Mijn neefje wil zijn eerste game pc gaan bouwen. Gaat net naar de middelbare school en wil voornamelijk gaan gamen naast huiswerk (office) en internet zaken. Ik weet dat niet alles leverbaar is en de prijzen iets gestegen zijn. Dus graag jullie advies wat nu te kopen en/of eventueel een paar weken te wachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen. Spellen zoals Fortnite, Minecraft, Rocket League en wellicht later GTA 5 (en 6).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000e voor kast en monitor (24 inch)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede prijs/kwalieit en componenten die beschikbaar zijn. Wellicht is een videokaart 2e hands ook nog een optie. Wifi heb ik ook nog nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toekosmt proof. Eventueel over 3+ jaar de videokaart nog upgraden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van wat nu beschikbaar is de beste componenten kiezen gekeken naar prijs/kwaliteit.
Zelf heb ik een 27 inch monitor. Dus weet niet welke 24 inch op dit moment aangeraden worden.
Onder de setup die ik nu heb samengesteld.
De AMD Ryzen 5 3600 is nu te duur vandaar een intel
Vragen die ik heb:
- Heb ik een losse processor cooler nodig? Zit er uberhaupt 1 bij bij de intel processor?
- Waar kan ik op besparen om niet over de 1000e heen te gaan
- Welke videokaart kan ik nu het beste kopen voor 1080 gaming? (nieuw en welke 2e hands?)
- Welk scherm (24 inch) raden jullie me aan?
- Wifi heb ik ook nodig, dus beter moederbord met wifi of losse Wifi USB adapter?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen. Spellen zoals Fortnite, Minecraft, Rocket League en wellicht later GTA 5 (en 6).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000e voor kast en monitor (24 inch)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede prijs/kwalieit en componenten die beschikbaar zijn. Wellicht is een videokaart 2e hands ook nog een optie. Wifi heb ik ook nog nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toekosmt proof. Eventueel over 3+ jaar de videokaart nog upgraden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Op basis van wat nu beschikbaar is de beste componenten kiezen gekeken naar prijs/kwaliteit.
Zelf heb ik een 27 inch monitor. Dus weet niet welke 24 inch op dit moment aangeraden worden.
Onder de setup die ik nu heb samengesteld.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 147,- | € 147,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z490M | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | € 280,33 | € 280,33 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Monitoren | AOC 24G2AE/BK Rood, Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,- | € 104,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.027,93 | ||
De AMD Ryzen 5 3600 is nu te duur vandaar een intel
Vragen die ik heb:
- Heb ik een losse processor cooler nodig? Zit er uberhaupt 1 bij bij de intel processor?
- Waar kan ik op besparen om niet over de 1000e heen te gaan
- Welke videokaart kan ik nu het beste kopen voor 1080 gaming? (nieuw en welke 2e hands?)
- Welk scherm (24 inch) raden jullie me aan?
- Wifi heb ik ook nodig, dus beter moederbord met wifi of losse Wifi USB adapter?
[ Voor 3% gewijzigd door maxkranendijk op 23-01-2021 13:57 ]