Ene iPhone activeert Apple Pay op een andere iPhone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik weet even niet hoe ik de titel beter kan omschrijven (daarom kan ik er ook niks over vinden als ik hier zoek of Google), maar het gaat om het volgende:

Ik heb privé een iPhone 8 met ApplePay, ik heb via mijn werk een iPhone 11 zonder ApplePay. Gisteren legde ik de iPhone 11 bovenop de iPhone 8 op mijn bureau en zat op de 11 wat mails te lezen, apps te openen (dus nog steeds terwijl de 11 op de 8 lag).

Opeens begon de iPhone 8 te trillen en toen ik de iPhone 11 oppakte, stond op de iPhone 8 het ApplePay "pay with Touch ID" scherm open (en te wachten op mijn vingerafdruk). Ik heb mijn vingerafdruk niet ingevoerd, geen idee wat hij dan zou gaan betalen? Ik kan het reproduceren door gewoon random de 11 liggende op de 8 te gebruiken (het gebeurt niet meteen als je ze op elkaar legt, maar na een tijdje).

Iemand enig idee wat hier gebeurt? Het lijkt er dus op dat de iPhone 8 de iPhone 11 herkent als een betaalterminal? Maar wat gaat hij proberen te betalen? Of mis ik een andere hippe NFC functionaliteit waar ik niets van weet?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Beste antwoord (via S913 op 23-01-2021 21:56)

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-08 10:27
Hmm, vaag. Ik denk dat de andere iPhone zichzelf meld als betaal terminal, en daardoor Apple Pay triggert (als je je iPhone bij een terminal houd krijg je na een paar seconde ook die popup) maar dit hoort natuurlijk niet te triggeren door een andere iPhone. Je bent ook niet de enige: https://discussions.apple.com/thread/252206795 (staan geen oplossingen in)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-08 10:27
Hmm, vaag. Ik denk dat de andere iPhone zichzelf meld als betaal terminal, en daardoor Apple Pay triggert (als je je iPhone bij een terminal houd krijg je na een paar seconde ook die popup) maar dit hoort natuurlijk niet te triggeren door een andere iPhone. Je bent ook niet de enige: https://discussions.apple.com/thread/252206795 (staan geen oplossingen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Ik ervaar precies hetzelfde en kon ook niets vinden op Google.
Ik ging er zelfs vanuit dat dit aan mijn iPhone lag...

Dus nu wachten tot Apple een oplossing heeft voor dit probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Makaveli09 op 23-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
@ex87 Goed gevonden, vreemd dat ze er nog niet op gereageerd hebben.

Eerst dacht ik: de voorbereidingen op een fysieke vorm van een Tikkie (geldt naar elkaar overmaken via NFC ipv QR codes.
Maar security technisch is dit toch ook apart, dat een telefoon zich op deze manier als betaalautomaat kan voordoen ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft