Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-05 15:42
Mijn vraag:
Gaat dit model echt héél luid? Ik wil hem gebruiken om te gamen (eventueel bedraad) maar ook om naar muziek te luisteren via mn smartphone.

Hardware:
Momenteel heb ik een Razer Kraken Mobile, deze kost slechts 60euro en gaat luider dan eender welke hoofdtelefoon die ik al getest heb, (ook via smartphone en AUX jack is ie vrij luid).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik teste 2 duurdere modellen: de JBL Live 650BTNC en de Corsair Virtuoso RGB omdat ze beide goeie reviews hadden, maar zelf na het tunen met software kwamen deze lang niet aan de hoeveelheid bass (of overal volume) die mijn oude hoofdtelefoon levert.

Ik had deze specifiek gekozen voor de lage impedantie en hoge dBSPL/mW rating (meer ken ik er ook niet van)
Ik zou nu graag iets hebben die ook zéér luid kan en ook op mobiel zonder tuning goeie bass heeft en echt luid gaat, na het lezen van reviews geloof ik dat deze headset van Sony daaraan volstaat maar wil het zeker zijn zodat ik niet voor de derde keer moet retouren.

Edit
Conclusie: de consensus van tweakers die de Sony XM4 hebben lijkt te zijn dat hij luid genoeg is en de bas ook niets te wensen overlaat.
Bedankt voor de reacties. :)

[ Voor 13% gewijzigd door yusisushi op 23-01-2021 19:59 . Reden: solved ]

Beste antwoord (via yusisushi op 23-01-2021 18:53)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25
Ik heb de xm2, maar die gaat harder dan nodig.

Uit je openingspost proef ik dat je echt veel bass wil, dan is het misschien niet je koptelefoon

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 14:05
Wat willen je oren? Want wat je wil kan wel eens een flinke piep voor je oren beteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
grote_oever schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:13:
Wat willen je oren? Want wat je wil kan wel eens een flinke piep voor je oren beteken.
Ja dat snap ik. Ik hoef ook niet altijd op max te luisteren, maar ik vind het gewoon teleurstellend als ik het gevoel heb dat mijn headphone niet eens gewoon 'luid' kan. Een goeie headset moet toch op z'n minst daaraan kunnen voldoen. Je gaat er toch ook vanuit bij desk speakers dat je altijd nog over hebt mbt volume. Idem voor soundbars en je autoradio toch?

[ Voor 23% gewijzigd door yusisushi op 23-01-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
Lage impedantie verwar je toch niet met veel volume voor lage tonen?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:23:
Lage impedantie verwar je toch niet met veel volume voor lage tonen?
Nee zeker niet! Lage impendantie omdat voor zover ik begrijp dit betekent dat je ook bij apparaten met zwakke output (bijvoorbeeld je smartphone) makkelijk veel geluid kon produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:14
TS weet je wat tinnitus is? heel vaak zet je de hoofdtelefoon onbedoelt veel te hard en je voelt het pas als het te laat is.

Fabrikanten doen het ook bewust om de output in een smartphone lager te zetten om die reden.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 23-01-2021 18:28 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:50
yusisushi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Nee zeker niet! Lage impendantie omdat voor zover ik begrijp dit betekent dat je ook bij apparaten met zwakke output (bijvoorbeeld je smartphone) makkelijk veel geluid kon produceren.
Een te lage impedantie kan er ook voor zorgen dat het signaal in elkaar stort.

Het zou mij ook niets verbazen dat het volume van de huidige koptelefoons gelimiteerd wordt, vanwege e.o.a. betuttelingswetgeving. Ik krijg op mijn telefoon een waarschuwing als ik het geluid hoger zet dan standje 6.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
mr_evil08 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:27:
TS weet je wat tinnitus is? heel vaak zet je de hoofdtelefoon onbedoelt veel te hard en je voelt het pas als het te laat is.

Fabrikanten doen het ook bewust om de output in een smartphone lager te zetten om die reden.
Daar heb ik ook waardering voor. Ik reageerde hier trouwens al op in een eerdere reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
JukeboxBill schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Een te lage impedantie kan er ook voor zorgen dat het signaal in elkaar stort.

Het zou mij ook niets verbazen dat het volume van de huidige koptelefoons gelimiteerd wordt, vanwege e.o.a. betuttelingswetgeving. Ik krijg op mijn telefoon een waarschuwing als ik het geluid hoger zet dan standje 6.
Ja klopt,op mijn computer merk ik ook dat het signaal verstoord wordt voor ik dicht bij 100% volume zit. Ze gaan wel nog steeds luider dan andere modellen voor vervorming hoorbaar is

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Uit je openingspost proef ik dat je echt veel bass wil, dan is het misschien niet je koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
418O2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:39:

Bedankt voor je reactie. Het verbaast me dat je zegt dat de bass niet zeer luid is want dit was nou net wat ik wel opmaakte uit andere reviews (dan wel specifiek x3 en x4), het hoeft nu niet perse de zwaarste bass mogelijk te zijn maar mijn voorkeur gaat zeker niet uit aan een flat-response...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:27

Illusion

(the art of)

Als je het gevoel van veel bas wil, zonder dat anderen dat horen, dan kan je ook overstappen op een shaker / buttkicker.
Is beter voor je oren, en geeft een veel betere bas-beleving.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
yusisushi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het verbaast me dat je zegt dat de bass niet zeer luid is want dit was nou net wat ik wel opmaakte uit andere reviews (dan wel specifiek x3 en x4), het hoeft nu niet perse de zwaarste bass mogelijk te zijn maar mijn voorkeur gaat zeker niet uit aan een flat-response...
Ja het is lastig te kwantificeren. Ik luister hiphop en vind de bass voldoende, maar als je echt beukende hardstyle bass wil is het misschien niet genoeg.

Ik zou, wanneer het weer mag, eens gaan luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
418O2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Ja het is lastig te kwantificeren. Ik luister hiphop en vind de bass voldoende, maar als je echt beukende hardstyle bass wil is het misschien niet genoeg.

Ik zou, wanneer het weer mag, eens gaan luisteren
Ja, lijkt me een goed idee. Ik zou persoonlijk ook eerder Hip-Hop gaan beluisteren dan hardstyle. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
yusisushi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Ja, lijkt me een goed idee. Ik zou persoonlijk ook eerder Hip-Hop gaan beluisteren dan hardstyle. ;)
;)

De 4 kan inmiddels wel met meerdere apparaten tegelijk verbonden zijn toch? Dat is bij de 2 mijn grootste probleem.

En de earpads, maar die heb ik vervangen inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:25

TommieW

Numa numa.

Mijn Kingston Hyper-X Cloud (eerste generatie) ging altijd een stuk harder dan mijn oren aankonden met de meegeleverde DAC.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
418O2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:51:
[...]

;)

De 4 kan inmiddels wel met meerdere apparaten tegelijk verbonden zijn toch? Dat is bij de 2 mijn grootste probleem.

En de earpads, maar die heb ik vervangen inmiddels
Klopt, dat heb ik inderdaad gelezen. Nu voor mij is wireless eerder optioneel (maar natuurlijk wel te verkiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
TommieW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:52:
Mijn Kingston Hyper-X Cloud (eerste generatie) ging altijd een stuk harder dan mijn oren aankonden met de meegeleverde DAC.
Een kennis raade ook de HyperX aan om te gamen, de voornaamste reden dat ik die niet heb is omdat ik verwacht dat die dan net zonder DAC een stuk stiller zal zijn. Toch bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
Illusion schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:47:
Als je het gevoel van veel bas wil, zonder dat anderen dat horen, dan kan je ook overstappen op een shaker / buttkicker.
Is beter voor je oren, en geeft een veel betere bas-beleving.
Geen slechte suggestie voor je sofa maar voor een bureaustoel wordt dit moeilijker en al helemaal om dit op de trein mee te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom wil je zo hard eigenlijk? Overigens denk ik dat de Sony qua positionele audio niet zo sterk is. Kan het niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
418O2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:58:
Waarom wil je zo hard eigenlijk? Overigens denk ik dat de Sony qua positionele audio niet zo sterk is. Kan het niet voor je testen.
Positioneel (met bewegingsdetectie?) is niet belangerijk voor mij. Ik merk gewoon op dat de meeste headphones sterk gelimiteerd zijn op volume, voor mij net iets te voorzichtig.. Ik luister ook niet non-stop naar luide muziek maar ik wil em toch periodiek eens hard kunnen zetten, heb ook vrij sterke speakers die bijna altijd laag staan, maar de optie om eens los te gaan is er wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Als in het kunnen positioneren van geluid in games (van bijvoorbeeld tegenstanders) is waarschijnlijk iets waar andere headsets beter in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
418O2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:33:
Als in het kunnen positioneren van geluid in games (van bijvoorbeeld tegenstanders) is waarschijnlijk iets waar andere headsets beter in zijn.
Ok. Da's misschien niet onbelangrijk, ik neem het zeker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Ik heb een XM4, bijna altijd aan mn telefoon gekoppeld. Staat altijd onder de 'helft' van t volume. Harder hoeft ook echt niet want dat doet pijn. En ja, ik ben nog jong en geef nog iets om mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
Anoniem: 691473 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:36:
Ik heb een XM4, bijna altijd aan mn telefoon gekoppeld. Staat altijd onder de 'helft' van t volume. Harder hoeft ook echt niet want dat doet pijn. En ja, ik ben nog jong en geef nog iets om mijn oren.
Het is ook de bedoeling om net een headphone te vinden die niet hoeft op max te staan. :) Wat zou je zeggen over de bas? Is die sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

yusisushi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Het is ook de bedoeling om net een headphone te vinden die niet hoeft op max te staan. :) Wat zou je zeggen over de bas? Is die sterk?
Sterk genoeg en prima gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
Anoniem: 691473 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Sterk genoeg en prima gebalanceerd.
Bedankt voor je reactie, ik heb nu van verschillende mensen al begrepen dat hij voldoende luid zal zijn en julie lijken ook allemaal tevreden over de bas.

Ik apprecieer ook de bezorgdheid die tweakers uitten rond tinnitus, ik heb misschien iets te veel de indruk gegeven dat ik continu op extreme volumes wil luisteren terwijl ik eigenlijk gewoon niet het gevoel wil hebben gelimiteerd te zijn.

Ik bekijk nu of ik de Xm4 ergens kan testen en/of er nog vergelijkbare alternatieven zijn.

Ik geloof dat mijn vraag voldoende beantwoord is ivm de Sony Xmx, tenzij iemand nog suggesties heeft voor een ander model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:41
@yusisushi Als je erg van bass houdt kun je ook eens kijken naar de Skullcandy Crusher lijn. Veel meer bass ben ik in een koptelefoon niet tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 23-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yusisushi
Wekko306 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:31:
@yusisushi Als je erg van bass houdt kun je ook eens kijken naar de Skullcandy Crusher lijn. Veel meer bass ben ik in een koptelefoon niet tegengekomen.
Ja, geen slecht idee. Ik heb er ooit nog een gehad met een inbegrepen trillfunctie en AA batterij, dat was compleet overkill. :D Ik hoop dat ik binnenkort een aantal headphones kan vergelijken in-store maar weet niet of dit mogelijk is momenteel.
Pagina: 1