Toon posts:

Het Bitcoin Cash topic

Pagina: 1
Acties:

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13
Mede-auteur:
  • acidsploit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-02-2021

acidsploit

Het Bitcoin Cash topic

Laat ik je een verhaal vertellen. In 2011 werd ik enthousiast omdat Bitcoin misschien zou leiden tot een betere wereld voor mij, een muzikant. Ik was aan het dromen over het worden van een online straatmuzikant waar de hele wereld mijn publiek kan zijn in plaats van drie mensen op de hoek van een straat.

Er waren vele jaren nodig voordat het nieuwe financiële systeem groot genoeg groeide zodat mijn droom een realiteit kon worden. Toen in 2015 gebeurde er iets. Ik werd uit de Bitcoin gemeenschap gesmeten. Ik kreeg een ban op alle grote kanalen. Dit was voor mij geen vrijheid.

Ik kreeg een ban omdat ik wou dat Bitcoin een instrument zou blijven dat ik als muzikant kon gebruiken. De kerels die mij een ban gaven zeiden tegen mij "Nee, Bitcoin is een instrument voor de grote banken, om te gebruiken voor settlement".

Ze vertelde me ook dat ik te arm was om Bitcoin te gebruiken. Dat het gebruiken van Bitcoin een voorrecht was en geen recht. Ze vertelde me dat Bitcoin beter af was zonder mij. Ze vertelde mij dat ze Bitcoin zo duur zouden maken dat ze zich geen zorgen meer hoefde te maken over mij, ik zou het mij dan toch niet kunnen veroorloven om het te gebruiken.

Ze klonken net als een vrouw die ik jaren later in een bank tegenkwam in Calgary. Ik had dat hele weekend als straatmuzikant in Calgary gespeeld, tijden de stampede. En op maandag had ik 1000 CAD in muntstukjes in mijn rugzak. Ik voelde me niet veilig en wou er briefgeld van maken. Dan kon ik het in de automaat stoppen en zo op mijn bankrekening zetten. Nadat ik een paar uur bezig geweest was om de muntjes te rollen en te tellen, schopte de vrouw mij uit de bank. Ze wou zich blijkbaar niet associëren met een straat muzikant.

In 2016 was er een onbekende groep mensen die een kopie ging maken van het systeem waarvan ik deel wou uitmaken. De MIT licentie die Satoshi gebruikte geeft hun daar het recht toe.

En in augustus 2017 splitste het Bitcoin netwerk in twee. Het oude netwerk stierf, en twee nieuwe netwerken kwamen er voor in de plaats. Bitcoin Core (BTC) en Bitcoin Cash (BCH). Iedereen had nu muntjes aan beide kanten. Er zijn nu 42 miljoen muntjes, ipv 21 miljoen.

Deze mensen hebben mij verwelkomt in hun Bitcoin Cash gemeenschap. En sindsdien gebruik ik het.

Vanuit mijn perspectief is Bitcoin Cash hetzelfde als wat ik in 2011 gebruikte. Ik gebruik nog altijd dezelfde adressen. Ik heb zelf een persoonlijk adres met mijn nick en een naam er in. En dit adres gebruik ik nog elke week.

Vandaag (16 feb 2021) heb ik een web developer uit Venezuela ingehuurd. Bitcoin Cash heeft waarde voor mij omdat ik het als geld kan gebruiken. Niet als een speculatief instrument. Ik geloof dat mijn Nederlandse over groot groot groot groot groot groot groot groot groot vader ooit zijn fortuin is verloren tijdens de tulpenmanie. Hij had beter moeten luisteren naar de man die hem vroeg "Maar wat nuttigs doe JIJ ermee?" omdat die man iets begreep dat mijn overgrootvader niet kon zien door de toverspreuk van de hebzucht die hem verblinde.

[Voor 255% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:25]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Hier zal worden uitgelegd hoe Bitcoin als Geld werkt, waarom het werkt, en waarom het een goed idee is om een vorm van geld te hebben die we Bitcoin Cash noemen.

Voordat jij persoonlijk een beslissing kunt maken of een idee en uitwerking waarde heeft of gebakken lucht is, moet je het kunnen begrijpen.

Einstein zei dat je pas iets echt snapt als je het aan iemand kunt uitleggen.

Dat ga ik proberen. En dat komt hier te staan.

[Voor 226% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:41]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Hier zal worden uitgelegd hoe Bitcoin als Geld werkt, waarom het werkt, en waarom het een goed idee is om een vorm van geld te hebben die we Bitcoin Cash noemen.

Voordat jij persoonlijk een beslissing kunt maken of een idee en uitwerking waarde heeft of gebakken lucht is, moet je het kunnen begrijpen.

[Voor 196% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:41]

weer helemaal terug

• Kain_niaK

[Voor 193% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:41]

weer helemaal terug

• Kain_niaK

[Voor 196% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:41]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Hier komt een aangepast versie terecht van Het Grote Bitcoin Topic.

Aan deze versie zal langzaam gewerkt worden tot er niks meer copy paste is en alleen eigen werk.

Dit zal wel even duren. Ik ben een druk mens en nog niemand helpt mij.

[Voor 255% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:42]

weer helemaal terug

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

@Kain_niaK Je bent dus weer terug bij BCH?

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• Kain_niaK
Alle nieuwe apps op Bitcoin Cash van 2020 zijn exponentieel aan het groeien wat er weer toe leidt dat nog meer mensen gaan experimenten met hun eigen apps, je kunt 10 a 20 tx maken voor 1 cent dus er zijn een paar miljard mensen in de wereld die dat kunnen betalen. (Ik hoop zelf dat BCH fees naar tussen de 0.5 en 1 cent gaan op de meeste momenten, 2.5 cent op medium momenten en 5 cent op de drukste moment als maximum fee. Miners moeten immers betaald worden dus fees moeten ook niet te laag zijn)

Deze website vind ik het allerleukste.

https://txstreet.com/v/bch-btc

Het laat SLP transacties zien, transacties die van het social media platform memo.cash en member.cash komen, cashshuffle en cashfusion transacties, smart contract transacties, en dan de rest van de transacties.

Je kunt op elke transactie (mannetje) klikken om te zien wat het is.
De site doet ook Ethereum op dezelfde manier, en je komt er al snel achter dat op bepaalde momenten 90% van alle Ethereum transactie, Tether transacties zijn.

Je kunt de groei op Bitinfocharts zien.

Rood is Bitcoin Cash en blauw is Bitcoin.

Apps zoals blockchain.poker zijn ook erg gaan groeien door COVID. Waar je een jaar geleden nog vrienden moest optrommelen om te kunnen pokeren zijn er nu op elk moment van de dag 50 - 100 spelers online waarbij de meeste op de Bitcoin Cash tafels spelen.

Dit is allemaal utility groei. Het gebruik van Bitcoin Cash als geld, en als onderliggende database voor
non permutable apps.

Het heeft 3 jaar geduurd en een pandemie om dat voor elkaar te krijgen. Oude projecten zoals rare pepes en pepe cash die doodgebloed zijn door de hoge fees op Bitcoin maar van voor de fork zijn worden ook opnieuw nieuw leven ingeblazen. Ook is er Stamp want een messaging app is die end to end encryptie toepast via de Bitcoin encryptie libraries en als spam protectie elke bericht een paar satoshis laat kosten. Er worden namelijk steeds met messaging apps en social media deplatformt, denk aan parler en zo. Hoog tijd dus voor decentrale apps die veel moeilijker offline te halen zijn.

Nu ligt de weg open naar het Bitcoin Cash security model waar je de wereld zoveel transacties laat maken als het zelf wil en Bitcoin Cash miners de mogelijkheid geeft om zelf per block een soft limit te hebben zodat miners zelf controle hebben over hun orphan risico. Zo veel mogelijk transacties als de markt wil met een vrije markt zodat miners zelf hun tx fees kunnen zetten.

Dit in tegenstelling met het Bitcoin security model waar je transacties limiteert tot 400 000 per dag door een lijntje code die de miners niet controleren maar een kleine centrale groep devs. Het resultaat is hoge fees. Dat levert op korte termijn de miners natuurlijk veel geld op maar op lange termijn niet. Immers laten we eens kijken naar wat er gebeurt als Bitcoin Cash 400 miljoen transacties per dag doet van 2.5 cent per transactie. Dat is 10 miljoen dollar per dag aan transactie fees. Bitcoin doet momenteel tussen de 1 en 3 miljoen dollar in transacties fees per dag.

Als je Bitcoin zo groot laat groeien als de mark zelf wil, zonder centrale planning, heb je straks miljoenen full nodes ipv maar 20 000. Dat is decentralisatie op verticaal en horizontaal vlak.

De marktkapitalisatie van goud is 10 000 biljoen dollar. De marktkapitalisatie van alle fiat currencies is zo een 1000 keer groter.

Bitcoin mikt dus op de maan terwijl Bitcoin Cash op mars mikt. En je weet wat ze zeggen. Wil je naar de maan, mik dan op mars, als je mist is er een grote kans dat je op de maan terecht komt.

weer helemaal terug

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-02 13:46
Je hebt het steeds over groei. Ik zie dat niet terug in market cap en dagelijks volume. Sterker nog, ik zie dat alleen maar afnemen sinds januari 2020. Hij verhoud dit zich tot jouw verhaal?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22
Matthias87 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 07:31:
Je hebt het steeds over groei. Ik zie dat niet terug in market cap en dagelijks volume. Sterker nog, ik zie dat alleen maar afnemen sinds januari 2020. Hij verhoud dit zich tot jouw verhaal?
Hij heeft het met name over utility en architectuur groei. Die staan los van de market cap. Persoonlijk ben ik geen fan ban Bitcoin Cash maar er zitten wel degelijk voordelen in tov Bitcoin alleen al door de blocksize wat transacties veel sneller maakt.

Alleen blijft Bitcoin de first mover advantage houden. Producten/projecten die features bouwen en die gebruiken als hun toegevoegde waarde hebben in mijn ogen geen long term value proposition. Deze features kan BTC op termijn ook doorvoeren en daarmee verdwijnt de waarde van BCH.

My two cents :)

[Voor 36% gewijzigd door Kenny_026 op 23-01-2021 08:22]

• Kain_niaK
Kenny_026 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Hij heeft het met name over utility en architectuur groei. Die staan los van de market cap. Persoonlijk ben ik geen fan ban Bitcoin Cash maar er zitten wel degelijk voordelen in tov Bitcoin alleen al door de blocksize wat transacties veel sneller maakt.

Alleen blijft Bitcoin de first mover advantage houden. Producten/projecten die features bouwen en die gebruiken als hun toegevoegde waarde hebben in mijn ogen geen long term value proposition. Deze features kan BTC op termijn ook doorvoeren en daarmee verdwijnt de waarde van BCH.

My two cents :)
BTC probeert al twee jaar nu om taproot er door heen te krijgen. Probleem is dat ze geen netwerk split willen risken en dus 100% consensus eisen van hun miners. Een groep mensen vinden die het 100% met elkaar ergens over eens zijn is onmogelijk. Ik zie niet in welke features BTC kan toevoegen zonder daarmee meteen te signalen dat ze die dus waardevol vinden, en als BCH die al heeft, dat BCH dus eigenlijk gelijk had. Groot onderdeel van taproot bijvoorbeeld is schnorr signatures, die kunnen elke transactie een aantal bytes kleiner maken en dus goedkoper en iets beter voor schaling. BCH heeft dat nu al langer dan een jaar.

schnorr signatures kunnen helpen met Bitcoin privacy, maar wat heeft de gewone man daaraan die zich dat helemaal niet kan veroorloven omdat het gewoon te duur is. Privacy voor alleen de whales en de upper middle class.

De philosophie is dus daar bij BCH heel anders, full nodes die niet updaten stoppen gewoon met werken. De zwakkere worden afgestoten en mogen niet mee. Je krijgt dan een zombie fork waar een paar domme miners nog per ongeluk wat op minen, zwaar verlies draaien en dan is het klaar.

Bij BTC is het, als we de aller zwakste node niet meekrijgen doen we het niet.

Bij BCH is het, je draait alleen een full node als je daar zelf economische voordeel door hebt die de kosten van de full node dekken, en anders gebruik je SPV

Bij BTC is het, iedereen moet een full node draaien, dat MOET gewoon.

Bij BCH is het, als het 100 dollar kost om 10 dollar te stelen is je transactie economisch veilig, en het doel is om veiliger dan creditcards te zijn voor een lager kost per transactie.

Bij BTC is het, als het bij ons 10 miljoen kost om 10 dollar te stelen dan wil dat zeggen dat als het 100 dollar kost om 10 dollar te stelen dat het dan niet 100% veilig is en NIET 100% veilig is eigenlijk gewoon NIET veilig.

En zo kun je maar door gaan met grote verschillen in denken.

[Voor 21% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2021 09:55]

weer helemaal terug

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-03 18:19
Bitcoin werkt, het heeft de naam, het heeft de potentie.

Bitcoin Cash... Niet. En dan heb ik het niet eens over de geschiedenis en de veroordeelde mensen die erachter zitten.

Er zijn letterlijk duizenden shitcoins met lage transactiekosten. Hell, je hebt ze zelfs zonder transactiekosten :) Als je lage kosten zoekt, dan zijn er honderden coins die goedkoper dan BCH zijn. Dat argument doet er niet toe, net zoals dat al die shitcoins alleen maar voor ruis zorgen.

Het is voor iedereen beter dat Bitcoin deze run serieus wordt genomen door institutionele beleggers. Als BTC eenmaal hoog genoeg genoeg staat, kunnen we bij de volgende halving wellicht weer een alt season verwachten.
Kain_niaK schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:36:
Bij BTC is het, als het bij ons 10 miljoen kost om 10 dollar te stelen dan wil dat zeggen dat als het 100 dollar kost om 10 dollar te stelen dat het dan niet 100% veilig is en NIET 100% veilig is eigenlijk gewoon NIET veilig.
Wat een onzin en nietszeggende vergelijking. Mooi verdraaid over wat wel en niet veilig zou zijn (veiliger dan creditcards? Hoe kwantificeer je dat überhaupt?) en dat dan ook nog eens gecombineerd met extreem overdrijven (10 miljoen?). Zucht...

[Voor 35% gewijzigd door Richh op 23-01-2021 10:04]

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-03 20:37
Ff een ander inzichtje, hoe lastig dat ook kan zijn voor bitcoins technologische innovatie, maar het is toch juist uniek en een van de sterke punten van BTC dat er niet slechts een klein groepje mensen het voor het zeggen heeft wat er met het netwerk gebeurt?

• Kain_niaK
Richh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:00:
Bitcoin werkt, het heeft de naam, het heeft de potentie.

Bitcoin Cash... Niet. En dan heb ik het niet eens over de geschiedenis en de veroordeelde mensen die erachter zitten.

Er zijn letterlijk duizenden shitcoins met lage transactiekosten. Hell, je hebt ze zelfs zonder transactiekosten :) Als je lage kosten zoekt, dan zijn er honderden coins die goedkoper dan BCH zijn. Dat argument doet er niet toe, net zoals dat al die shitcoins alleen maar voor ruis zorgen.

Het is voor iedereen beter dat Bitcoin deze run serieus wordt genomen door institutionele beleggers. Als BTC eenmaal hoog genoeg genoeg staat, kunnen we bij de volgende halving wellicht weer een alt season verwachten.

[...]

Wat een onzin en nietszeggende vergelijking. Mooi verdraaid over wat wel en niet veilig zou zijn (veiliger dan creditcards? Hoe kwantificeer je dat überhaupt?) en dat dan ook nog eens gecombineerd met extreem overdrijven (10 miljoen?). Zucht...
En waarom werk Bitcoin Cash niet? Ik gebruik het nu toch sinds augustus 2017. Nog nooit een outage meegemaakt. Leg dat nu eens uit, wat werkt er nu niet?

[Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 23-01-2021 10:17]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
mjoaris schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:02:
Ff een ander inzichtje, hoe lastig dat ook kan zijn voor bitcoins technologische innovatie, maar het is toch juist uniek en een van de sterke punten van BTC dat er niet slechts een klein groepje mensen het voor het zeggen heeft wat er met het netwerk gebeurt?
Op korte en middellange termijn zeker, op lange termijn niet want het kan zich niet aanpassen aan wijzigende omstandigheden. Adapt or die.

weer helemaal terug

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:47
Kain_niaK schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 02:20:
Detoken.net en de anyhedge smart contracts of Bitcoin Cash zijn helemaal te gek.

Ze laten je toe om je eigen smart contracts in elkaar te steken, en je eigen liquiditeit pool op te zetten.

Dat wil zeggen dat ik in mijn smart contract zelf de risk/reward ratio kan bepalen en mijn eigen premiums beslissen en dan dus aan traders een non custodial financieel product kan aanbieden.

Ik stake dan als het ware mijn Bitcoin Cash omdat ik het uitleen aan mensen die willen shorten (hedge) of mensen die willen longen (long). Zolang er een balans daar is, is mijn eigen risico erg laag, en verdien ik dus geld door de premiums die traders betalen.

Dit is super interessant want dat wil zeggen dat ik zeg maar een klein beetje als exchange kan gaan spelen. Long met 3x leverage zijn nu eenmaal heel erg risicovol want als de markt 25% naar beneden gaat, settled je contract met een liquidatie. Het is dus veel interessanter om je BCH uit te lenen aan de traders die willen hedgen en willen longen. Risico is veel kleiner.

Als je een beetje kunt programmeren loont het doe moeite om de code eens te bekijken.

https://read.cash/@Genera...dge-beta-is-live-809b0fc9

Het allergrootste voordeel van Bitcoin Cash for DeFi products is that de tx fees peanuts zijn in vergelijking met ETH en BTC.

Er kan dus veel geëxperimenteerd worden voor een lage kost. Experimenteren op main netwerk een miljard keer beter dan op testnet want je hebt meteen testers. Op testnet moet je mensen aannemen en betalen om te testen. Op mainnet komen ze vanzelf.

Een smart contract op ETH heeft meerder ETH tx nodig, en daar heb je gas voor nodig dat met ETH gekocht moet worden.

BTC is zelfs zo duur en de data (op return op BTC is 10 keer zo klein als op BCH) die je bij een tx kunt voegen zo beperkt dat het bijna niet gebruikt word, plus heeft heeft geen smart contract functionality want het mist the op_codes die BCH wel heeft en het gebruik van prijs oracles toe laat.

De DeFI markt op Bitcoin Cash staat dus in de kinderschoenen en in plaats van producten te gebruiken die iemand anders voor je bouwt kun je beter experimenten met je eigen DeFi producten.

Vermits alles decentraal is kunnen account anoniem zijn, hoef je geen regulatie te volgen want je bent volledig non custodial. Etc etc.

Ik hoop dat Detoken.net het de komende jaren erg goed gaat doen. Momenteel word elk beetje liquiditeit dat beschikbaar is meteenopgegeten. Gisteren kon ik niet 1 BCH op 396 longen want er waren teveel users aan de long kant.

[Afbeelding]

Uiteindelijk rond de 415 toch wat longs kunnen openen. Ziet er naar uit dat die straks met een klein beetje winst zullen settelen.

Het coole aan detoken is dat ik de hun seed gewoon in Electron Cash kan stoppen en alles op de voet kan volgen. Het enige wat fout kan gaan is een bug in het smart contract of hun prijs oracles die rogue gaan, maar vermits ze coinbase, bitpay en kraken gebruiken zal dat risico wel meevallen.

Nu de laatste stap is om cash fusion in je wallet aan te zetten en dan word automatisch al je coins met andere BCH gebruikers gemixed en ben je vrij van blockchain analyse en kan de belastingdienst je nooit iets maken. (wel gewoon lekker je belasting betalen op alle euro's die je uit het systeem trekt).

Mocht die Janet Yellen crypto zwaar gaan reguleren en druk op de EU zetten om dat ook te doen dan zullen decentrale exchanges gewoon door kunnen gaan want die zijn robuust genoeg dat je ze gewoon niet offline krijgt.

Je raakt dan je fiat naar crypto bridges kwijt, maar je zou nu toch al genoeg in crypto moeten hebben om vervolgens je crypto niet meer om te zetten naar fiat maar er gewoon rechtstreeks dingen mee te kopen.
Iedereen die dan crypto op de verkeerde manier gebruikt om meer euro's te krijgen is dan zwaar de lul, en da's hun verdiende loon want het is cryptocurrency en niet cryptogoud of cryptocommodity of cryptoasset of crypto "illegal" security

Dit soort innovaties die gewoon niet mogelijk zijn op BTC maakt dat ik erg bullish ben op BCH. Ik vind BTC zwaar overvalued is (Tether werkt als een soort fractional reserve bank en de BTC prijs is dus erg leveraged) en vind dat de juiste waarde van BCH rond de 1000 USD ligt.

Ben er vrij zeker van dat BCH voor het einde van 2021, boven de 1000 USD staat.

Als er mensen BCH will staken, laat het mij weten. Ik ga aan de slag met mijn eigen smart contracts en ik zal eerste een tijdje mijn eigen liqiuiditeit pool in beta beheren maar daarna misschien een verzameling van pools beginnen.

Ik dank dat een ARP van 5 - 10% dit jaar wel mogelijk gaat zijn. Dat is een ARP in USD. als de BCH koers blijft stijgen, en vermits je uitbetaald word in BCH kan het uiteindelijk dus veel meer worden.

Mocht ETH 2.0 niet goed werken of nog jaren op zich laten wachten dan kan dit dus wel een killer product worden. En loont het om het snel goed te leren en mee aan de slag te gaan.

In principe kan dit ook allemaal met SLP tokens gedaan worden en SLP tokens kunnen hun tx fees in SLP tokens betalen, dus je hebt geen GAS nodig zoals bij ETH.

Dat maakt dat je dus een financieel framework kunt aanbieden dat je zelf helemaal kunt marketen en waarvan gebruikers geen idee hebben dat de onderliggende engine, SLP tokens en smart contracts op BCH zijn.

De smart contracts zijn allemaal FOSS dus iedereen kan er mee aan de slag. In principe kun je dus ook een EUR stable coin bouwen en je financiële producten aan gewone mensen aanbieden zonder het ooit over crypto te hebben. _/-\o_

Oh ja, ik ben 5% eigenaar van Detoken. En ik hoop dat het me in de komende 5 jaar een half miljoen euro oplevert, dat is ongeveer wat ik verloren ben toen ik mijn 21 BTC kwijt ben geraakt in 2012.
Jij bent ook wel een beetje een hapsnurk hè ;) ,

Je gaat een project shillen waar jezelf eigenaar van bent. Dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.
Dit is ook weer het zoveelste project in de DeFi.
Ik heb de website bekeken, ik kan nergens vinden wie erachter Detoken zit.
Geen team, geen data, ook is er geen sitemap te vinden.
Qua logo (voor sommige hier belangrijk), mehh

Dan kunnen we staken bij jou met minimale risico.
Ik kan me herinneren dat je voorheen op Reddit door het leven ging onder de naam NaiK-Kian of iets in die richting en dat je een fout begaan had, God zou je vergeven etc. Etc.

Voor mij zou dat nog een reden zijn om niet met je in zee te gaan.
Nog een reden is dat je hier al een keer hebt gepost dat je voor vrienden of mensen trade om geld te verdienen voor ze. (EUR->Crypto->EUR neem ik aan)

Nu zeg je dat als Janet Yellen de regels aanscherpt, zodat de bridges tussen crypto en fiat verdwijnen, er niet meer mogelijk is om meer fiat te maken d.m.v. Crypto.
Dan ben je zwaar de l*l en dat is maar goed ook want daar is crypto niet voor.....
Wat heb jezelf dan al die tijd gedaan met traden!???

Volgens mij is dit in jouw geval: “Preken voor eigen parochie!”

De info over je verloren BTC is geen toevoeging aan je post, desalniettemin spijtig voor je.

Neemt niet weg dat ik je financieel geluk gun waar je wellicht hard voor werkt, maar ik brand mijn vingers er niet aan!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-03 18:19
Kain_niaK schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:15:
[...]

En waarom werk Bitcoin Cash niet? Ik gebruik het nu toch sinds augustus 2017. Nog nooit een outage meegemaakt. Leg dat nu eens uit, wat werkt er nu niet?
Al die 8000 shitcoins werken natuurlijk wel, het slaat alleen geen deuk in een pakje boter qua impact op cryptocurrencies - behalve dan dat ze onduidelijkheid zaaien bij nieuwe gebruikers door:
- dezelfde naam te gebruiken
- reddits te jatten
- FUD posts op fora te plaatsen door BTC te downplayen met feitelijke onjuistheden.

:)

Over forum FUD gesproken. Leg jij dan nu uit hoe je bij getallen als '10 miljoen dollar transaction fee op 100 dollar, vind BTC niet veilig' komt?

[Voor 9% gewijzigd door Richh op 23-01-2021 10:52]

• Kain_niaK
elektriekert schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Jij bent ook wel een beetje een hapsnurk hè ;) ,

Je gaat een project shillen waar jezelf eigenaar van bent. Dan gaan er bij mij alarmbellen rinkelen.
Dit is ook weer het zoveelste project in de DeFi.
Ik heb de website bekeken, ik kan nergens vinden wie erachter Detoken zit.
Geen team, geen data, ook is er geen sitemap te vinden.
Qua logo (voor sommige hier belangrijk), mehh

Dan kunnen we staken bij jou met minimale risico.
Ik kan me herinneren dat je voorheen op Reddit door het leven ging onder de naam NaiK-Kian of iets in die richting en dat je een fout begaan had, God zou je vergeven etc. Etc.

Voor mij zou dat nog een reden zijn om niet met je in zee te gaan.
Nog een reden is dat je hier al een keer hebt gepost dat je voor vrienden of mensen trade om geld te verdienen voor ze. (EUR->Crypto->EUR neem ik aan)

Nu zeg je dat als Janet Yellen de regels aanscherpt, zodat de bridges tussen crypto en fiat verdwijnen, er niet meer mogelijk is om meer fiat te maken d.m.v. Crypto.
Dan ben je zwaar de l*l en dat is maar goed ook want daar is crypto niet voor.....
Wat heb jezelf dan al die tijd gedaan met traden!???

Volgens mij is dit in jouw geval: “Preken voor eigen parochie!”

De info over je verloren BTC is geen toevoeging aan je post, desalniettemin spijtig voor je.

Neemt niet weg dat ik je financieel geluk gun waar je wellicht hard voor werkt, maar ik brand mijn vingers er niet aan!
Smart contract zijn decentraal en non custodial dus je hoeft met niet te vertrouwen, alleen het smart contract (bugvrij?) en in beperkte mate het prijs oracle.

Je enter een smart contract door een pay to script transactie maken. Beetje zoals wat het Lightning Netwerk doet. Bitcoin Cash van mijn liquiditeit pool samen met Bitcoin Cash van een hedger, samen met Bitcoin Cash van een longer worden in een transactie gestopt die de de Bitcoin Cash over de drie partijen verdeeld aan de hand van de data van het prijs oracle. Tot het contract settled zijn al die BCH dus gelockt in een multisig transactie net als bij het Lightning Network.

Detoken.net is niet van mij, maar ze hebben een token die je bepaalde rechten geeft net als aandeelhouders. Ik heb de afgelopen jaren beetje bij beetje 5% van de supply van die token gekocht en bij elkaar getrade.

Los van detoken.net kun je ook ZELF met die smart contract aan de gang, en kun je dus eigenlijk een concurrent van Detoken.net starten. Detoken faciliteert het gebruik van de smart contracts en brengt liquiditeits pools samen met hedgers en longers. De volgende stap is om de private liquiditeit pools public te maken.

De smart contracts zijn geschreven door General Protocols die ook voor de prijs oracles zorgt.

Ik ga hun smart contracts als start nemen (want FOSS) en die aanpassen en dan zelf een liquiditeits pool beginnen, en voor een deel opvullen met de helft van de cold storage BCH die ik voor klanten beheer. Eerst ga ik die pool onder detoken.net zetten maar in de toekomst waarschijnlijk onder eigen beheer.

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Richh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Al die 8000 shitcoins werken natuurlijk wel, het slaat alleen geen deuk in een pakje boter qua impact op cryptocurrencies - behalve dan dat ze onduidelijkheid zaaien bij nieuwe gebruikers door:
- dezelfde naam te gebruiken
- reddits te jatten
- FUD posts op fora te plaatsen door BTC te downplayen met feitelijke onjuistheden.

:)

Over forum FUD gesproken. Leg jij dan nu uit hoe je bij getallen als '10 miljoen dollar transaction fee op 100 dollar, vind BTC niet veilig' komt?
Zeker, dat zijn statement van bepaalde figuren binnen Bitcoin Core zoals Luke-JR en Theymos. Neem SPV bijvoorbeeld, puntje 8 in de whitepaper. Bitcoin Core devs doen dingen zoals dit.

Ze vinden SPV niet veilig genoeg en hebben liever dat mensen het niet gebruiken.

Of neem nu replace by fee. Replace by fee breekt 0 conf totaal. Waar blokken die bijna vol of helemaal vol zitten 0 conf al minder veilig maken, in combinatie met replace by fee valt het niet meer te gebruiken.

Terwijl 0 conf in de praktijk, zonder blokken die bijna vol zitten en replace bij fee, economisch veilig is bij kleine bedragen.

Econische veilig wil zeggen dat als het 11 dollar kost om 10 dollar te stelen, niemand het gaat doen.

De statements die ik maak zijn overdrijvingen natuurlijk, stijlfiguur om punt duidelijker te maken. Maar ik kan je de orginele wel laten zien.

BTC is in veel dingen, veel te extreem en helemaal niet praktisch. Ze hebben geen balans. Ze willen ultieme security terwijl dat helemaal niet nodig is en je alleen maar goed genoege security nodig hebt.

dat zijn niet mijn woorden, dat zijn de woorden van de uitvinder van Bitcoin zelf.

[Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:49]

weer helemaal terug

• elektriekert
Kain_niaK schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Smart contract zijn decentraal en non custodial dus je hoeft met niet te vertrouwen, alleen het smart contract en in beperkte mate het prijs oracle.

Je enter een smart contract door een pay to script transactie maken. Beetje zoals wat het Lightning Netwerk doet. Bitcoin Cash van mijn liquiditeit pool samen met Bitcoin Cash van een hedger, samen met Bitcoin Cash van een longer worden in een transactie gestopt die de de Bitcoin Cash over de drie partijen verdeeld aan de hand van de data van het prijs oracle. Tot het contract settled zijn al die BCH dus gelockt in een multisig transactie net als bij het Lightning Network.

Detoken.net is niet van mij, maar ze hebben een token die je bepaalde rechten geeft net als aandeelhouders. Ik heb 5% van de supply van die token.

Los van detoken.net kun je ook ZELF met die smart contract aan de gang, en kun je dus eigenlijk een concurrent van Detoken.net starten. Detoken faciliteert het gebruik van de smart contracts en brengt liquiditeits pools samen met hedgers en longers. De volgende stap is om de private liquiditeit pools public te maken.

De smart contracts zijn geschreven door General Protocols die ook voor de prijs oracles zorgt.

Ik ga hun smart contracts als start nemen (want FOSS) en die aanpassen en dan zelf een liquiditeits pool beginnen, en voor een deel opvullen met de helft van de cold storage BCH die ik voor klanten beheer. Eerst ga ik die pool onder detoken.net zetten maar in de toekomst waarschijnlijk onder eigen beheer.
Je zei dat je 5% eigenaar bent van Detoken: “Oh ja, ik ben 5% eigenaar van Detoken. En ik hoop dat het me in de komende 5 jaar een half miljoen euro oplevert, dat is ongeveer wat ik verloren ben toen ik mijn 21 BTC kwijt ben geraakt in 2012.”

Hoe moet men dat dan interpreteren?

Je gaat zelf een smart contract aanpassen en een liquiditeitspool beginnen, moeten we dan niet alsnog vertrouwen op jou?

Je haalt alleen het punt van vertrouwen aan, over de rest begin je niet.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij.

Edit: Ik zie dat mijn post verplaatst is, deze wellicht ook.
Dit begrijp ik
Persoonlijk heb ik geen behoefte om het Bitcoin Cash topic te volgen.

[Voor 3% gewijzigd door elektriekert op 23-01-2021 11:13]

• Kain_niaK
elektriekert schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Je zei dat je 5% eigenaar bent van Detoken: “Oh ja, ik ben 5% eigenaar van Detoken. En ik hoop dat het me in de komende 5 jaar een half miljoen euro oplevert, dat is ongeveer wat ik verloren ben toen ik mijn 21 BTC kwijt ben geraakt in 2012.”

Hoe moet men dat dan interpreteren?

Je gaat zelf een smart contract aanpassen en een liquiditeitspool beginnen, moeten we dan niet alsnog vertrouwen op jou?

Je haalt alleen het punt van vertrouwen aan, over de rest begin je niet.

Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, daar laat ik het bij.
Het is volgens mij toch vrij normaal wanneer iemand 25% aandelen van een bedrijf in handen hebben dat ze dan zeggen: "Ik ben voor 25% eigenaar van dit bedrijf"
Als ik samen met jou een lightning network kanaal start, moet je mij dan vertrouwen?

weer helemaal terug

• elektriekert
Het is volgens mij toch vrij normaal wanneer iemand 25% aandelen van een bedrijf in handen hebben dat ze dan zeggen: "Ik ben voor 25% eigenaar van dit bedrijf"
Is het een privaat bedrijf of kunnen mensen een stukje eigenen?
5% van de tokens hebben als cryptovaluta is wat anders dan aandelen bezitten.
Je zegt zelf dat er nodes kunnen gaan draaien waardoor het decentraal zou zijn.

Dan krijg je het verhaal van Ripple Labs en XRP
Ripple Labs is privaat en de XRP Ledger is decentraal.
Al houdt Ripple op met bestaan dan zal de XRP ledger blijven bestaan(in jouw geval je token).
Als ik samen met jou een lightning network kanaal start, moet je mij dan vertrouwen?
Geen idee,
Ik las in je biografie dat je vroeger altijd fantasie verhalen vertelde. :w

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 06:58
@Kain_niaK Hulde, dat je deze topic hebt gestart! Hoe meer informatie, hoe beter mensen weten wat ze kopen of mogelijk gaan gebruiken.

Uiteraard heb je er zelf belang bij, maargoed ik merk dat iedereen wel een buy-my-bags-attitude heeft ;). Opmerking daarbij is dat ikzelf (als ik topicstarter was, wat je niet bent omdat je post gemoved is naar een nieuw draadje) het gedeelte over prijs om de token te longen/kopen eruit zou slopen. Verder ben ik ook niet een grote fan van het adverteren van de returns die je verwacht in USD als je t token koopt (omdat dit letterlijk niets toevoegt aan de technische inhoud van het doel van de token en ook geen garantie is waarop teruggevallen kan worden, t is pure speculatie).

Ik merk alleen dat ik de usecase voor de end-user mis. Volgens t whitepaper is het "het weghalen van currency risks". BCH heeft al erg lage transaction fees. Ik heb zelf ook wel geblockchain.pokert, topsite qua idee en hiervoor is BCH zeer zeker geschikt hiervoor vanwege precies dit argument.

Als eindgebruiker kost het me zo goed als niets om mn BCH te kopen/verkopen (geen fees, genoeg liquidity om geen slippage te hebben). Waarom zou ik dan DeToken gebruiken?

• Kain_niaK
rogier2012 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:54:
@Kain_niaK Hulde, dat je deze topic hebt gestart! Hoe meer informatie, hoe beter mensen weten wat ze kopen of mogelijk gaan gebruiken.

Uiteraard heb je er zelf belang bij, maargoed ik merk dat iedereen wel een buy-my-bags-attitude heeft ;). Opmerking daarbij is dat ikzelf (als ik topicstarter was, wat je niet bent omdat je post gemoved is naar een nieuw draadje) het gedeelte over prijs om de token te longen/kopen eruit zou slopen. Verder ben ik ook niet een grote fan van het adverteren van de returns die je verwacht in USD als je t token koopt (omdat dit letterlijk niets toevoegt aan de technische inhoud van het doel van de token en ook geen garantie is waarop teruggevallen kan worden, t is pure speculatie).

Ik merk alleen dat ik de usecase voor de end-user mis. Volgens t whitepaper is het "het weghalen van currency risks". BCH heeft al erg lage transaction fees. Ik heb zelf ook wel geblockchain.pokert, topsite qua idee en hiervoor is BCH zeer zeker geschikt hiervoor vanwege precies dit argument.

Als eindgebruiker kost het me zo goed als niets om mn BCH te kopen/verkopen (geen fees, genoeg liquidity om geen slippage te hebben). Waarom zou ik dan DeToken gebruiken?
Dit topic is een rotzooitje omdat het afgesplits is van het main topic over crypto.

Ik zal van de topicstar iets moois moeten maken, maar das veel werk en zal wel even duren.
Het is alleen maar echt interessant voor mensen die anoniem willen blijven en dus geen KYC willen.
Als KYC geen probleem voor je is, is traden op Kraken, Coinbase of Finance of eendere elke exchang een veel betere oplossing.

Voor de rest lees dit --> Decentralised Finance op Bitcoin Cash; detoken.net

[Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 24-01-2021 00:50]

weer helemaal terug

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 06:58
Thanks voor je feedback!

Zelf heb ik ook "een mening" over KYC, vandaar dat DEXjes me ook aanspreken. Wat je echter al aanhaalt over ETH GAS fees is echter een zeer goeie reden voor mij om weg te blijven bij bijvoorbeeld Uniswap.

Of Loopring (LRC)'s zkRollup de volledige L2 solution voor een ETH DEX op de enorme GAS fees is, weet ik niet maar is iets wat ik momenteel aan het uitzoeken ben.

Anyways, nogmaals dank & top dat je de topicstart beter gaat uitwerken.
Wellicht is dit een/de oplossing voor de Bitcoin Cash believers die anonimiteit wensen & de mogelijkheid willen om terug te flippen naar een stablecoin.

Voor mij is de usecase zelf te specifiek om hierin te investeren. Desalniettemin wens ik je alle geluk met je startup!

• Kain_niaK
rogier2012 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:23:
Thanks voor je feedback!

Zelf heb ik ook "een mening" over KYC, vandaar dat DEXjes me ook aanspreken. Wat je echter al aanhaalt over ETH GAS fees is echter een zeer goeie reden voor mij om weg te blijven bij bijvoorbeeld Uniswap.

Of Loopring (LRC)'s zkRollup de volledige L2 solution voor een ETH DEX op de enorme GAS fees is, weet ik niet maar is iets wat ik momenteel aan het uitzoeken ben.

Anyways, nogmaals dank & top dat je de topicstart beter gaat uitwerken.
Wellicht is dit een/de oplossing voor de Bitcoin Cash believers die anonimiteit wensen & de mogelijkheid willen om terug te flippen naar een stablecoin.

Voor mij is de usecase zelf te specifiek om hierin te investeren. Desalniettemin wens ik je alle geluk met je startup!
Ik ben net een BCH pool begonnen met een brug naar Vesper.finance zodat mensen die van mijn pool gebruik maken toch mee kunnen doen aan goede Ethereum acties zonder te veel fees.

Het is custodial uiteraard, but trust once established goes a long way.

weer helemaal terug

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:19

Money and sex, storage and bandwidth: Only too much is ever enough.

• Kain_niaK
Ik heb een video gemaakt over FlexUSD, een stable coin op Bitcoin Cash van coinflex die zijn peg van USDC haalt.
Je kunt hem minten door de onderliggende collateral (USDC) uit te lenen aan coinflex traders.
Je krijgt dan rente uitbetaald, elke 6 uur komt er een SLP tx in je wallet binnen.
Hier is de eerste video. Tweede video zal over de rente gaan en over hoe terug te redeemen naar USDC.

Hier is de tweede video.

[Voor 10% gewijzigd door Kain_niaK op 06-02-2021 05:14]

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Kim Dotcom zijn nieuwe https://k.im/ service gaat lanceren op Bitcoin Cash.

Hij gaat graag het debat aan met de Bitcoin Maximalisten * knip, onnodig *

Ik hoop dat Clubhouse snel een android versie heeft, dan kan ik ook gaan mee praten. Ik heb namelijk geen iphone.

Kim Dotcom is the great unifier between Bitcoin and Bitcoin Cash. He is basically saying that we can both co exist and that competition in the market is beneficial for all the coins because then everybody their game gets better. He sees BTC as a savings account and BCH as a checkings account.

Of course we know that BCH can also be a savings account but Kim is being very diplomatic about it.

Kim is saying BCH will grow whether you like it or not. Kim is saying let's stop the fighting and just compete in the market. He is saying that Bitcoin and Bitcoin Cash working aside each other is beneficial for both and it is, it's just that after a while people realize that it does not make sense to take

- store of value

- medium of exchange

- unit of account.

And split that over 2 coins where BTC does

- store of value

and BCH does

- medium of exchange

- unit of account.

The end result is that Bitcoin and Bitcoin Cash working together his that Bitcoin Cash grows vertical and horizontal and Bitcoin does not grow because it simply can't, it's not allowed to grow.

Kim is a good politician. His play is very clear. He wants to build out K.im and get 100 million users. He wants to get raided again by the USA and this time tell the guys that raid him, fuck you my seed is in my head, try getting my money now. Game over bitches. They can shoot him. But they can't steal his money a second time.

[Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 06-02-2021 14:10]

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Rest of world:

[Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 06-02-2021 10:14]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Block size op BTC moet omhoog. Dan eindigt ook direct de BCH discussie.

*pakt popcorn*

• Kain_niaK
The Redman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:38:
Block size op BTC moet omhoog. Dan eindigt ook direct de BCH discussie.

*pakt popcorn*
Dat zal nooit gebeuren vrees ik. Die moest in 2015 al omhoog, in 2017 al omhoog. Fees zijn nu nog altijd lager dan in 2017 en als BTC de blocksize omhoog gooit geven ze dan niet aan de markt toe dat BCH al een product is met meer waarde? De mensen die aan de Bitcoin software werken hebben al aangeven dat ze graag de fees op 1000 dollar per transactie willen hebben. Hoge fees zijn voor hun een feature en niet een bug.

En waarom zou een business het riskeren om op BTC te bouwen? je hele business model kan omvallen als er geen garantie is dat in de toekomst de fees laag en voorspelbaar blijven. En dus zie je weinin inovatie wanneer het komt op adoptie van Bitcoin als geld. Microsoft en steam accepteerde het ooit, de hoge fees en de lange wach tijden hebben er voor gezorgd dat Microsoft en steam er meer gestopt zijn. Als Bitcoin devs het toen niet belangrijk vonden om daar iets aan te doen waarom nu opeens wel?

En natuurlijk zijn er heel veel Bitcoin devs geweest die het wel belangrijk vonden om daar iets aan te doen. Vandaar ook de aug 2018 split zodat er een versie is van Bitcoin die werkt zoals WIJ het willen.

Maximalists doen je geloven dat 90% van de gemeenschap kleine blokken wou en maar 10% grote blokken maar dat is helemaal niet zo. Als je namelijk eerst die 90% uit je community gooit en niet mee laat stemmen .... tja zo kan ik het ook!

En op /r/bitcoin zeggen dat de blokken omhoog moeten. Meteen een ban.

[Voor 45% gewijzigd door Kain_niaK op 06-02-2021 12:30]

weer helemaal terug

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:16
Waarom is dit niet gewoon spam? Hij is iets aan het promoten waar hij zelf aandelen in heeft.
En ik hoop dat het me in de komende 5 jaar een half miljoen euro oplevert, dat is ongeveer wat ik verloren ben toen ik mijn 21 BTC kwijt ben geraakt in 2012.
Oh werkt dat zo? In 2012 was BTC nog vrij weinig waard. Jij bent toen de huidige waarde van die bitcoins kwijt geraakt. Je kan niet de waarde van nu aan bitcoins uit 2012 plakken.

[Voor 65% gewijzigd door WEBGAMING op 06-02-2021 13:17]

• Kain_niaK
WEBGAMING schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:14:
Waarom is dit niet gewoon spam? Hij is iets aan het promoten waar hij zelf aandelen in heeft.
Wil dat niet zeggen dat er nergens op Tweakers over crypto gepraat kan worden omdat de mense die daar over praten zelf ook aandelen hebben?

weer helemaal terug

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:16
Promoten is niet hetzelfde als ergens over praten. Dat ik dat moet uitleggen.

@elektriekert Kain-niaK.

[Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 06-02-2021 13:21]

• Kain_niaK
WEBGAMING schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:14:

[...]

Oh werkt dat zo? In 2012 was BTC nog vrij weinig waard. Jij bent toen de huidige waarde van die bitcoins kwijt geraakt. Je kan niet de waarde van nu aan bitcoins uit 2012 plakken.
Zeker wel want mijn plan was om de encrypted seeds aan een notaris te geven zodat hij het tien jaar voor mij zou bewaren zonder dat ik er zelf aan kan. Echter ik ben weer ziek in mijn hoofd geworden voor ik dat plan kon uitvoeren en heb toen vanuit de psychiatrie all mijn BTC hier op tweakers.net aan mensen weggegeven.

weer helemaal terug

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik zou op dit moment liever investeren in XRP dan in BCH, die laatste doet echt weinig de laatste tijd.

[Voor 4% gewijzigd door M!chel op 06-02-2021 13:23]

• Kain_niaK
M!chel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:23:
Ik zou op dit moment liever investeren in XRP dan in BCH, die laatste doet echt weinig de laatste tijd.
Het laagste waar XRP op gestaan heeft sinds 3 dollar is ongeveer 15 cent geweest. Nu staat het op 43 cent. Dat is nog geen x3

Het laagste waar Bitcoin Cash op gestaan heeft sinds 3500 dollar is ongeveer 90 dollar geweest. Nu staat het op 480. Dat is bijna x5

Ethereum was trouwens de beste investering in de laatste 2 jaar. Daar had je x16 mee kunnen doen.

Bitcoin zelf deed het ook niet slecht met ongeveer x11

Ripple is van dat groepje de slechte investering over de laatste 2 jaar.

weer helemaal terug

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kain_niaK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:27:
Ripple is van dat groepje de slechte investering over de laatste 2 jaar.
Da's dan toch vreemd, want met XRP heb ik de laatste weken veel meer gecashed dan met BCH.

• Kain_niaK
M!chel schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Da's dan toch vreemd, want met XRP heb ik de laatste weken veel meer gecashed dan met BCH.
Dat heb je goed gedaan! Toppie, jij bent een betere investeerder dan mij. :)

Waar koop jij je Ripple en welke wallet gebruik je? Ik zou graag ook betere gains hebben in de komend paar weken dan met BCH.

[Voor 17% gewijzigd door Kain_niaK op 06-02-2021 13:42]

weer helemaal terug

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Modbreak:Persoonlijke discussie tussen mij en ZeroPatient even verwijderd

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Kain_niaK schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:21:
Fees zijn nu nog altijd lager dan in 2017
En toch is het drukker. En dat is niet alleen segwit, dat is ook wallet management van exchanges wat daar debet aan heeft.

En dat is het hele punt. Blockspace is schaars. Ook op Bitcoin Cash, alleen ligt het aanbod daar momenteel nog veel hoger dan de vraag. Het probleem daarbij is dat men heel erg inefficient met zijn transacties omgaat, want er is toch genoeg ruimte. Dat hele probleem zie ik al mijn hele carriere in de gamesindustrie; men gaat pas efficient werken als dat vereist is om überhaupt af te kunnen leveren wat je af wil leveren.

We zijn nog steeds vroeg. Er zit nog steeds rek in wat er te winnen valt met wallet management door exchanges. Anderzijds zullen multisig transacties met schnorr ook weer kleiner worden, maar dat is bij lange na niet de bulk van de transacties. Van de investering die nu wordt gedaan door de blokken klein te houden, heb je voor de rest van het bestaan van de blockchain profijt van. En dit doen we dus ook gewoon bij onze games. Kunstmatige holes in memory en GPU en CPU performance, zodat men eerder al gaat optimizen, en dan heb je achteraf een appeltje voor de dorst.

En dan zijn er nog de fees. Op BTC bestaat gemiddeld 11% van de beloning uit transaction fees. De block reward is nu 6,25 BTC, over 3 jaar wordt dat 3,125 BTC; bij gelijke fees geeft dat dan een verhouding van 20%. Het zal toch een keer moeten gebeuren dat fees de overhand gaan nemen, want anders wordt er in de toekomst helemaal niet meer gemined.

[Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 06-02-2021 14:39]

• Kain_niaK
.oisyn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:35:
[...]

En toch is het drukker. En dat is niet alleen segwit, dat is ook wallet management van exchanges wat daar debet aan heeft.

En dat is het hele punt. Blockspace is schaars. Ook op Bitcoin Cash, alleen ligt het aanbod daar momenteel nog veel hoger dan de vraag. Het probleem daarbij is dat men heel erg inefficient met zijn transacties omgaat, want er is toch genoeg ruimte. Dat hele probleem zie ik al mijn hele carriere in de gamesindustrie; men gaat pas efficient werken als dat vereist is om überhaupt af te kunnen leveren wat je af wil leveren.

We zijn nog steeds vroeg. Er zit nog steeds rek in wat er te winnen valt met wallet management door exchanges. Anderzijds zullen multisig transacties met schnorr ook weer kleiner worden, maar dat is bij lange na niet de bulk van de transacties. Van de investering die nu wordt gedaan door de blokken klein te houden, heb je voor de rest van het bestaan van de blockchain profijt van. En dit doen we dus ook gewoon bij onze games. Kunstmatige holes in memory en GPU en CPU performance, zodat men eerder al gaat optimizen, en dan heb je achteraf een appeltje voor de dorst.

En dan zijn er nog de fees. Op BTC bestaat gemiddeld 11% van de beloning uit transaction fees. De block reward is nu 6,25 BTC, over 3 jaar wordt dat 3,125 BTC. Het zal toch een keer moeten gebeuren dat fees de overhand gaan nemen, want anders wordt er in de toekomst helemaal niet meer gemined.
Dat is een goed punt. Toch is een combinatie van honderden miljoenen gebruikers met een marktetcap die uiteindelijk richting een percentage van de papermarkets gaat genoeg inventive voor de miners.

De berekeningen zijn al vaak gemaakt.

Momenteel word er elke dag 6 miljoen dollar aan fees bij BTC opgehaald.

Bij BCH kan dat makkelijk 60 miljoen worden, als we het systeem toe laten om zo groot te groeien als het zelf wil zonder een arbitraire limiet :)

Misschien komt er bij BCH een flexibele block grote, zodat op de moment van lage security de blokken juist kleiner gemaakt worden zodat mensen meer fees moeten betalen. Maar wanneer de hashrate dan weer omhoog gaat kunnen de blokken auto weer groter gemaakt worden.

Wij willen groeien op horizontal en verticaal vlak. En de fricties van fees verhinderen dat.

Er zijn 2 miljard mensen die in extreme armoede leveren. 3 miljard die armer dan ons zijn. Dat is een markt van 5 miljard mensen. BTC kan die markt niet aanspreken. ETH kan die markt niet aanspreken.

Met fees van 1/10de cent kan BCH momenteel wel die markt aanspreken. Onze grootste groei komt momenteel van de filipijnen. 60% van onze tx word door mensen in de Filipijnen gemaakt. De Filipino remittance markt is 30 miljard waard, bijna 4 keer zo groot als BCH.

De groei die je bij BCH gaat zien wanneer we die markt volledig veroverd hebben gaat gigantisch zijn. :P

En we hoeven ook helemaal niet te vechten.
Er is een markt voor Bitcoin als store of value
En een markt voor Bitcoin Cash als geld!
We kunnen gewoon samen werken, Bitcoin Cash is geen bedreiging voor de store of value markt van BTC.

[Voor 22% gewijzigd door Kain_niaK op 06-02-2021 14:49]

weer helemaal terug

• Mr-Zwets
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
De positieve technische ontwikkelingen binnen Bitcoin Cash worden zwaar onderbelicht zo is er Cashfusion, de beste tech voor privacy op transparante chains ontworpen. Ook is er een uitgebreid tokensysteem uitgewerkt voor fungible & non-fungible tokens (NFTs). In Bitcoin Cash wordt de scripting taal heel de tijd verbeterd met nieuwe op_code functionaliteit en het herstellen van oude opcodes. Zo wordt er nu volop gewerkt aan transaction introspection opcodes, hogere opcodelimits etc. Dit maakt DeFi in feite mogelijk eens die tokens ook kunnen interageren met covenant scripts. Het recent voorbeeld is is natuurlijk Anyhedge maar er zijn ook al vanalle slimme vault & inheritance solutions ontwikkeld. BCH heeft een intellectueel thrivende sfeer omdat de community niet bang is vernieuwing toe te voegen via hardforks aan de solide Bitcoin basis. Hier is een volledig lijstje.

Akkoord dat goedkope transacties niet genoeg zijn die heeft Litecoin ook, wat litecoin niet heeft is human capital. BCH had bijvoorbeeld al lang schnorr signatures terwijl dit het stokpaardje is van BTCers. LTC heeft quasi geen developers en geen duidelijk verschillende visie van BTC, BCH wel.

BCH heeft 32x de capaciteit van BTC en er is vollop gewerkt, met CTOR, Xthinner, Graphene aan scaling bottlenecks waar BTCers gewoon opgegeven hebben.

• acidsploit
Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen. Mooie samenvatting van de huidige stand van zaken.
Mr-Zwets schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:06:
De positieve technische ontwikkelingen binnen Bitcoin Cash worden zwaar onderbelicht zo is er Cashfusion, de beste tech voor privacy op transparante chains ontworpen. Ook zijn is er een uitgebreid tokensysteem uitgewerkt voor fungible & non-fungible tokens (NFTs). In Bitcoin Cash wordt de sripting taal heel de tijd verbeterd met nieuwe op_code functionaliteit en het herstellen van oude opcodes. Zo wordt er nu nu volop gewerkt aan transaction introspection opcodes, hogere opcodes limits etc. Dit maakt DeFi in feite mogelijk eens die tokens ook kunnen interageren met covenant scripts. Het recent voorbeeld is is natuurlijk Anyhedge maar er zijn ook al vanalle slimme vault & inheritance solutions ontwikkeld. BCH heeft een intellectueel thrivende sfeer omdat de community niet bang is vernieuwing toe te voegen via hardforks aan de solide Bitcoin basis. Hier is een volledig lijstje.

Akkoord dat goedkope transacties niet genoeg zijn die heeft Litecoin ook, wat litecoin niet heeft is human capital. BCH had bijvoorbeeld al lang schnorr signatures terwijl dit het stokpaardje is van BTCers. LTC heeft quasi geen developers en geen duidelijk verschillende visie van BTC, BCH wel.

BCH heeft 32x de capaciteit van BTC en er is vollop gewerkt, met CTOR, Xthinner, Graphene aan scaling bottlenecks waar BTCers gewoon opgegeven hebben.

• acidsploit
Hier kan je wat stats vinden ivm CashShuffle en CashFusion activiteit op Bitcoin Cash.

https://stats.cash/#/fusion

• Kain_niaK
Deze kerel heeft een goed artikel geschreven waarom lage transactiekosten geen probleem zal zijn voor Bitcoin Cash. Er zal genoeg geld naar de miners vloeien voor security.

Hij heeft zijn argument bekrachtigd door het uit te rekenen. Als je zijn wiskunde wilt zien.

https://read.cash/@IMight...ssue-for-bitcoin-12ad2d57

weer helemaal terug

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Kain en bitcoin cash, we all know where this is going :P

• Kain_niaK
mugenmarco schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:29:
Kain en bitcoin cash, we all know where this is going :P
De wereld veranderen.

weer helemaal terug

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Laten we het hopen kerel!

• Kain_niaK
Vraag niet wat kan bitcoin cash voor mij doen, vraag wat kan ik voor bitcoin cash doen.

Om de wereld te veranderen heb je goede tools nodig, Bitcoin Cash is er zo eentje.

We moeten wel nog al het werk doen.

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Nou jongens, met de aankondiging dat Testla Bitcoin gekocht heeft, zal het wel snel op de markten gaan.

Ik denk dat we dit jaar flink wat exponentiele groei op de BCH chain gaan zien, vermits ETH en BTC alleen nog verder overbelast zullen raken.

Zit een tijd aan te komen dat zelfs mensen die een hekel aan BCH hebben het toch gaan gebruiken, omdat ze wel moeten.

[Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 08-02-2021 15:12]

weer helemaal terug

• Kain_niaK

weer helemaal terug

• Kain_niaK
https://www.coindesk.com/mastercard-accepts-crypto-payments

Mastercard (MA) is planning to give merchants the option to receive payments in cryptocurrency later this year.
The source pointed out most bitcoin (BTC, +5.35%) buyers primarily treat their coins as investment vehicles, not payment tools. And the source underscored there’s no guarantee Mastercard’s crypto settlement initiative will support bitcoin.
Ik denk niet dat mastercard Bitcoin Cash gaat accepteren want ze gooien dan hun eigen ruiten in. Het zal waarschijnlijk eerst hun eigen blockchain worden. Een prive blockchain, dat is natuurlijk een oxymoron maar goed.

Mastercard ziet dat er concurrentie van crypto aankomt en is zich aan het positioneren om niet te veel markt aandeel kwijt te raken.

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Nieuwe Bitcoin Cash documentaire!

weer helemaal terug

• Kain_niaK

weer helemaal terug

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:06
nvm

[Voor 191% gewijzigd door emiel74 op 15-02-2021 20:45]

• Kain_niaK

weer helemaal terug

• Kain_niaK
.oisyn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:35:
[...]

En dan zijn er nog de fees. Op BTC bestaat gemiddeld 11% van de beloning uit transaction fees. De block reward is nu 6,25 BTC, over 3 jaar wordt dat 3,125 BTC; bij gelijke fees geeft dat dan een verhouding van 20%. Het zal toch een keer moeten gebeuren dat fees de overhand gaan nemen, want anders wordt er in de toekomst helemaal niet meer gemined.
Hoezo is het nu drukker dan? Bitcoin heeft een piek van 480 000 tx in dec 2017.

Het doet vandaag de dag maar iets van 300 000 transacties.

En de vraag bij Bitcoin Cash ligt momenteel even hoog als bij Bitcoin. Bitcoin Cash doet ook 300 000 transacties per dag.
Het probleem daarbij is dat men heel erg inefficient met zijn transacties omgaat, want er is toch genoeg ruimte
Segwit neemt helemaal niet minder ruimte in hoor (weight limit is geen block limit). Schnorr signatures wel, en die heeft Bitcoin niet eens.

Daarnaast heeft Bitcoin Cash nummer 7 van de whitepaper wel geïmplementeerd en Bitcoin niet.
7. Schijfruimte terugwinnen
Zodra de laatste transactie in een munt onder voldoende blokken is begraven, kunnen de gebruikte
transacties daarvoor weggegooid worden om schijfruimte te besparen. Om dit te vergemakkelijken zonder de
hash van het blok te verbreken worden transacties gehasht in een Merkle Tree [7] [2] [5] met alleen de root
in de hash van het blok. Oude blokken kunnen vervolgens worden samengeperst door takken van de boom af
te stoten. De binnenbehuizingen hoeven niet te worden opgeslagen.
Een block-header zonder transacties zou ongeveer 80 bytes zijn. Als we er van uit gaan dat blokken elke
10 minuten worden gegenereerd, 80 bytes * 6 * 24 * 365 = 4,2 MB per jaar. Omdat computersystemen
gewoonlijk vanaf 2008 met 2 GB RAM verkopen en de wet van Moore een huidige groei van 1,2 GB per
jaar voorspelt, zou opslag geen probleem moeten zijn, zelfs als de blokheaders in het geheugen moeten
worden bewaard.
Daarnaast heeft Bitcoin Cash nu ook een schema zodat een blok van 1 GB niet van miner naar miner verzonden hoeft te worden. Alleen het verschil tussen hun mempools. Dit kan met 20 kb aan data op 1 GB.

Je moet je echt een inlezen in alle technologien die gewoon mogelijk zijn om toch te kunnen schalen met grotere blokken zonder dat mensen dan geen full node meer kunnen draaien.

Ik kan prima een BItcoin Cash full node draaien met een PC die tweakers.net in de best buy aanraad. Zelfs hun bugdet PC is goed genoeg.

Een Bitcoin Cash sync van 0 kan op een budget PC van tweakers.net in 3 dagen.

En mijn internet kan prima de bandbreedte aan die er voor nodig is.

Dan draai ik een full node die helpt met het verwerken van 300 000 tx per dag, net zoveel als Bitcoin doet.

Wat is dan nog het probleem? :)

De blok schaarste op Bitcoin is kunstmatig gecreëerd en helpt alleen maar de banken en paypal omdat Bitcoin dan nooit competitie voor hun word.

[Voor 41% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 17:04]

weer helemaal terug

• Kain_niaK

Ik ben gestart met een educatief centrum om mensen te leren hoe ze veilig met Bitcoin Cash (en andere crypto) kunnen omgaan.

weer helemaal terug

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kain_niaK
Nieuwe commercial.

weer helemaal terug

• Kain_niaK

weer helemaal terug

• Kain_niaK
Een paar dagen geleden kwam dit willekeurig voorbij op read.cash

Het was een post van een 20 jaar oude tennisspeelster die zegt dat ze met haar tennis internationaal gaat door breken en Bitcoin Cash will gaan promoten.

Eerst dacht ik van: da's een scam, ze hebben geld nodig en hopen het van de Bitcoin Cash community af te troggelen. Maar toen heb ik het goed gelezen en contact hem hun opgenomen en een interview met hun gedaan. Blijkt het toch 100% legit te zijn. Tennis spelers hebben blijkbaar vaak te maken met wetgevingen van verschillende landen, van conversie tussen meerdere valulate, ze reizen de hele wereld rond. Kortom een wereld eenheids munt is voor hun super intressant en geeft meer vrijheid. Bitcoin dus, maar dan de versie die niet gesaboteerd is. Bitcoin Cash.

(Voor tweakers mods, qr code in video is van haar niet van mij)

[Voor 69% gewijzigd door Kain_niaK op 09-03-2021 05:47]

weer helemaal terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Wat is in hemelsnaam de relevantie? Waarom zouden mensen die in dit topic komen deze video gaan bekijken?

En dat is niet een vraag die iemand zou moeten stellen. Er zijn gewoon regels wat betreft linkdrops - die zijn niet toegestaan. Typ een kleine samenvatting wat er achter de link / in de video te zien is.

En ik pik deze er nu even uit, maar het is uiteraard van toepassing op veel van je posts hier.

[Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 08-03-2021 11:58]

• Kain_niaK
Video van een rijke BCH whale die belooft aan Elon Musk als hij BCH gaat accepteren deze kerel persoonlijk een bestelling zal doen voor 111 Tesla's. Ondertussen ziet het er naar uit dat BTC tijdelijk niet geacpteerd word door Tesla door het wegvallen van de hashrate van de chinezen (30% is weg) en het duurt 2016 blocks wat wel bijna 3 weken kan duren. Daardoor zit het netwerk weer vast. Je zou toch denken dat BTC wat robuuster is, maar dat die blokken zo minuscuul zijn ( het hele netwerk mag van nullc en theymos maar 3 kilobyte per seconde verwerken om de arme mensen en lagere middenklasse weg te houden) creëert nog al een zooi hele creative en goedkope manieren om het netwerk heel erg traag te maken. (zoals BCH friendly miners die eventjes hun hash uitzetten om de prijs van BCH omhoog te duwen). Enfin, dit jaar word lachen want Tether pompt ondertussen 40% doge en 40% BTC ipv 80% BTC. Ben benieuwd wat de maxi's dit jaar van plan zijn. Volgens mij zijn ze momenteel allemaal bezig met te helpen verhinderen dat ETH schaalt.

weer helemaal terug

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Kain_niaK schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:33: Ondertussen ziet het er naar uit dat BTC tijdelijk niet geacpteerd word door Tesla door het wegvallen van de hashrate van de chinezen (30% is weg) en het duurt 2016 blocks wat wel bijna 3 weken kan duren.
Volgens mij kun je allen vanuit de VS met BTC betalen. (iig op dit moment).
Volgens mij zijn ze momenteel allemaal bezig met te helpen verhinderen dat ETH schaalt.
Hoe?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Kain_niaK
Maverick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:13:
[...]

Volgens mij kun je allen vanuit de VS met BTC betalen. (iig op dit moment).

[...]

Hoe?
Censorship op /r/ethereum momenteel. Terwijl Vitalik daar de top mod is, dus hopelijk fixed hij het.

weer helemaal terug

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:48
Ether 2.0 staat toch nog gewoon op de planning? Beetje censuur op een subreddit gaat daar niet veel aan veranderen lijkt me.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Kain_niaK
Maverick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:43:
Ether 2.0 staat toch nog gewoon op de planning? Beetje censuur op een subreddit gaat daar niet veel aan veranderen lijkt me.
We zullen zien, bij Bitcoin heeft het anders prima gewerkt.

Gebruikers betalen momenteel al gemiddeld 60 dollar per transactie en utxo's onder 10 dollar zijn nu unspendable wat druk is op iedereen met utxo's onder 100 dollar om zijn utxo's te combineren tot grotere, waar je een tx voor nodig hebt, wat dus leid tot meer tx en dus hogere fees, en zo komen er steeds meer utxo's vast te zitten.

weer helemaal terug

• Kain_niaK
SmartBCH is een paar weken terug online gegaan.
SmartBCH is een EVM compatibele sidechain die boven op Bitcoin Cash is gebouwd.
EVM compatible will zeggen dat elk Ethereum smart contract of dapp of elke Binance Smart Chain contract of dapp er mee werkt.

Voor de rest zijn er een zooi schaling improvement toegepast. 1 miljard aan GAS elke 15 secoden.
Bloktijden zijn 6 seconden, en daarnaast is er protectie tegen front running ingebouwd omdat de tx random in de blokken terecht komen.

De native coin van smartBCH is BCH net zoals het bij Ethereum, ETH is.

Je hebt dus BCH nodig als gas en de helft van alle BCH die gebruikt word voor gas word vernietigd met een burn.
SmartBCH heeft maximaal 50 validators, die validators worden gekozen aan de hand van het aantal blokken dat je op Bitcoin Cash mined.

Elke 2016 blokken mogen de Bitcoin Cash miners hun stem uitbrengen en beslissen wie de validators op het smartBCH netwerk zullen zijn voor de komende 2016 blokken, dat is ongeveer 2 weken.
Ook moeten validators BCH in een smart contract stoppen zodat hun BCH gelockt word als een soort van colletoral. Mocht er een validator gaan vals spelen dan kan hij gestraft worden door de andere validators.

SmartBCH is dus een hybride Proof of stake en proof of work.
SmartBCH is als centrale chain gelaunched met 3 validators. ViaBTC, Matrixport en BTC.com

Het is bijna 3 jaar in ontwikkeling nu en is het geestes kind van Jihan Wu.
Voor meer informatie zie https://smartbch.org

En hier is een video tutorial om BCH over te zetten naar smartBCH. De brug daarvoor is nu nog centraal maar binnen een paar maanden zal er een decentral brug klaar zijn.

weer helemaal terug

• Kain_niaK
De gemiddelde block groote van Bitcoin is dit jaar met 40% naar beneden gedaan terwijl de grote van Bitcoin Cash flink gegroeid is.

Beide doen nu blocks van 500 a 600 kb groot.

Source: https://bitinfocharts.com...cash-transactions.html#3m

weer helemaal terug

• Kain_niaK
* videodump, you know the drill *

[Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2021 21:36]

weer helemaal terug

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TQMA
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-03 12:49
Hi, verder iets nieuws? Nu 100 euro per stuk mja interessant. Groetjes
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee