De ultieme €1000 (multi-)monitor setup topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWauters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 22:02
Ik zoek een?
Een (multi-)monitor setup voor gaming en thuiswerk. Dit mag een setup met één of meerdere monitoren zijn. Dit mogen ultrawide of standaard 16:9 monitoren zijn. Er zijn dus veel opties: een dual 27", een triple 27", een enkele 34", ...

Wat is je budget?
Max €1000. Dit budget is ruim, maar ook enigzins beperkt als je meerdere monitoren in de setup wil.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige vereiste is dat de refresh rate van de monitoren minimum 144Hz is voor gaming en de minimum grootte van de schermen 27" is. Daarnaast is het de bedoeling om het uiterste uit dit budget te halen. Dus hoe beter de specificaties (helderheid, contrast, HDR, ...) van de monitoren zijn, hoe beter.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Deze setup zal gebruikt worden in combinatie met een high-end pc (Ryzen 9 5950x en RTX 3080).

Ik heb zelf al enkele mogelijke configuraties bedacht, zoals één enkele LG UltraGear 34GN850-B, maar dan is het budget al bijna volledig op.
Maar ik ben vooral benieuwd welke setup jullie configureren met dit budget! 8)
Graag het exacte merk en type van de monitor(en) die jullie in deze setup zouden plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Met een budget van 1000EU zou ik denk ik voor een Samsung CRG9 gaan. 120Hz dus geen 144, maar als je hem kwijt kan is het wel heerlijk. Ik heb een hekel aan bezels tussen schermen dus zou zelf niet meer voor een dual of triple setup gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWauters
Wekko306 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:44:
Met een budget van 1000EU zou ik denk ik voor een Samsung CRG9 gaan. 120Hz dus geen 144, maar als je hem kwijt kan is het wel heerlijk. Ik heb een hekel aan bezels tussen schermen dus zou zelf niet meer voor een dual of triple setup gaan.
Bedankt! Dit is een optie die ik zeker eens grondig ga bekijken. Een eerste bedenking is dat 49" super ultrawide niet ideaal is voor bepaalde games?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:14
Mijn setup: (alweer bijna 4 jaar oud merk ik). Ik gebruik 4 losse schermen.
2x IIyama 25,5 inch 1080p schermen (primaire schermen)
2x LG 24 inch schermen (secundaire schermen, tweedehands, hangen aan de muur)

Voor mijn werk gebruik ik ze alle 4 vaak. (2 voor monitoring), 2 voor zaken waar ik op dat moment mee bezig ben. Voor gamen heb ik aan 1 of 2 wel genoeg.

Ga eens bij jezelf na wat je nodig hebt of wat je zou missen als je aan het gamen of werken bent en je hebt maar 1 scherm. Voor werk zal je makkelijk dingen kunnen scheiden. Tijdens het gamen zul je dan in windowed mode moeten gamen.
Op basis daarvan kun je gaan bepalen wat je wil.

Aan je primaire scherm(en) kun je wat meer eisen stellen. De secundaire schermen zijn van minder belang.

- Koop een monitor arm bij meerder schermen. Je houdt lekker de ruimte op je bureau op die manier en is zeker makkelijk als je schermen wil kantelen.

Ik ben zelf een tegenstander van 1 groot scherm. Het is maar net wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsaladim
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 22:35
TWauters schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Bedankt! Dit is een optie die ik zeker eens grondig ga bekijken. Een eerste bedenking is dat 49" super ultrawide niet ideaal is voor bepaalde games?
.
Een alternatief zou wellicht de Acer Predator X34P kunnen zijn. 34" 120hz ultrawide met een IPS paneel ipv VA zoals de Samsung. Verder schijnt dat het verschil tussen 120 en 144hz niet heel groot te zijn. Nu heb ik zelf nog nooit een 120hz monitor gebruikt dus dat weet ik niet helemaal zeker.
De Acer staat iig wel op mijn persoonlijke wishlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:51

Funky22

Guild invite

Het nadeel aan 21:9 en 32:9 vind ik de hoogte, sinds ik een 43" 32:10 widescreen heb kijk ik niet meer om naar 21/32:9 schermen, + 43" is niet te extreem breed.

Heb zelf de Samsung LC43J890DKU zeer tevreden van er is ook een ASUS ROG Strix XG43VQ heb een 34" Rog Strix gehad was één van de betere 34'' van de 6 die ik getest had.

[ Voor 61% gewijzigd door Funky22 op 30-01-2021 00:23 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:00
TWauters schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:04:
[...]

.
Voor thuiswerken ook niet toch? Het fijne aan multi monitor setup vind ik dat je makkelijk de applicaties kan opdelen; word op monitor 1, outlook op monitor 2 etc (basaal voorbeeld). Ook met het delen van je scherm kan je aangeven welk scherm je deelt zonder ineens al je schermen te delen.

Of mis ik dan weer kennis van functionaliteiten die dat kan realiseren? Anders zou ik voor een multi monitor setup gaan met dunne bezels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWauters
crimby schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Voor thuiswerken ook niet toch? Het fijne aan multi monitor setup vind ik dat je makkelijk de applicaties kan opdelen; word op monitor 1, outlook op monitor 2 etc (basaal voorbeeld). Ook met het delen van je scherm kan je aangeven welk scherm je deelt zonder ineens al je schermen te delen.

Of mis ik dan weer kennis van functionaliteiten die dat kan realiseren? Anders zou ik voor een multi monitor setup gaan met dunne bezels
Ik denk dat je gelijk hebt, maar het hangt een beetje af van je manier van werken. Er zijn ook goede programma's om één enkel scherm in zones op te delen (zoals FancyZones).
Pagina: 1