Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome zone regeling huiskamer blijft niet warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Caro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb een half jaar geleden een ander huis gekocht (bouwjaar 1941) en hier zelf evohome zone regeling geïnstalleerd zodat ik kantoor op zolder kan verwarmen. Nu slaat de verwarming in de huiskamer wel aan, de verwarmingen worden gloeiend heet, maar het koelt al af voordat de gewenste temperatuur bereikt is. Als ik de kamer op 21 instel, blijft de temperatuur hangen tussen 19/20 graden. Op zolder (kantoor) werkt dit wel goed.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Alle radiatoren in huis hebben een hr92. In de huiskamer hangen drie radiatoren en de thermostaat. De temperatuur in de huiskamer zone wordt gemeten op de thermostaat, die niet in de buurt van de radiatoren hangt.

CV ketel is een Vaillant hrsolide 18-22/3 c
Deze zit zonder vr33-vaillant-openthermmodule aangesloten op de evohome openthermmodule op de volgende plek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw9Dj4quqOuMZBB5wQCbDaCa6rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2uw28GPmI7CWkhiwUgdQbbOY.png?f=fotoalbum_large
Hier kan het mogelijk ook nog aan liggen? Alhoewel dat niet logisch is aangezien andere zones wel naar behoren werken.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Ik heb de hr92's in de huiskamer al ingesteld dat ze volledig open draaien. Als de verwarming nu heet is en ik haal de hr92-knop eraf dan staat de verwarming ook echt helemaal open.
  • Ik heb de hr92 van de radiator afgehaald. Dan wordt de kamer wel warm genoeg.
  • Ik heb inmiddels toch de vr33 module besteld waardoor mijn vaillant ketel opentherm zou moeten kunnen communiceren. Dit lijkt zonder deze module ook goed te gaan want mijn zolder en de overige kamers zijn altijd prima op temperatuur. Maar het bleef knagen dus toch maar besteld.
  • Als de vr33 morgen binnen komt ga ik ook alle onderdelen een factory reset geven in de hoop dat dit het verhelpt...
...

[ Voor 21% gewijzigd door Caro op 25-01-2021 21:52 . Reden: info toegevoegd over wat ik al geprobeerd heb ]

Alle reacties

• Caro
Bedankt voor de reacties allemaal ;-) met hulp van de Evohome facebookgroep heb ik een aantal dingen geprobeerd. Uiteindelijk was het voldoende om de Huiskamerzone te verwijderen en opnieuw aan te maken. Sindsdien wordt en blijft het beneden zo warm als dat ik het heb ingesteld. Heel fijn zo eind januari!

Bleek trouwens ook dat mijn thermostaat niet up to date was, dit kan je door de klantenservice van evohome laten doorzetten naar je thermostaat. Dan hebben ze wel je mac-adres en crc code nodig, die staan onder de rand van het scherm.
En ik had nog last van een "ghostzone", een zone met rare instellingen die ik kon zien in de app maar niet op de thermostaat. Met dezelfde CRC en MAC kan de klantenservice deze voor me verwijderen als het goed is. Daar wacht ik nog op.

• Uptown_MD
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 26-10 11:49
Kan je me de exacte naam van die facebook groep eens geven?

Ik heb net een VR33 geinstalleerd in mijn Vaillant Ecotec Pro VCW286.

De R8810A zijn status-led zegt dat alles in orde is maar de VR33 beweert niets te begrijpen van wat zijn "gesprekspartner" zegt....

X31 van de VR33 mooi verbonden met de X31 van de print in de ketel doch geen resultaat.

De R8810A1018 lijkt niet te communiceren met de VR33. De warmtevraag gebeurt niks mee.

Er blijft ook een symbool op de ketel staan. Moet er een aanpassing aan de instelling van de ketel gebeuren of heb ik net veel geld de deur uitgegooid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npxwi_THGocGjV9pui6FfRfnV3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztLfAdrgzN6fjhrcOOJgFtUM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Uptown_MD op 29-10-2023 19:29 ]

• Caro
De facebook groep is: Honeywell EvoHome thermostaat Nederland

Succes!

• Uptown_MD
  • Laatst online: 26-10 11:49
bedankt Caro !

• Uptown_MD