Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To Begin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02-2021
Hallo GoT,

Ik ben kersvers hier op t forum, ik heb door eea gescrolld en dit leek me de meest logische plek, maar mocht mijn vraag toch elders horen dan mijn excuses hiervoor !

Hopelijk zijn er wat mensen die met me mee willen denken. Mijn laptop (pricewatch: Asus X751LJ-T4196T) heeft redelijk enthousiast een pen omhelsd en dat heeft nogal een indruk gemaakt zal ik maar zeggen... 8)7 Vraag is dus of ik het scherm kan en moet willen vervangen, of dat ik prijstechnisch toch beter iets anders kan kopen. Voor nu wil ik er vooral mijn fotografie op verwerken (RAW en jpeg), eventueel via Lightroom, mailen en evt. incidenteel tv/ serie, film kijken. [/i]

budget?
vind ik lastig. voor een nieuwe zou ik afhankelijk van schermgrootte denk ik nu max iets van E 750? uitgeven. Ik kocht deze destijds (weet niet meer voor hoeveel) met het idee er ff mee vooruit te kunnen
maar inmiddels ligt hij al geruime tijd kapot in de kast. Stomme vraag misschien, maar ik heb echt geen enkel idee of vervanging van het scherm haalbaar is en kostentechnisch enigszins opweegt tegen de restwaarde vd laptop en hoe t zich verhoudt tot de aanschafprijs ve eventueel vergelijkbare, nieuwe up-2-date laptop....Als tussenvorm is wellicht naast vervanging vh scherm tevens het updaten van andere onderdelen een optie....? ik heb werkelijk geen idee.... :?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik gebruik hem vrijwel enkel thuis.

Fijn als jullie me op weg zouden kunnen helpen, ook qua eventuele tips voor betrouwbare reparatieshops.
Op voorhand veel dank voor de genomen moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 09:55
Voordat ik je een passend antwoord kan geven heb ik een aantal vragen :)

1. Bewerk je foto's op het scherm van je ASUS laptop of een extern scherm?
2. Je CPU is een 5200U, een 'zuinige' processor, heb je daar toen bewust voor gekozen?
3. Sta je ervoor open een kleine PC + monitor aan te schaffen voor je opgegeven budget?

Gegroet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To Begin
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02-2021
Hi, wat fijn dat je reageert en met me mee wilt denken, dank!

1.: Aan bewerken kom ik vooralsnog niet toe. Ik ben momenteel al blij als ik alles gewoon netjes kan organiseren ....Dus voor nu geen al te zware eisen wat dat betreft. Ik voorzie daar voorlopig qua tijd ook niet heel snel verandering in komen. T gaat me er vooral om dat ik zsm weer up en running ben met een eigen laptop.

2. eh nee, geloof ik niet...het uitkiezen was denk ik natte vinger werk

3. Dan zou ik denk ik eerder het budget naar zeg een 900-1000 omhoog doen als dat soelaas zou bieden. Het is namelijk wel belangrijk dat ik hem makkelijk wegzet.

[ Voor 33% gewijzigd door To Begin op 23-01-2021 16:32 . Reden: te snel verzonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 09:55
3. Dan zou ik denk ik eerder het budget naar zeg een 900-1000 omhoog doen als dat soelaas zou bieden. Het is namelijk wel belangrijk dat ik hem makkelijk wegzet.
Je haalt meer performance uit een PC dan een laptop voor dezelfde prijs a 700 euro, zelfs met monitor er bij, al scheelt het soms niet heel veel. Als gebrek aan ruimte een probleem is kun je altijd kijken naar een kleine case als een HTPC/mini-PC. Op Tweakers.net pricewatch zie ik niet veel Ryzen 4000 (bijv. 4500U) mini-PC's, op Amazon zie ik o.a. deze.

Verder weet ik niet wat je mooi/handig vindt qua laptops, er zijn genoeg occasion/tweedehands laptops te vinden welke allen beter zijn dan wat je nu hebt. Echter is een 17" laptop lastiger te vinden, ik zou in ieder geval gezien je budget niet voor nieuw gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:32
To Begin schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:45:
Hallo GoT,

Ik ben kersvers hier op t forum, ik heb door eea gescrolld en dit leek me de meest logische plek, maar mocht mijn vraag toch elders horen dan mijn excuses hiervoor !

Hopelijk zijn er wat mensen die met me mee willen denken. Mijn laptop (pricewatch: Asus X751LJ-T4196T) heeft redelijk enthousiast een pen omhelsd en dat heeft nogal een indruk gemaakt zal ik maar zeggen... 8)7 Vraag is dus of ik het scherm kan en moet willen vervangen, of dat ik prijstechnisch toch beter iets anders kan kopen. Voor nu wil ik er vooral mijn fotografie op verwerken (RAW en jpeg), eventueel via Lightroom, mailen en evt. incidenteel tv/ serie, film kijken. [/i]

budget?
vind ik lastig. voor een nieuwe zou ik afhankelijk van schermgrootte denk ik nu max iets van E 750? uitgeven. Ik kocht deze destijds (weet niet meer voor hoeveel) met het idee er ff mee vooruit te kunnen
maar inmiddels ligt hij al geruime tijd kapot in de kast. Stomme vraag misschien, maar ik heb echt geen enkel idee of vervanging van het scherm haalbaar is en kostentechnisch enigszins opweegt tegen de restwaarde vd laptop en hoe t zich verhoudt tot de aanschafprijs ve eventueel vergelijkbare, nieuwe up-2-date laptop....Als tussenvorm is wellicht naast vervanging vh scherm tevens het updaten van andere onderdelen een optie....? ik heb werkelijk geen idee.... :?

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik gebruik hem vrijwel enkel thuis.

Fijn als jullie me op weg zouden kunnen helpen, ook qua eventuele tips voor betrouwbare reparatieshops.
Op voorhand veel dank voor de genomen moeite!
toon volledige bericht
Als je een goedkope oplossing wil, vanuit China passend schermpje bestellen en zelf openschroeven, ben je met een paar tientjes klaar waarschijnlijk.

Dit duurt enkel wel een +/- 2maanden voor je scherm er is.

Voor bewerken foto's zou ik zo'n scherm niet gebruiken, kleur weergave is niet fantastisch.

Als je het niet zelf wilt vervangen, is het denk ik de kosten niet waard.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator