Vraag

• Jr1001
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10-09-2024
Hallo iedereen.

Mijn huidige telefoon loopt een beetje op zijn laatste benen.

T lastige is dat telefoons steeds groter en groter worden en ik kleine handen heb.

Mijn huidige telefoon is 14,9 cm hoge androider en ik zie gewoon dat ik niet veel opties heb.

Wil gewoon eigenlijk niet een 16 cm hoge 6,5 incher of hoger hebben.

Ik kom niet veel verder dan

Optie 1 is de 'budget' optie: De Samsung a41. Maar ik lees wel over haperingen. Als dat nu al zo is, hoe moet dat dan over 3/4 jaar zijn. Want ja zo lang doe ik gemiddeld met een telefoon.

Optie 2 is de 'dure' optie: iPhone 12 mini, maar wel een groot aantal jaren (iOS) updates. Se 2020 doet niet mee omdat die accu polo slecht moet zijn

Optie 3 is de toch wel wat 'grotere' optie: Sony Xperia 5ii. Slechts een 6.1 inch scherm maar wel stukje hoger. Vind wel dat Sony goede producten maakt.

Optie 4 is de: Google pixel 4a. Die een goede camera moet hebben .

Heb geen ervaring met Iphone of Sony/ Google google toestellen. Paar jaar geleden de S6 gehad.

Ik browse, app, e-mail en sporadisch ander app gebruik eigenlijk alleen maar. Game nooit op een telefoon

Alle reacties

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

De iPhone SE 2020 heeft inderdaad niet per se een geweldige accu, maar voor basis gebruik gaat hij wel een dag mee. Misschien toch niet meteen uitsluiten?

Life is not about specs, it is about joy!

• Jr1001
Als ik onderweg ben word de telefoon intensief gebruikt nu is dat vandaag de dag niet aan de orde maar toch. Ben bang dat ik me aan de slechte accuduur ga ergeren en dat is over een aantal jaar alleen maar erger :-(

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat is zeker zo! Als je tussendoor kunt opladen (auto/powerbank) wordt dat wel minder, maar als je daar standaard vanuit moet gaan is dat niet handig.
Vanwege Corona heb ik ook nog geen 'gewone' werkdagen gehad met de SE2020, maar ik verwacht dat als ik 's ochtends met een volle batterij start het wel heel goed mogelijk moet zijn met actief bellen en app'en om het einde van de werkdag te halen.

Life is not about specs, it is about joy!

• Jr1001
Dat is t probleem vaak.

Moet met t ov reizen cq vaak geen stopcontact en heb geen power bank bij me.

Met een weekendje weg mag ik hopen dat ik direct de hotelkamer op mag eerder dan gemiddeld 1500 uur wat de meeste hotels aanhouden om t ding aan de stroom te hangen. En vervolgens een half uur wachten voor wat juice. Kan t niet heb ik twee keuzes. Telefoon amper gebruiken of lege telefoon

Dus tsja daarom geen se2020. Alle 4 de andere opties hebben bij mijn weten een betere accu...