Het Bitcoin Cash topic |
Laat ik je een verhaal vertellen. In 2011 werd ik enthousiast omdat Bitcoin misschien zou leiden tot een betere wereld voor mij, een muzikant. Ik was aan het dromen over het worden van een online straatmuzikant waar de hele wereld mijn publiek kan zijn in plaats van drie mensen op de hoek van een straat.
Er waren vele jaren nodig voordat het nieuwe financiële systeem groot genoeg groeide zodat mijn droom een realiteit kon worden. Toen in 2015 gebeurde er iets. Ik werd uit de Bitcoin gemeenschap gesmeten. Ik kreeg een ban op alle grote kanalen. Dit was voor mij geen vrijheid.
Ik kreeg een ban omdat ik wou dat Bitcoin een instrument zou blijven dat ik als muzikant kon gebruiken. De kerels die mij een ban gaven zeiden tegen mij "Nee, Bitcoin is een instrument voor de grote banken, om te gebruiken voor settlement".
Ze vertelde me ook dat ik te arm was om Bitcoin te gebruiken. Dat het gebruiken van Bitcoin een voorrecht was en geen recht. Ze vertelde me dat Bitcoin beter af was zonder mij. Ze vertelde mij dat ze Bitcoin zo duur zouden maken dat ze zich geen zorgen meer hoefde te maken over mij, ik zou het mij dan toch niet kunnen veroorloven om het te gebruiken.
Ze klonken net als een vrouw die ik jaren later in een bank tegenkwam in Calgary. Ik had dat hele weekend als straatmuzikant in Calgary gespeeld, tijden de stampede. En op maandag had ik 1000 CAD in muntstukjes in mijn rugzak. Ik voelde me niet veilig en wou er briefgeld van maken. Dan kon ik het in de automaat stoppen en zo op mijn bankrekening zetten. Nadat ik een paar uur bezig geweest was om de muntjes te rollen en te tellen, schopte de vrouw mij uit de bank. Ze wou zich blijkbaar niet associëren met een straat muzikant.
In 2016 was er een onbekende groep mensen die een kopie ging maken van het systeem waarvan ik deel wou uitmaken. De MIT licentie die Satoshi gebruikte geeft hun daar het recht toe.
En in augustus 2017 splitste het Bitcoin netwerk in twee. Het oude netwerk stierf, en twee nieuwe netwerken kwamen er voor in de plaats. Bitcoin Core (BTC) en Bitcoin Cash (BCH). Iedereen had nu muntjes aan beide kanten. Er zijn nu 42 miljoen muntjes, ipv 21 miljoen.
Deze mensen hebben mij verwelkomt in hun Bitcoin Cash gemeenschap. En sindsdien gebruik ik het.
Vanuit mijn perspectief is Bitcoin Cash hetzelfde als wat ik in 2011 gebruikte. Ik gebruik nog altijd dezelfde adressen. Ik heb zelf een persoonlijk adres met mijn nick en een naam er in. En dit adres gebruik ik nog elke week.
Vandaag (16 feb 2021) heb ik een web developer uit Venezuela ingehuurd. Bitcoin Cash heeft waarde voor mij omdat ik het als geld kan gebruiken. Niet als een speculatief instrument. Ik geloof dat mijn Nederlandse over groot groot groot groot groot groot groot groot groot vader ooit zijn fortuin is verloren tijdens de tulpenmanie. Hij had beter moeten luisteren naar de man die hem vroeg "Maar wat nuttigs doe JIJ ermee?" omdat die man iets begreep dat mijn overgrootvader niet kon zien door de toverspreuk van de hebzucht die hem verblinde.
[Voor 255% gewijzigd door Kain_niaK op 17-02-2021 16:25]
weer helemaal terug