Printer niet meer in het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Mijn vraag

Een vriendin van mij heeft een printer en voorheen kon zij printen via haar telefoon en haar laptop. Zodra ik verbinding maak met mijn telefoon kan ik zonder iets in te stellen gelijk printen maar zodra ik kijk met de netwerkscanner op mijn telefoon zie ik haar telefoon, haar laptop en haar router. Zodra ik de systeeminstellingen van de printer uitprint zie ik dat de printer verbonden met de modem.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Laptop, samsung smartphone, lg phone men een HP envy printer.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het modem opnieuw opgestart en de printer verwijderd en vervolgens opnieuw via het i.p adres op de systeeminstellingen pagina van de printer toegevoegd. Toen deed hij het weer maar was met een netwerkscanner zowel op haar laptop als op mijn lg mobiel niet te zien.

Het enige wat ik kan bedenken is dat haar dochterr een online schoolomgeving heeft geinstalleerd die af en toe opppopt en de netwerkinstellingen verstoord, maar dit verklaard nog steeds niet dat ik de printer niet terrugvind in mijn netwerkscan. Wie weet het ?

...

Beste antwoord (via rens-br op 26-01-2021 08:11)

• Kaaij45
Hoe kan ik het meer verduidelijken. Een vriendin van mij had een printer en een laptop (beide via wifi) in een netwerk gezet met een tecnicolor router/modem. Zij kon tot vorige week printen via haar telefoon en laptop, ineens kon dat niet meer. Toen ik het kwam nakijken probeerde ik de printer aan te sturen met mijn telefoon lukte dat gewoon.

Ik probeerde het zelf met de laptop en er gebeurde niks, het enige wat ik zag was dat er steeds het inlogscherm van een schoolomgeving verscheen. Vervolgens heb ik een i.p scanner geïnstalleerd maar vond behalve de laptop en het accespoint en haar telefoon (niet die van mij) geen printer. Vervolgens heb ik de configuratiepagina van de printer afgedrukt en daar stond mop dat de printer verbonden was. vervolgens heb ik de router opnieuw opgestart maar nog lukte het printen niet.
Vervolgens heb ik de printer verwijderd uit apparaten en printer en hem met behulp van het i.p adres van de configuratie pagina van de printer geïnstalleerd, en tata ……. .toen deed alles het weer.

Het enige probleem is nu een probleem met mij, ik begrijp niet wat er gebeurt is of wat dit veroorzaakt heeft en als ik het netwerk check met een i.p scanner zie ik nog steeds geen printer terwijl hij nu echt in het netwerk zit.
Welke Wizkid snapt er iets van ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:54
Draadloos of bedraad aangesloten op het netwerk?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.D78 op 22-01-2021 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Al geprobeerd om de printer te resetten? Misschien dat hij nog een oud netwerk in zijn geheugen heeft en dan gaat het wel eens fout (vertel ik uit ervaring). Bij mijn Canon printer stond het in de handleiding dat bij het verbinden met een nieuw netwerk de oude eerst uit het geheugen moest door een reset.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Om gelijk de vraag bedraad of onbedraad te beantwoorden "via wifi"

De printer zat in het toen nog oude netwerk wat tot zondag werkte. (Er is als het goed is niks veranderd toen) vandaat dat ik denk over de omschakeling naar een online schoolomgeving of online game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Laatst online: 21:39
Is hij opnieuw opgestart en heeft hij nu een nieuw/ander IP adres gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Ik heb het netwerk opnieuw opgestart niet de laptop, ik zit er aan te denken dat er is iingelogt op dat schoolnetwerk wat op de één of andere manier iets aangepast heb binnen dat netwerk maar dat zou dan niet verklaren waarom afdrukken met mijn mobiel wel lukte en met haar mobiel het niet lukte. Het werkt weer hoor maar ik wil gewoon weten wat er gebeurt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Geen slimmerts hier die dit kunnen beantwoorden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je uitgangsvraag is niet bepaald duidelijk, maar zo op afstand tip ik op iets met mDNS of het thuisnetwerk op IPv4 en de printer (en jouw mobiel) op IPv4 en IPv6.

Die schoolomgeving (welke überhaupt?) heeft er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kaaij45
Hoe kan ik het meer verduidelijken. Een vriendin van mij had een printer en een laptop (beide via wifi) in een netwerk gezet met een tecnicolor router/modem. Zij kon tot vorige week printen via haar telefoon en laptop, ineens kon dat niet meer. Toen ik het kwam nakijken probeerde ik de printer aan te sturen met mijn telefoon lukte dat gewoon.

Ik probeerde het zelf met de laptop en er gebeurde niks, het enige wat ik zag was dat er steeds het inlogscherm van een schoolomgeving verscheen. Vervolgens heb ik een i.p scanner geïnstalleerd maar vond behalve de laptop en het accespoint en haar telefoon (niet die van mij) geen printer. Vervolgens heb ik de configuratiepagina van de printer afgedrukt en daar stond mop dat de printer verbonden was. vervolgens heb ik de router opnieuw opgestart maar nog lukte het printen niet.
Vervolgens heb ik de printer verwijderd uit apparaten en printer en hem met behulp van het i.p adres van de configuratie pagina van de printer geïnstalleerd, en tata ……. .toen deed alles het weer.

Het enige probleem is nu een probleem met mij, ik begrijp niet wat er gebeurt is of wat dit veroorzaakt heeft en als ik het netwerk check met een i.p scanner zie ik nog steeds geen printer terwijl hij nu echt in het netwerk zit.
Welke Wizkid snapt er iets van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Kun je vanaf dat apparaat het IP adres van de printer pingen? (En ook vanaf de wél werkende apparaten?)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Jazeker, ik kon hem in windows 10 ook via het i.p op de configuratie pagina ook towvoegen in apparaten en printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Ik snap als je denkt .. Who cares 'hij werkt toch weer' ... Absoluut maar ik wil gewoon weten wat er gebeurd is !

Geen wizkid die het snapt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
Dat is een goede eigenschap maar mijn advies bij printers: gewoon doorgaan met je leven

Printers en drivers zijn zo onvoorspelbaar en zitten verschrikkelijk in elkaar. Dat was 15 jaar geleden al met spooler services etc en nog steeds met printers die uit het niets niet meer werken

Let it go :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
Bedankt voor je reacktie ... Ik hoop dat het nu goed blijft gaan ... Onverklaarbaar maar het zij zo
Pagina: 1