Toon posts:

"STUK" core van amd tbirt 1400 afgebrokkelt

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde ff op de core kijken, om er wat info van af te lezen. Kreeg de koeler er heel moeilijk af, moest met 2 handen de pin los schuiven van de socket.
Eenmaal eraf zag ik dat er van de lange kant van de core een behoorlijk stukje in verhouding van afgebrokkeld was :( . Ik helemaal wit uitgeslagen van de schrik :o . Toen koeler er weer opgedaan en met veeeeeeel hoop de pc opgestart ;( . Hij doet het nog steeds, ook als ik Q3 voor een tijdje speel :D . Dus volgens mij heb ik gewoon heeeeeeel veel geluk met die beschadigde core.

Verwijderd

Kan ik niks anders op zeggen dan: sukkel
|:( |:( |:(

Verwijderd

Ik wordt een beetje moe van deze topics... het hele forum staat vol met berichten zo van:

"En toen haalde ik m'n koeler eraf en toen keek ik naar m'n cpu en toen zag ik dat m'n core afgebrokkeld was en toen zette ik m'n koeler er weer op en toen starte ik m'n pc op en toen werktie 'ie toch nog"

Feit is gewoon dat indien de beschadiging klein is de cpu toch vaak nog wel zal werken. Het risico is echter dat hij soms iets minder ver te overklokken is en dat het gevaar bestaat dat de core verder gaat afbrokkelen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:57 schreef TweakGuy het volgende:
Kan ik niks anders op zeggen dan: sukkel
|:( |:( |:(
He ik heb het echt heeeeel voorzichtig gedaan. Die koeler zat er zo goed op dat hij er gewoon moeilijk af ging. Die amd core's zijn echt overdreven gevoelig.

Verwijderd

Raar dan, haal er per dag een stuk of 5x een cooler eraf en er weer op, nog nooit misgegeaan, je bent gewoon lomp bezig geweest

Verwijderd

En ga me niet vertellen dat Superorb core-crushers zijn, die dingen zijn echt zo zalig met erop en er weer afhalen

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je weet wat je doet brokkelt er idd niets af, hoe strak je koeler ook zit (heb geen ervaring met die Orbs echter) ..

PC Specs

Verwijderd

Tweakguy is zo goed. Tweakguy maakt geen fout. Tweakguy wist het allemaal al voor wij. Tweakguy kent geen sores. Tweakguy kan alles. Tweakguy is Jezus. Jezus in vermomming. Wel beste Twiek, sommigen onder ons hebben een goddeloos geloof en vinden het leuk elkaars ervaringen te lezen. Als je er moe van wordt, klik er dan niet op.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:25
give him a break, het kan iedereen overkomen ( de domsten het eerst)
moest met 2 handen de pin los schuiven van de socket
dit kan ik moeilijk visualiseren. Doe het dan met een grote platten schroevendraaier, evt met wat tape erop, zodat ie mocht ie toch uitschieten niet erg krast. En zorg gewoon voor even druk op de core, hou de heatsink dus vast.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het gelukkig nog!
Ik raak de koeler en proc nu alleen NOOIT meer aan. En ik ga niet oc'en (was ik ook nie van plan).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach.. ik ben het wel eens met TweakGuy.. en verder wat kan mij het nou verotten dat jij zo stom bent om je core te verneuken?

Dat jullie gezellig een on-line TBird-kerkhof beginnen ofzo.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:04 schreef TweakGuy het volgende:
Raar dan, haal er per dag een stuk of 5x een cooler eraf en er weer op, nog nooit misgegeaan, je bent gewoon lomp bezig geweest
Hoe hopeloos ben je wel niet om 5x per dag je koeler er af te halen?

Verwijderd

Maybe voor m'n werk?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:09 schreef RaViN het volgende:
Tweakguy is zo goed. Tweakguy maakt geen fout. Tweakguy wist het allemaal al voor wij. Tweakguy kent geen sores. Tweakguy kan alles. Tweakguy is Jezus. Jezus in vermomming. Wel beste Twiek, sommigen onder ons hebben een goddeloos geloof en vinden het leuk elkaars ervaringen te lezen. Als je er moe van wordt, klik er dan niet op.
Nu zal dat allemaal best hoor, maar ergens heeft tweakjezus wel gelijk!
Kijk ff naar de andere topics van Simon2 (was dat trouwens geen apostel he he he?) :+

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Werk je aan de lopende band bij Cooler Master :)

Nee kee, sommigen kunnen het niet zo waarderen en nee het zal ze niet boeien maar als het je overkomt en je weet er verder weinig van af, dan is het fijn al een mede leek er iets over gepost heeft toch.

T-Bird Graveyards zijn overigens natuurlijk een positief iets. :D

Grapje. Rieleks.

Verwijderd

Ik blijf er gewoon bij, je bent gewoon lomp bezig als je een afgebrokkelde core hebt.
Ik ben ook wel es een keer uitgeschoten, maar van corebeschadiging was geen sprake.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:18 schreef raw meat het volgende:

[..]

Nu zal dat allemaal best hoor, maar ergens heeft tweakjezus wel gelijk!
Kijk ff naar de andere topics van Simon2 (was dat trouwens geen apostel he he he?) :+
EEEEEEH... ik neem terug wat ik heb gezegd.... ik vind het nog steeds lullig om een leek zo af te zeiken maar hmm... Simon2 is wel de leek der leken... newbie-zittenblijver.... lama, ik ga me were ergens anders mee bezighouden... :)

laterrrr

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Op dinsdag 14 augustus 2001 01:02 schreef Simon2 het volgende:
He ik heb het echt heeeeel voorzichtig gedaan.
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:54 schreef Simon2 het volgende:
moest met 2 handen de pin los schuiven van de socket.
als je 2 handen en een hoop kracht nodig hebt dan weet je vooraf toch al dat het flink fout kan gaan, arg!!!

ze zijn helemaal niet fragiel, mijnwaterkoelsetup is er al vaak zat afgeweest, en nog helemaal geen verbrokkelde core, bij de 2 cpu's die gebruikt zijn.
gewoon een kwestie van oppassen wat je doet.

maargoed, weer wat geleerd :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:11 schreef Simon2 het volgende:
Hij doet het gelukkig nog!
Ik raak de koeler en proc nu alleen NOOIT meer aan. En ik ga niet oc'en (was ik ook nie van plan).
Haha , we spreken je wel weer over een maandje...... MUHAHA! SUKKEL! UTFS! er staan duizenden kneusjes die ook ff hun core breken... en dan denk je niet van: uhm laat ik ff voorzichtig zijn.. neej hoppa, lekker met onze lompe handen die koeler er af rammen... hahahah.. ik lach je nu echt niet uit hoor... muhaha, alleen maar.....

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Eigenlijk zou AMD de Athlon cores veel beter moeten beschermen. (Zoals Intel dat al doet, met een metalen hittespreider op de core)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op dinsdag 14 augustus 2001 01:56 schreef NFA-DK het volgende:

[..]

Haha , we spreken je wel weer over een maandje...... MUHAHA! SUKKEL! UTFS! er staan duizenden kneusjes die ook ff hun core breken... en dan denk je niet van: uhm laat ik ff voorzichtig zijn.. neej hoppa, lekker met onze lompe handen die koeler er af rammen... hahahah.. ik lach je nu echt niet uit hoor... muhaha, alleen maar.....
Wat zijn we weer aardig voor elkaar...
Reageer toch eens een beetje volwassen....

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Das nr 5 van vandaag..
>:)

Afgebrokkelde core maand ofzo? :7

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, sommige van jullie reageren wel erg geiriteerd. Niet iedereen is zo bekwaam met koelers erop en eraf halen. Als je het "zo" stom vind reageer dan gewoon niet!

Ik ben nu opzoek naar zo'm Shim. Omdat mijn cpu het nog gewoon goed doet, en om hem dus verder te beschermen tegen beschadigingen. Maar bij de www.oc-shop.nl hebben ze die dingen volgens mijn niet(kan ze niet vinden). Alleen cold-plates en die zien er heel anders uit.
Weet iemand waar ik die shims wel kan bestellen?

ps. dit was een vraag voor degene die nog wel een beetje normaal kunnen reageren :?

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Ja de sukkels vliegen laag vandaag.
gelukkig in een beetje een dip in de computersector, dan wordt er tenminste nog wat verkocht...Athlons!!! >:)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Oke oke , ik zal WAT volwassener reageren.. whahaa... Kerel, je CPU leeft nu nog wel, maar hij leeft echt niet lang meer.. Je kan hem proberen te beveiligen tegen verdere schade, maar das al te laat. Waarom probeerde je het in 1e instantie.. je had zoiets van: Ow kan ik zelf wel! Tegenwoordig noemt iedereen zichzelf al IT-er duz waarom zou ik hem er niet af halen.. iemand die snel kan tikken word tegenwoordig al IT-er genoemd.. Kerel, voortaan, eerst UTFS, dan RTFAMDW (read the fucking AMD website ;)) en ga dan pas aan de slag.. en gebruik please voortaan ff een spacer... Ik hoop dat je een 900mhz hebt gekocht, dan is de schade nog beperkt.. hoop niet voor je dat het een 1,4 is...

Verwijderd

Topicstarter
OK allemaal hartelijk bedankt voor te tips....... en aardige tips.

Dit topic mag wel een slotje krijgen

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Arno

PF5A

op verzoek

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.