Laatst heb ik een vlak-vandikte combinatie gekocht en daarbij de vraag gekregen of ik nog een extra elecktro motor wilde hebben. Gezien het feit dat ik nog een schijfschuurmachine wil maken ben ik op dit aanbod ingegaan. Vroeger heb ik het aansluiten van motoren op school gehad, maar uit deze motor kom ik niet helemaal uit.
Ik heb de motor open gehad en daar zat het volgende in. Mij lijkt dat dit een aanloop condensator is om de motor op 1-fase te kunnen laten lopen. Maar dan, hoe moet ik deze motor gaan aansluiten?
Motor:

Condensator:

Aansluitingen:

A. Loopt de motor in
B. Witte kabel loopt naar de condensator, op de zwarte kabel die de motor in gaat staat: Z2
C. Witte kabel loopt naar de condensator, op de rode kabel die de motor in gaat staat U2
D. Groene kabel loopt de motor in en is gelabeld Z1, witte kabel gaat de motor in en is gelabeld U1
E. Witte kabel loopt de motor in.
Ik heb de motor open gehad en daar zat het volgende in. Mij lijkt dat dit een aanloop condensator is om de motor op 1-fase te kunnen laten lopen. Maar dan, hoe moet ik deze motor gaan aansluiten?
Motor:

Condensator:

Aansluitingen:

A. Loopt de motor in
B. Witte kabel loopt naar de condensator, op de zwarte kabel die de motor in gaat staat: Z2
C. Witte kabel loopt naar de condensator, op de rode kabel die de motor in gaat staat U2
D. Groene kabel loopt de motor in en is gelabeld Z1, witte kabel gaat de motor in en is gelabeld U1
E. Witte kabel loopt de motor in.
My middle finger salutes you.