Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:03
Mijn TV start ineens niet meer op als ik hem aan doet dan zie ik het lampje onderin langzaam uitgaan en weer aan en dat blijft die doen. Dat lampje is dan rood
Backlite en beeldscherm scherm doen niets
Denk dat het voedingsboard het heeft begeven maar zeker weet ik dat niet dus vandaar mijn vraag hier.
Er zit een EAX61131704/4 board in i.c.m.

Net verder gedemonteerd en het scherm los gehaald en de 4 stekkers van de backlite los gehaald.
Toen één stekker van de backlite er weer in gedaan en de TV aangezet en ik zag LG in beeld en daarna een beeld van het keuze menu zoals HDMI1 etc ook zag ik het lampje onderin blauw branden maar even werd dat weer rood en is alles uit en gaat het lampje onderin weer langzaam uit en weer aan.

Ik hoor graag wat jullie er van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@gsm, @HoppyF Is LG deskundige.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Bedankt voor het taggen van HoppyF, ik wacht zijn reactie af of moet ik hem benaderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10 20:46
gsm schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:36:
Bedankt voor het taggen van HoppyF, ik wacht zijn reactie af of moet ik hem benaderen ?
Ik ben er al?
Zit toevallig iets te lezen in een ander topic.
Ik ben niet echt een expert op alle gebieden meer een LG OLED gebruiker.
Los daarvan is zelf repareren niet echt te doen.
Misschien heb je een probleem in de voeding als er zomaar iets uitvalt.
Hoe oud is je TV?
In principe heb je garantie en moet je de winkel waar je hem gekocht hebt benaderen.
Garantie is niet gelimiteerd tot 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-10 16:36

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit stinkt heel erg naar een elcoprobleem. Ik zou de voeding eruit halen en inspecteren op defecte elco's en in ieder geval de spanningen nameten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Foto van de voeding:

Afbeeldingslocatie: https://spares2repair.co.uk/images/lg/32LD750%20Power%20Inverter%20EAX611317044%20Rev%201.1.jpg

Ik zou de elco's rechts onderin inspecteren. Die twee dikke elco's gaan niet zo snel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Ik heb hem gebruikt gekregen en is al wat ouder dan 2 jaar.
Een ander board kost ±€50 en dat is eigenlijk al teveel als je ziet waarvoor aangeboden worden.
Ik hoop op een goedkopere oplossing zoals bv de backlite of zoiets maar ben bang dat dat het niet is.
Elco´s zien er allemaal goed uit dus niet opgeblazen maar spanning heb ik niet gemeten.
Dat is het board wat er in zit

Lullige is het is de 2e LG die deze week de geest geeft, de andere is een grotere maar daar van is de backlite kapot. en dat kost in China ±€25, gokje wel waard
Daar werkt de TV wel goed en als ik een lamp achter het scherm houd kan ik het beeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deze TV is van 2010 als ik het goed heb. als het bordje defect is, en je kunt repareren is het toch goed ?
als je E50,- uit gaat geven aan weer een gebruikt toestel, kan het zo zijn dat die ook snel de geest geeft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een elco die er prima uitziet is helaas geen garantie dat hij ook werkt. Daarom zou ik de spanningen toch maar nameten, dat bevestigt dat de voeding defect is. Elco's kosten geen drol, dus zijn een reparatie vaak wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm
Jullie hebben beiden gelijk
Het board wat €50 kost is ook een gebruikt board
En ja de elco´s meten is wat ik nog kan doen.
Even voor mij een update, moet ik ze er uit solderen of kan het op de printplaat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De populaire componententester die je op AliExpress in tal van gedaanten vindt kan in veel gevallen een elco in het circuit testen. Als die tester zegt dat 'ie goed is, dan kun je meestal gewoon verder naar de volgende elco. Als 'ie de verkeerde waarden teruggeeft of geen elco detecteert, dan zul je die elco moeten lossolderen om het zeker te weten.

Hoe dan ook zou ik gewoon beginnen met spanningen testen: Zet de TV aan en kijk welke spanningen er op de uitgang van de voeding staan. De bekende spanningen 3,3V, 5V en 12V zal je gegarandeerd tegenkomen. Als je er onzin op de uitgang staat heb je in ieder bevestigd dat de voeding stuk is, voordat je verder gaat zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gsm
Even naar een electronica persoon geweest en die constateerde dat het powerboard kapot is.
On board werden spanningen gemeten van 18V en 6V en over de 100V zo zei hij en ik zag het op zijn meter.
Nieuw (gebruikt) board van €50 ga ik niet kopen en dus bedank ik iedereen voor de hulp en gaat deze naar de gemeente werf.
Pagina: 1