Vraag

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15
Ik zoek een?
Samsung Galaxy S20. Na 5 jaar is mijn S6 te traag geworden. Qua formaat (ik wil 'm niet te groot) kwam uit op de S20.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn de gevolgen al ik bestel via EGlobal, dat gevestigd is in Hong Hong (Sorry als ik dit bedrijf hier niet mag noemen. Ik heb het hele Galaxy S20 topic doorgespit en zag iemand aangeven dat dit bedrijf taboe is op dit forum?) Ik heb al gelezen dat bij garantieproblemen je telefoon opgestuurd moet worden naar HK en dat de klantenservice niet je-van-het is. Maar omdat het zo enorm veel geld scheelt wil ik het toch eerst onderzocht hebben voor ik een besluit neem. Kan het bijv. zijn dat ik geen Europese updates krijg? Of een oplader die niet hier in het stopcontact past?

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:15
Het kunnen nep telefoons zijn ( chinese namaak ) Ze werken op een schimmige manier.

Zie ook nieuws: Nederlandse OM en Fiod halen webwinkel eGlobal Central offline

• Sharonh
corporalnl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:06:
Het kunnen nep telefoons zijn ( chinese namaak ) Ze werken op een schimmige manier.

Oh ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het gewoon Samsung-versies waren uit landen waar ze voor een goedkopere prijs aangeboden worden... Op een nepversie zit ik sowieso niet te wachten! Thanks. Hoe weet ik dat andere bedrijven met minder bekende namen wel "veilig" zijn? Of weet ik dat alleen zeker als ik bij de Coolblues van Nederland koop?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:15
Veel Chinese webshops kan je helaas niet 100% vertrouwen.

Daarnaast als je van een Chinese webshop besteld moet je alsnog belasting betalen. ( als je bij een bepaald bedrag komt )

Waarom wil je specifiek van een Chinese webshop bestellen en niet een Nederlandse/Europese?

De S20 4G 128GB heb je voor ong. 700 Euro.

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 23-01-2021 15:07 ]

• Sharonh
corporalnl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:06:
Veel Chinese webshops kan je helaas niet 100% vertrouwen.

Daarnaast als je van een Chinese webshop besteld moet je alsnog belasting betalen. ( als je bij een bepaald bedrag komt )

Waarom wil je specifiek van een Chinese webshop bestellen en niet een Nederlandse/Europese?

De S20 4G 128GB heb je voor ong. 700 Euro.
Huh? Waar lees jij dat ik specifiek van een Chinese webshop wil bestellen? Ik was vanwege de prijs benieuwd hoe het zat met bestellen uit Hong Kong bij een specifiek bedrijf. Nu geef jij aan dat dat bedrijf niet echt te vertrouwen is en daarom twijfel ik opeens welke internetbedrijven uit Nederland ik wel kan vertrouwen. Wie zegt bijvoorbeeld dat (ik noem even wat) mobiel.nl niet allemaal toestellen uit Hong Kong importeert en in Nederland verkoopt. Dan betaal ik een hoge(re) prijs voor een slecht product, dan voel ik me al helemaal genaaid :P

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Sowieso bestel je bij een site als mobiel.nl geen nep.
Verder betwijfel ik ook of eglobalcentral nep verkoopt.
Er is genoeg te vinden in China tegen gunstige prijzen, maar dan moet je wel weten waar en wat je zoekt.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sharonh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:17:
Ik zoek een?
Samsung Galaxy S20. Na 5 jaar is mijn S6 te traag geworden. Qua formaat (ik wil 'm niet te groot) kwam uit op de S20.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn de gevolgen al ik bestel via EGlobal, dat gevestigd is in Hong Hong (Sorry als ik dit bedrijf hier niet mag noemen. Ik heb het hele Galaxy S20 topic doorgespit en zag iemand aangeven dat dit bedrijf taboe is op dit forum?) Ik heb al gelezen dat bij garantieproblemen je telefoon opgestuurd moet worden naar HK en dat de klantenservice niet je-van-het is. Maar omdat het zo enorm veel geld scheelt wil ik het toch eerst onderzocht hebben voor ik een besluit neem. Kan het bijv. zijn dat ik geen Europese updates krijg? Of een oplader die niet hier in het stopcontact past?
Wil je Qualcomm SoC, zul je er een uit USA moeten halen. Verder ben je afhankelijk van tijden van OS upgrades. Veel S20’s uit import, hebben hier nog geen Android11, terwijl dit voor de S20 al eind dec. is uitgerold.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
eGlobal handelt wellicht in grijs gebied met import, maar voor zover ik weet niet in namaak. Heb er zelf ooit een internationale Nokia gekocht en wat camera spul, alles was echt en inderdaad een stuk goedkoper. Garantie kun je wel problemen mee krijgen, zelf nooit nodig gehad.

• Sharonh
Hackus schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:30:
[...]

Wil je Qualcomm SoC, zul je er een uit USA moeten halen. Verder ben je afhankelijk van tijden van OS upgrades. Veel S20’s uit import, hebben hier nog geen Android11, terwijl dit voor de S20 al eind dec. is uitgerold.
Thanks :) Ik geef over het algemeen niet zo heel veel om de tech specifitaties omdat vrijwel alles beter is dan wat mijn S6 nu heeft. Wat ik dus wel vervelend vind is een enorm groot scherm. Vandaar dat de S20 FE afgevallen is, terwijl die prijs me meer ligt.

• ChinaGeek
Sharonh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:37:
[...]

Thanks :) Ik geef over het algemeen niet zo heel veel om de tech specifitaties omdat vrijwel alles beter is dan wat mijn S6 nu heeft. Wat ik dus wel vervelend vind is een enorm groot scherm. Vandaar dat de S20 FE afgevallen is, terwijl die prijs me meer ligt.
En waarom verbreed je je blikveld niet verder dan Samsung.
Er is veel meer, tegen veel fijnere prijzen vaak ook.

• Sharonh
ChinaGeek schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:26:
[...]

En waarom verbreed je je blikveld niet verder dan Samsung.
Er is veel meer, tegen veel fijnere prijzen vaak ook.
Ben tevreden over Samsung (vandaar ook dat de huidige al 5 jaar meegaat). Ken de service, weet hoe het systeem werkt en eerlijk gezegd ook geen zin om te verdwalen in 2342 andere toestellen van andere merken. (Heb heel even naar de Pixel5 gekeken maar die bleek minder dan de S20) :)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
Service? En uit China halen? Die 2 gaan echt niet samen...

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• ChinaGeek
Sharonh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Ben tevreden over Samsung (vandaar ook dat de huidige al 5 jaar meegaat). Ken de service, weet hoe het systeem werkt en eerlijk gezegd ook geen zin om te verdwalen in 2342 andere toestellen van andere merken. (Heb heel even naar de Pixel5 gekeken maar die bleek minder dan de S20) :)
Nou ja, alles is Android, dus dat verdwalen zal wel meevallen. En wanneer je het idee hebt te importeren, heb je de service sowieso al laten varen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
corporalnl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:06:

Ze ontduiken de belasting en zijn daardoor goedkoper, maar ze verkopen gewoon echte producten.
Pagina: 1