Laser printer blijft “strepen” na vervangen drums en toners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 09:22
Ik heb een Brother DCP-9020CDW voor weinig overgenomen van iemand. Na het testen bleek dat de inkt bijna op was en de drums vervangen moesten worden(printer gaf daar melding over).

Setje nieuwe (huismerk) cartridge en drums besteld bij een grote bekende leverancier, delen vervangen en melding gereset. Daarmee leek het probleem opgelost bij het eerste printje.

Echter streept de printer nu weer, waar kan dit aan liggen?

Zie foto van een recente afdruk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sU1SVF1EWe0_BMWukZXik1jInNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uZA2GxdM6LtMagNRezTdIk3.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Terrz op 24-01-2021 13:03)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 15:48

job

Ik vermoed een probleem met de toner, want wat je print laat zien had ik ook last van met een huismerk toner.
Mijn printer werkte probleemloos, lege toner vervangen en mijn pagina's hadden zo'n grijze waas.

De toner liet te veel poeder los waardoor alle paginás donker werden. De oplossing toen was om de print density te verlagen totdat de toner leeg was. Een daaropvolgende toner werkte weer probleemloos.

https://help.brother-usa....sity-lighter-or-darker%3F

edit: ik lees je ts nogmaals en begrijp het niet helemaal. Had je voor de toner/drum wissel ook dit probleem?

[ Voor 31% gewijzigd door job op 24-01-2021 12:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Huismerk. Probeer eens originele.

[ Voor 57% gewijzigd door jeroen3 op 23-01-2021 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01
Defecte of vuile fuser?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Is een fuser niet hetzelfde als een drum unit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Terrz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:40:
Is een fuser niet hetzelfde als een drum unit?
Nee, de drum plaatst de tonerpoeder op het papier en de fuser smelt het poeder vast op het papier met hitte.
Bij dure/grote/professionele laserprinters kun je de fuser zelf vervangen, bij instapmodellen is de fuser doorgaans niet vervangbaar.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Tyrian schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Nee, de drum plaatst de tonerpoeder op het papier en de fuser smelt het poeder vast op het papier met hitte.
Bij dure/grote/professionele laserprinters kun je de fuser zelf vervangen, bij instapmodellen is de fuser doorgaans niet vervangbaar.
Bedankt, dat is nuttige info. Ik duik er morgen even in :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik vermoed een probleem met de toner, want wat je print laat zien had ik ook last van met een huismerk toner.
Mijn printer werkte probleemloos, lege toner vervangen en mijn pagina's hadden zo'n grijze waas.

De toner liet te veel poeder los waardoor alle paginás donker werden. De oplossing toen was om de print density te verlagen totdat de toner leeg was. Een daaropvolgende toner werkte weer probleemloos.

edit: ik lees je ts nogmaals en begrijp het niet helemaal. Had je voor de toner/drum wissel ook dit probleem?

[ Voor 31% gewijzigd door job op 24-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ik heb de toner verwisseld met de bijna lege originele toner die er uit kwam en daarmee lijkt het probleem opgelost.
job schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:55:

De zwarte toner gaf vanaf nieuw al aan dat deze op 20% zat, terwijl de andere toners wel keurig 100% aangaven. De drums zijn ook vernieuwd, de printer gaf aan dat deze ook aan vervanging toe waren.

Voor de wissel printte deze ook al niet goed, maar dit bleek dus aan de drums te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Is het probleem nu met de nieuwe toner en een lagere density opgelost?
Dan zou ik dat gewoon doen totdat die leeg is.

Of je stuurt de toner terug, ligt er een beetje aan hoe erg je dit probleem vindt.
Met 3rd party toners heb je wel eens dit soort problemen.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 24-01-2021 14:15 ]

Pagina: 1