Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 11:56
Sinds vorige week heb ik geen uitval van verbinding op mijn WiFi thuis. Waarom niet? De Arlo base station heb ik uitgezet....

Dit 'base station' is een Netgear WiFi router die op hetzelfde 2,4 GHz kanaal gaat zitten als mijn thuisnetwerk. Verander ik het kanaal van thuisnetwerk, dan volgt de Arlo router. Op internet lees ik dat dit een bewuste keuze is van Netgear om,........ problemen te voorkomen. Ik kan de Arlo/Netgear router niet zelf instellen (voor zover ik weet).

Hebben andere mede-tweakers dit probleem? Zo ja, hebben ze dit opgelost? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

P.S. vanwege dit probleem heb ik een eigen thuisnetwerk opgezet met twee Huawei AX-3 routers opgezet, omdat ik verwachtte dat de Ziggo modem/router niet sterk genoeg was. Het probleem bleef bestaan....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
het lijkt me dat er verdacht veel 2.4ghz wifi in jou buurt is, en dat aldus ernstig stoort

zo'n 2.4ghz kanaal (1 , 6 of 11) kan je nu eenmaal maar 1x volstampen met transmissies..
grote kans zitten je buren op ook mee op diezelfde kanalen en gaat het gewoon mis daar

controleer het maar is met een programmatje zoals inSSIDer , en als je pakweg meer dan 3 mensen boven de -70 ziet zitten is het verloren moeite, retour met je Arlo (alsie echt geen 5ghz aankan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badouwes
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 11:56
@ijske Dank je voor je reactie. Ik had er niet bij verteld dat er maar weinig buren zijn hier... Mijn WiFi analyzer laat er totaal 5 zien.

De enige twee 2.4 GHz wifi's sterker dan -70 dB zijn die van mijn Huawei's Mesh en die van de Arlo/Netgear. De andere drie zijn zwakker. Die Arlo heeft geen 5 Ghz.

Daarnaast sluiten de meeste apparaten hier bij mthuis op de 5 GHz WiFi van mijn Huawei mesh aan.

Het valt gewoon op dat als ik de Arlo/Netgear router uitzet dat we geen problemen hebben. Op internet fora zlijkt dit een veel gehoorde klacht te zijn. Helaas wist ik niet toen ik de camera's kocht....

Afgelopen weekend heb ik de Arlo/Netgear router op zo'n vijf meter van de Huawei geplaatst waarbij de Arlo kanaal 3 gekozen lijkt te hebben en ik de Huawei op kanaal 11 zette. Nog steeds af en toe uitval van data op de aangesloten apparaten via de Huawei WiFi. Ik weet het ook even niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Als dat ding video ontvangt van draadloze camera's is het kanaal waarop hij werkt zo goed als vol.
Dat heeft niets met de apparatuur te maken, maar met de toepassing.