Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Gaming/CAD PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Het is al enkele jaren geleden dat ik op het tweakers forum advies heb gevraagd voor mijn aller eerste gaming PC. Na, pak hem beet, 6 of 7 jaar vraag ik naar advies voor een upgrade aan de setup (wanneer nodig). De afgelopen jaren heb ik mij niet echt op de hoogte gehouden van alle nieuwe snufjes, en daarom heb ik jullie ervaring nodig. Alvast hartelijk dank!

Wat zijn de taken die ik uitvoer op mijn pc?
Als TBK student ben ik niet alleen bezig met bedrijfskunde maar ook met technisch ontwerpen. Ontwerpen, simuleren en renderen van realistische foto's doe ik via Solidworks. Ook kijk ik erg uit naar de nieuwe GTA VI en ben ik zeker van plan om weer eens wat games te gaan spelen.

Het huidige systeem
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI Z97 GAMING 5€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCorsair Graphite 760T Arctic White€ 185,-€ 185,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 3€ 69,-€ 69,-
1Geheugen internKingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM750€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 105,40€ 105,40
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 129,85€ 129,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 489,25

Wat is het budget voor de upgrades?
Het budget is zeker niet beperkt. Het huidige systeem is waarschijnlijk al wat verouderd, dus er mag wel wat vervangen worden. Ik denk met ± €1500 aardig ver te komen. Mag ook lager uitvallen ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment gebruik ik een 1440p 60hz Dell beeldscherm. Wellicht is het een idee om zelfs het beeldscherm te upgraden om te genieten van hogere FPS.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Nee daar houd ik me niet mee bezig. Tenzij mij dit wordt aangeraden.

Wat verwacht ik van jullie?
Ik hoop onderbouwd advies te ontvangen. Adviseert u mij producten aan te schaffen wat boven mijn budget zit zie ik graag een toelichting. Ik sta open voor ideeën en commentaar. Heeft u vragen, u kunt me ook een PM sturen. Dank!

Beste antwoord (via RaaFkOnIjN op 23-01-2021 12:27)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Volgens het beleid is het de bedoeling zelf onderzoek te doen. Kijk eens naar soortgelijke vragen, bijvoorbeeld hier, ook zijn de Best Buy Guides een goede start.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Volgens het beleid is het de bedoeling zelf onderzoek te doen. Kijk eens naar soortgelijke vragen, bijvoorbeeld hier, ook zijn de Best Buy Guides een goede start.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:28
Wat ik zou doen? Geef de hele pc aan je neefje, en koop nieuw systeem.

Alternatief: kijk met MSI afterburner welk onderdeel achter blijft toch rest. Dat ga je als eerste vervangen.

Let op: nieuwe cpu betekent nieuw moederbord en nieuw ram.
Nieuwe gpu betekent waarschijnlijk nieuwe voeding