Ik heb dus de Nokia monitor test gedraaid, maar ik snap niet wat dat voor moet stellen hoor, want alles is superscherp en ik zie geen afwijkingen. Ik heb een Acer 211C (21"). Dus waar moet ik eigenlijk speciaal op letten of weet iemand een hele goede test waar je echt afwijkingen ziet? Maar als alles zo goed en scherp is, waarom hebben zo weinig mensen dan een Acer? En als ik een Acer zie, is het meestal de budget versie en die is
.
Aha ik begrijp dat je graag afwijkingen wil zien? 
Dus je hebt geen problemen maar wilt ze graag hebben begrijp ik hieruit?
Oh ja joh!!!
Ja ik snap het ook niet .. als je zo tevreden bent goed toch, dan ga je toch niet op zoek naar fouten in je monitor
.
Ik wil een test hebben waar je echt afwijkingen gaat zien. Met dit testje snap ik het doel er niet van en zie ik totaal geen afwijkingen. Maar ik wil mijn lieve monitor niet kapot maken hoorOp dinsdag 14 augustus 2001 00:39 schreef raw meat het volgende:
Aha ik begrijp dat je graag afwijkingen wil zien?
Die nokia is een goede test gewoon dus akls je daar geen afwijkingen ziet lijkt het mij dat je ze zoekt??
Ik begrijp hem nog steeds niet hoor??
Ik begrijp hem nog steeds niet hoor??
Oh ja joh!!!
Nou, het zit eigenlijk zo:
Ik heb dus een Acer 21 inch en een vriend heeft een Iiyama 19 inch. Hij blijft volhouden dat zijn monitor beter is en ik dat mijn monitor beter is. Nu wil ik een goed bewijs
. En ik denk dat ik hem wel ga winnen.
Ik heb dus een Acer 21 inch en een vriend heeft een Iiyama 19 inch. Hij blijft volhouden dat zijn monitor beter is en ik dat mijn monitor beter is. Nu wil ik een goed bewijs
Waarom vergelijk je niet lekker de specs tegenover elkaar? te makkelijk of zo?
Oh ja joh!!!
Die specs zijn bijna gelijk, het enige grote verschil is dat ik 0.21mm dotpitch horizontaal en 0.25mm dotpitch verticaal. Die Iiyama heeft 0,25 en 0,27.
Verwijderd
Het probleem met grote schermen d.w.z. 21" en groter, is naar mijn mening de uitlijning van het beeld.
Natuurlijk is kleur en scherpte een vereiste (daar wil ik het even niet over hebben).
De uitlijning van grote schermen, daar bedoel ik mee dat de omtrek van het aktieve beeld perfect vierkant moet zijn en dat bijv. een letter aan de linker kant van je beeld exact hetzelfde moet zijn als dezelfde letter in het midden of uiterst recht in het beeld.
Ook kan kleur verschillen naarmate de positie op het beeld ervan veranderd.
Dat zijn (naar mijn mening) de belangrijke punten waar je naar moet kijken bij een groot scherm.
Voor kleinere schermen is dit probleem minder groot en dus is het moeilijk deze 2 schermen met elkaar te vergelijken.
Ik neem aan dat je het een stuk prettiger vindt om naar een 21" te kijken i.p.v. een 19" (ik wel) en daarmee is jou monitor aantrekkelijker.
Natuurlijk is kleur en scherpte een vereiste (daar wil ik het even niet over hebben).
De uitlijning van grote schermen, daar bedoel ik mee dat de omtrek van het aktieve beeld perfect vierkant moet zijn en dat bijv. een letter aan de linker kant van je beeld exact hetzelfde moet zijn als dezelfde letter in het midden of uiterst recht in het beeld.
Ook kan kleur verschillen naarmate de positie op het beeld ervan veranderd.
Dat zijn (naar mijn mening) de belangrijke punten waar je naar moet kijken bij een groot scherm.
Voor kleinere schermen is dit probleem minder groot en dus is het moeilijk deze 2 schermen met elkaar te vergelijken.
Ik neem aan dat je het een stuk prettiger vindt om naar een 21" te kijken i.p.v. een 19" (ik wel) en daarmee is jou monitor aantrekkelijker.
Maar verder is het ook moeilijk te verglijken, omdat hij een andere videokaart heeft met (denk ik) betere 2D kwaliteit.
Ik GeForce 2 MX, hij TNT2.
Verder ga ik binnenkort ook maar een BNC kabeltje aanschaffen, omdat het dan toch wel weer wat betere kwaliteit is.
Ik GeForce 2 MX, hij TNT2.
Verder ga ik binnenkort ook maar een BNC kabeltje aanschaffen, omdat het dan toch wel weer wat betere kwaliteit is.
heyz daar ik ben dus degene die ie bedoeld, en ff voor de duidelijkheid: ik heb een IIyama 19" Vision Master Pro 451 (A902MT) (Ja bij mij wel goed
).
De grootste rede waarom ik hem gekocht heb is dat hij plat is, en die 21" acer zo bol als een vissenkom. En deze monitor kan ik nog een beetje naar LAN's meenemen, en een monitor van 30KG neem je niet "zomaar ff" mee. En dan als laatste: Ik heb er 1250 gulden inclusief BTW voor betaald en hij 2500 incl.
make your choice
PS:
check hier mijn specs: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/a902mt.html
en die van de 211C: http://www.acer.nl/vi/page0.jsp-dau120OID=104&inu75OwnerOID=3&DataUnit0OID=3&DirectUnit1OwnerOID=50&IndexUnit1OwnerOID=3&crc=293500156.htm
De grootste rede waarom ik hem gekocht heb is dat hij plat is, en die 21" acer zo bol als een vissenkom. En deze monitor kan ik nog een beetje naar LAN's meenemen, en een monitor van 30KG neem je niet "zomaar ff" mee. En dan als laatste: Ik heb er 1250 gulden inclusief BTW voor betaald en hij 2500 incl.
make your choice
PS:
check hier mijn specs: http://www.iiyama.nl/pages/19inch/a902mt.html
en die van de 211C: http://www.acer.nl/vi/page0.jsp-dau120OID=104&inu75OwnerOID=3&DataUnit0OID=3&DirectUnit1OwnerOID=50&IndexUnit1OwnerOID=3&crc=293500156.htm
Verwijderd
wat moet je met een middelmatige iiyama?
pak dan de Visionmaster 450
(A902HT ?) ipv de MT-versie.
Heb je tenminste gelijk de mogelijkheid om 2 pc's aan te sluiten op je monitor.
Verwijderd
WOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!! 2 PC's op 1 monitor! Waar kan ik dat ding bestellen, want ik zoek daar al jaren om. Ik heb daar gerust 500 piek voorover, want dit is gewoon de uitkomst!Bla....
Alleen nog een 2e Pc opzoeken...........
Dit zijn de betere specs: http://www.acercm.com.tw/global/products/crt/211c_2.htm
jij hebt er duidelijk verstand van...NOT!Op dinsdag 14 augustus 2001 13:50 schreef BBL the 2nd het volgende:
wat moet je met een middelmatige iiyama?
met de A902MT kan je iig 2 monitoren aansluiten, ikd enk dat je in de war bent met deze twee
tip: koop de A902MTOp dinsdag 14 augustus 2001 13:57 schreef MadMax-007 het volgende:
[..]
WOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!! 2 PC's op 1 monitor! Waar kan ik dat ding bestellen, want ik zoek daar al jaren om. Ik heb daar gerust 500 piek voorover, want dit is gewoon de uitkomst!
Alleen nog een 2e Pc opzoeken...........
![]()
![]()
enne BTW je hebt toch ook van die dingetjes dat je je 2 compu's op een "switch" zet en dan naar je monitor?
Verwijderd
NEC 1370 Multisync is reeds mijn trotste bezit
2 computers op 1 monitor is eenzelfde optie als een elektrisch in hoogte verstelbare dakantenne op een auto. Leuk om te vertellen op feestjes, maar je doet er niks mee....
2 computers op 1 monitor is eenzelfde optie als een elektrisch in hoogte verstelbare dakantenne op een auto. Leuk om te vertellen op feestjes, maar je doet er niks mee....
Verwijderd
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.Op dinsdag 14 augustus 2001 14:12 schreef MadMax-007 het volgende:
Een 2e kastje onder het buro is o-zo-handig bijv. als server, leecher of gewoon voor opslag en misschien een 2e besturingssysteem.
Een 2e monitor daar-in-tegen vindt ik super onhandig en dan hou je ook altijd het probleem dat de ene beter en mooier is dan de andere.
Nee, koop liever 1 goede, grote monitor met dubbele VGA-IN of desnoods een switch.
Verwijderd
ik heb de nokia test gedaan en op het beginblad (met het testbeeld)waarop nokia monitor test v 1.0a staat heb je in het midden een brede balk met een rode, groene, blauwe kleur.
Nu is deze balk in het midden donker(naar grijs toe)aan de zijkanten zie je wel de gewone kleur.
Is dit normaal?(lijkt me niet)maar ik ken dit proggie niet.
Nu is deze balk in het midden donker(naar grijs toe)aan de zijkanten zie je wel de gewone kleur.
Verwijderd
Ik zie ook vertcale lijntjes lopen op dit gedeelte van de rood groen en blauwe balk, maar aan de zijkanten niet.Op woensdag 20 maart 2002 18:46 schreef era.b het volgende:
ik heb de nokia test gedaan en op het beginblad (met het testbeeld)waarop nokia monitor test v 1.0a staat heb je in het midden een brede balk met een rode, groene, blauwe kleur.
Weet iemand waar je Displaymate kunt downloaden? Trial wel te verstaan?
w00t
Pagina: 1