Oude Google-account: beveiligingsmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-08 21:15
Beste Tweakers,

Zeven jaar geleden heb ik een Google account aangemaakt voor mijn eerste Android-telefoon. Inmiddels ben ik enkele telefoons verder en heb ook een nieuw Google account gemaakt. Het oude account heb ik jaren niet meer gebruikt. Eigenlijk was ik dit account allang vergeten.

Sinds enkele maanden krijg ik regelmatig een beveiligingsmelding van Google. Dit krijg ik op het mailadres dat ik destijds had opgegeven als backupadres. De beveiligingsmail is afkomstig van 'accounts.google.com'.

Onderwerp: Kritieke beveiligingsmelding voor je gelinkte Google-account. Er is een inlogpoging voor je gelinkte Google-account geblokkeerd. Iemand heeft zojuist je wachtwoord gebruikt om te proberen in te loggen op je account. Google heeft deze persoon geblokkeerd, maar je moet wel controleren wat er is gebeurd.

Helaas weet ik het wachtwoord niet meer. Ik heb dit wachtwoord nooit opzettelijk met iemand gedeeld. Helaas geven mijn antwoorden op de beveiligingsvragen Google niet het vertrouwen dat ik de rechtmatige eigenaar ben.

Ik hoef niet meer zonodig in het account, maar ik weet niet wat voor gesynchroniseerde zaken er nog allemaal in staan.

Is er een mogelijkheid dat Google dit account verwijderd?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

[ Voor 5% gewijzigd door meistersinger op 23-01-2021 22:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:47
heb je het oude mobieltje nog? dan zou je die kunnen gebruiken om de knop "ja ik probeer in te loggen" via je mobiel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
Helaas niet. Die telefoon heb ik zo'n twee jaar gebruikt en daarna -veilig - afgevoerd. Daarna ook van account gewisseld. Dus al vijf jaar heb ik dit account niet meer gebruikt.

Beëindigt Google niet automatisch ongebruikte accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:37
Nou heb ik weinig ervaring met het resetten van een google account (Sporadisch mensen mee geholpen d.m.v gekoppelde tel nummer) maar waarom laat je geen reset uitvoeren met behulp van het backup adres waar je ook de beveiligings-mail op krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
Helaas

Hartelijk dank dat je hebt bevestigd dat je toegang hebt tot het door jou opgegeven e-mailadres voor contact.
Google kan niet verifiëren dat xxxxxxxx van jou is. Meer informatie over hoe je je account kunt herstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door meistersinger op 23-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:01

Wish

ingwell

https://www.howtogeek.com...ata-in-inactive-accounts/ (I googled it :) )

Maar - je krijgt nog ergens mail binnen op je back up account zo te lezen. Kun je dan niet gewoon proberen om "I forgot my password" aan te klikken op je oude account? Zo niet - let it gooooo, let it goooooo. Of via Google proberen het wachtwoord te recoveren:
https://support.google.co...ubleshooter/2402620?hl=en

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
Thanx Wish!

Helaas, bij wachtwoordherstel kom ik opnieuw bij bovenstaande mededeling.

Vrees idd dat het 'let it be' wordt en wachten tot Google dit account zelf verwijderd.

Tenzij iemand de gouden tip heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door meistersinger op 23-01-2021 22:27 ]

Pagina: 1