Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 00:31
Hi Tweakers,

Ik heb een NAS (DS918+) waarop Plex draait. Ik woon in België en heb een router/modem van de provider (Telenet).

Binnenshuis op m'n eigen wifi netwerk kan ik perfect Plex draaien op alle apparaten zonder problemen, streamen loopt perfect. Buitenshuis werkt ook.

Ik heb echter sinds kort ook een VPN opgezet op de NAS (surfshark). Wanneer die actief staat krijg ik melding dat "port forwarding disabled" is en daarna werkt plex buitenshuis ook niet meer. Het lijkt me op zich relatief logisch dat dit dan niet meer werkt maar ik vroeg me af of hier een oplossing voor is?

Alvast bedankt voor jullie feedback,

Floris

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Zelf vermoed ik zo 1-2-3 van niet?
Heb zelf een DS1817+ hier staan. Daar draaide ik ook een tijdje Plex op.

Tegenwoordig draai ik Plex in een VM op m'n PC.
Dit vanwege de betrouwbaarheid en snelheid. Dat viel me toch wel erg tegen op de NAS. Zeker als je wat hogere kwaliteit videobestanden wil streamen.

Had zelf ook een tijdje een VPN draaiende op de NAS. Liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik wou eigenlijk maar één type verkeer over de VPN hebben lopen ;-)

Hierom nu gescheiden gaan draaien op virtuele machines. Bevalt me een stuk beter.

Tot zover, het offtopic gehalte.
Zie zo ook geen opties staan bij de VPN verbindingen om alleen bepaalde soorten netwerkverkeer of software packages te laten verlopen via de VPN.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

Rannasha

Does not compute.

Al het internetverkeer van je NAS loopt nu via de VPN, dus deze is niet meer via je gebruikelijke IP adres te bereiken. Er zijn 2 potentiele oplossingen. Ten eerste kun je kijken of je de NAS/VPN zo in kunt stellen dat niet alle diensten via de VPN verlopen. Dit zal vooral van je NAS afhangen of dit mogelijk is.

Ten tweede kun je kijken of je VPN dienst portforwarding aanbiedt. Sommige VPN diensten hebben een dergelijke service, al kost die vaak wel extra. Hiermee kun je alsnog van buiten Plex op je NAS bereiken (maar dan wel via het IP van de VPN i.p.v. je eigen IP).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
om alles (domeinnaam) via VPN te laten lopen is de volgende oplossing

ga naar... configuratiescherm/
algemeen/
geavanceerde instelingen/
meerdere gateway,s inschakelen/ aanvinken.

[ Voor 3% gewijzigd door wim1928 op 06-02-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Splittunneling gebruiken of gebruik maken van docker zodat bepaalde services door von lopen en andere niet

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,