PC Loopt vast tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerIkWil
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb sinds november 2020 een nieuwe pc gekocht, hieronder de specs:
GPU: MSI RTX 3070 gaming X Trio
CPU: AMD Ryzen 7 3700XT
mobo: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi
Ram: 2x8 3600mhz
PSU: seasonic focus GX-650 Gold 650 W

Sinds vorige week maandag heb ik een 3de beeldscherm gekocht en geïnstalleerd. Maar sinds het begin van deze week loopt mijn pc vast als ik een spel aan het spelen ben. Hij doet niks meer, cntrl alt del werkt ook niet, game geluid + discord voice hoor ik nog wel. PC doet het weer zodra ik hem opnieuw heb opgestart. Enig idee wat het kan zijn?

Heb al geprobeerd om mn geforce experience drivers opnieuw te installeren. Zonder resultaat. Zou het kunnen zijn dat mijn PSU te weinig Watt heeft? Ik hoor graag verder!

Met vriendelijke groet,
Rick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

En met 1of 2 schermen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerIkWil
3 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:39
Hij bedoelde wat gebeurt er als je speelt met 1 of 2 beeldschermen aangesloten in plaats van 3.

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerIkWil
Wat een stom antwoord van mij. Ik zie het inderdaad. Ik heb voordat ik mijn 3de scherm installeerde geen issues gehad. Daarin tegen heb ik vandaag nog geen crashes gehad. Zodra ik weer een crash krijg, ga ik proberen om 1 monitor los te koppelen kijken of het een verschil maakt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerIkWil
Hij is zojuist weer vast gelopen. Deze keer met het kijken van Youtube. Heb nu mijn 3de monitor losgekoppeld. Kijken wat hij nu gaat doen. Heb wel deze issue pas sinds ik de 3de monitor gebruik. Wellicht iets met mijn videokaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:02
Proberen een situatie te vinden waarin het gebeurt. Dan monitor unpluggen en weer proberen.
Als het dan niet gebeurd de 2de monitor in de poort waar de 3de in zat stoppen en nog een keer testen om die poort uit te sluiten. En de 3de monitor in de poort waar nu de 2de in zit om de monitor uit te sluiten.
Werken beide situaties met 2 monitoren dan is het niet de monitor of de gpu poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
computerjunky schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:15:
Proberen een situatie te vinden waarin het gebeurt. Dan monitor unpluggen en weer proberen.
Als het dan niet gebeurd de 2de monitor in de poort waar de 3de in zat stoppen en nog een keer testen om die poort uit te sluiten. En de 3de monitor in de poort waar nu de 2de in zit om de monitor uit te sluiten.
Werken beide situaties met 2 monitoren dan is het niet de monitor of de gpu poorten.
Wat computerjunky schrijft is zo'n beetje het belangrijkste in het troubleshooten. Zoek een situatie waarin je crasht of vastloopt. Ga vervolgens met 1 variabele tegelijk aan het werk om zo opzoek te gaan naar een oplossing voor je probleem.

01010000 01100101 01110000 01100101

Pagina: 1