Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis PC voor Office en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thomas254
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 16:38
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerk systeem. Simpele video- en foto bewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
max rond de 550 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mogelijk gaat de PC later ook nog gebruikt worden om wat mee te gamen, maar initieel zal er nog geen videokaart aangeschaft worden. Maar ik wil dus wel de mogelijkheid hebben om er later een budget-midrange GPU bij te plaatsen. Vandaar ook de vrij ruime voeding van 550W.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
  • Is deze voeding voldoende met de gedachte dat er waarschijnlijk nog een GPU bij komt? En kan het misschien beter/goedkoper?
  • Is er ergens nog een zinvolle besparing mogelijk?
  • Wat betreft de CPU: Is deze krachtig genoeg voor het beoogde gebruik? Of is het beter om voor net iets beters te gaan voor een paar tientjes extra? Ik zat ook nog naar een Ryzen CPU te kijken, maar ik heb daar geen goede opties gevonden die ook een geïntegreerde video chip hebben.
  • Zijn er nog overige opmerkingen of dingen waar ik rekening mee moet houden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B460M-A PRO€ 75,30€ 75,30
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,90€ 64,90
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim€ 24,10€ 24,10
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 74,90€ 74,90
1VoedingenCorsair CX550M€ 71,75€ 71,75
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 539,85

Beste antwoord (via Thomas254 op 19-02-2021 23:44)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:12
Priam build mogelijk wel wat meer opslag nodig.

Welke GPU denk je erin te zetten (welke kracht) gelijkwaardig aan rtx3060ti of eerder een rtx3080? Gezien de rest van de componenten denk ik een 3060ti, dus is PSU ruim voldoende.

Niet echt directe besparingen die slim zijn te vinden.
i5 is genoeg :)
500gb opslag is erg weinig als je video's gaat bewerken... mogelijk een 1 tb of een hdd erbij ?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• 99ruud99

Welke GPU denk je erin te zetten (welke kracht) gelijkwaardig aan rtx3060ti of eerder een rtx3080? Gezien de rest van de componenten denk ik een 3060ti, dus is PSU ruim voldoende.

500gb opslag is erg weinig als je video's gaat bewerken... mogelijk een 1 tb of een hdd erbij ?

• Thomas254
99ruud99 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:49:

Bedankt voor je input! :) Ik zit nog te twijfelen om toch de 1 TB versie van deze SSD te nemen, daar ben ik nog niet over uit. Verder heb ik ook een NAS, dus de bedoeling is dan om dat als massa opslag te gebruiken. In dat opzicht lijkt een HDD mij overbodig? En wat betreft de GPU zal het inderdaad de 3060ti zijn of iets vergelijkbaars. Zeker geen 3080.

• 99ruud99
Inderdaad, als je een NAS hebt is HDD nutteloos, 1 tb SSD kan wel leuk zijn (ook omdat die stukkie sneller is :P )

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik neem aan dat je lokaal je videobewerking doet. Dan kan je je nas gebruiken als storage. Scrubben e.d. via netwerk lijkt me niet wenselijk.
Mijn suggestie. Een redelijke boot m2 ssd en een m2/sata ssd van iets groter om je videobewerking op te doen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
CX550M niet nemen. Is tegenwoordig ook alweer aardig verouderd met double forward aan de primaire kant. CX zonder M is stukken beter of nog beter, pak een TX550M Gold voor dat geld.

• Thomas254
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
Ik neem aan dat je lokaal je videobewerking doet. Dan kan je je nas gebruiken als storage. Scrubben e.d. via netwerk lijkt me niet wenselijk.
Mijn suggestie. Een redelijke boot m2 ssd en een m2/sata ssd van iets groter om je videobewerking op te doen.
Bedankt. Dit zal inderdaad lokaal gebeuren. Ik zie de dubbele SSD niet echt als economische optie. Ik neem aan dat je dan bv bedoelt een m2 van 500 gb + een sata SSD van 1 tb (dit mobo heeft maar 1 m2 slot). Dit zou me dan net iets te duur worden en downgraden naar een 250 GB m2 als primaire SSD lijkt me ook geen goed idee. 50 euro extra voor de 1 TB versie van de huidige SSD vind ik nog acceptabel.
Uszka schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:47:
CX550M niet nemen. Is tegenwoordig ook alweer aardig verouderd met double forward aan de primaire kant. CX zonder M is stukken beter of nog beter, pak een TX550M Gold voor dat geld.
Bedankt voor je input! :) Ik had voor deze voeding gekozen omdat deze als goede midrange voeding stond aangeschreven in het voeding advies topic. Maar misschien is dat gedateerd. Ik heb hem omgewisseld voor de Corsair TX550M. Deze ziet er inderdaad sowieso beter uit. Dus bedankt!
Pagina: 1