl uitbreiden in het hele huis, dat wordt best heftig.

De module bij de lamp lijkt me geen optie, daar heb ik geen Fase draad, zelfde probleem.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
paQ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:39:
Maar.... hoe wil je wifisignaal hebben zonder spanning?
paQ,

Net als de Fibaro Dimmer 2 krijgt hij een klein beetje spanning terug via de lamp. Onvoldoende om de lamp te laten branden, maar genoeg om een signaal te versturen. Mocht dat onvoldoende zijn dan levert men bij Fibaro een Bypass.

Voor Tuya/Smartlife schakelaars bestaat hetzelfde systeem (dus zonder nul draad), maar ik kan ze niet vinden met dim-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22

Illusion

(the art of)

wroet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Illusion,

Een nuldraad bij trekken is idd een alternatieve oplossing, maar ik stel déze vraag bewust.
Ik wil nl uitbreiden in het hele huis, dat wordt best heftig.

De module bij de lamp lijkt me geen optie, daar heb ik geen Fase draad, zelfde probleem.

Thomas
Je hele huis vol willen hangen met die éne exotische variant die toevallig wel lijkt te werken, maar over een jaar niet meer verkrijgbaar is, lijkt me geen duurzame oplossing.

Bij de lamp heb je uiteraard wél een fase én een nul tot je beschikking. Als je de wandschakelaar overbrugt (of aan laat staan) is zwart een fase.

Als de lamp op een centraaldoos zit, dan zit er achter het deksel een fase.

Juist als je je hele huis wilt volhangen, is even wat draden trekken de beste oplossing. De eerste is even spannend, de rest al snel routine.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
Dat het Tuya platform exotisch is ben ik niet met je eens. Honderden merken nemen het Smartlife platform inmiddels (branded) over waardoor het inmiddels één van de meest gebruikte platformen is. Tuya, Smartlife, LCS (Action), Hema, Nedis, Woox, Sweex, KPN, en héél veel op aliexpress, allemaal één platform met één app te bedienen zonder hub.

Slimme lampen, led panelen, schakelaars, dimmers, sensoren, camera's, deurbellen, ventilatoren, airco's, zonneschermen, screens, thermostaten, home security, koelkasten, blenders, koffiezet apparaten, tv's... Ik zag zelfs een slim badmintonracket en spingtouw voorbij komen (geen idee wat je daarmee zou willen)

Denk dat dat een blijvertje is. (In elk geval beter dan Philips die regelmatig out of the blue stopt met een dienst waardoor je nat gaat)

Ben het wel met je eens dat die éne dimmer die ik zoek een uitzondering is, maar het biedt me wat gemak, en vooral draagvlak in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:29

paQ

wroet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:53:
[...]

paQ,

Net als de Fibaro Dimmer 2 krijgt hij een klein beetje spanning terug via de lamp. Onvoldoende om de lamp te laten branden, maar genoeg om een signaal te versturen. Mocht dat onvoldoende zijn dan levert men bij Fibaro een Bypass.

Voor Tuya/Smartlife schakelaars bestaat hetzelfde systeem (dus zonder nul draad), maar ik kan ze niet vinden met dim-functie.
Maar dat is geen wifi connectie.
Een wifi signaal zal mi altijd spanning moeten hebben om vindbaar te zijn.

Tuya heeft dat met zigbee, maar idd niet als dimmer.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 24-01-2021 16:09 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel72
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik was ook op zoek naar een soortgelijke dimmer.
En daarnaast met de mogelijkheid voor de traditionele bediening. Indrukken = aan/uit en draaien = dimmen.

Vond deze : https://www.into-led.com/...-250-watt-tuya-based.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wroet
appel72 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:23:
Ik was ook op zoek naar een soortgelijke dimmer.
En daarnaast met de mogelijkheid voor de traditionele bediening. Indrukken = aan/uit en draaien = dimmen.

Vond deze : https://www.into-led.com/...-250-watt-tuya-based.html
Ouch, zes tientjes per dimmer. Dat is niet helemaal zoals ik Tuya zie (low budget).
Maar wel bedankt voor de tip!
Pagina: 1