Ik heb een half jaar geleden een ander huis gekocht (bouwjaar 1941) en hier zelf evohome zone regeling geïnstalleerd zodat ik kantoor op zolder kan verwarmen. Nu slaat de verwarming in de huiskamer wel aan, de verwarmingen worden gloeiend heet, maar het koelt al af voordat de gewenste temperatuur bereikt is. Als ik de kamer op 21 instel, blijft de temperatuur hangen tussen 19/20 graden. Op zolder (kantoor) werkt dit wel goed.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Alle radiatoren in huis hebben een hr92. In de huiskamer hangen drie radiatoren en de thermostaat. De temperatuur in de huiskamer zone wordt gemeten op de thermostaat, die niet in de buurt van de radiatoren hangt.
CV ketel is een Vaillant hrsolide 18-22/3 c
Deze zit zonder vr33-vaillant-openthermmodule aangesloten op de evohome openthermmodule op de volgende plek:
/f/image/2uw28GPmI7CWkhiwUgdQbbOY.png?f=fotoalbum_large)
Hier kan het mogelijk ook nog aan liggen? Alhoewel dat niet logisch is aangezien andere zones wel naar behoren werken.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Alle radiatoren in huis hebben een hr92. In de huiskamer hangen drie radiatoren en de thermostaat. De temperatuur in de huiskamer zone wordt gemeten op de thermostaat, die niet in de buurt van de radiatoren hangt.
CV ketel is een Vaillant hrsolide 18-22/3 c
Deze zit zonder vr33-vaillant-openthermmodule aangesloten op de evohome openthermmodule op de volgende plek:
/f/image/2uw28GPmI7CWkhiwUgdQbbOY.png?f=fotoalbum_large)
Hier kan het mogelijk ook nog aan liggen? Alhoewel dat niet logisch is aangezien andere zones wel naar behoren werken.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de hr92's in de huiskamer al ingesteld dat ze volledig open draaien. Als de verwarming nu heet is en ik haal de hr92-knop eraf dan staat de verwarming ook echt helemaal open.
- Ik heb de hr92 van de radiator afgehaald. Dan wordt de kamer wel warm genoeg.
- Ik heb inmiddels toch de vr33 module besteld waardoor mijn vaillant ketel opentherm zou moeten kunnen communiceren. Dit lijkt zonder deze module ook goed te gaan want mijn zolder en de overige kamers zijn altijd prima op temperatuur. Maar het bleef knagen dus toch maar besteld.
- Als de vr33 morgen binnen komt ga ik ook alle onderdelen een factory reset geven in de hoop dat dit het verhelpt...
[ Voor 21% gewijzigd door Caro op 25-01-2021 21:52 . Reden: info toegevoegd over wat ik al geprobeerd heb ]
:strip_exif()/f/image/ztLfAdrgzN6fjhrcOOJgFtUM.jpg?f=fotoalbum_large)