Waterafkoppeling zonder morsen

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik ben nu met mijn watercooling project bezig en ik wil een apparte unit bouwen voor de radiator reservoir/pomp/peltvoeding enz. maar nu moeten er dus slangen tussen de unit en de kast ... 2 stuks op pcies te zijn nu wil ik deze slangen als ik naar een Lan ga af kunnen koppelen en dit op een manier waarbij er geen water verloren gaat omdat ik toch in de buurt van elec. onderdelen zit .. en dit beter werkt ... deze hoeven maar aan 1 kant afgekopelt te worden (aan de kast kant) de slangen blijven gewoon aan de unit zitten .... nu is mijn vraag wat voor dingen heb ik nodig om de slangen af/aan te koppelen zonder te morsen ???

BVD K03K :P

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

heb aan t zelfde idee gedacht de afgelopen maanden :) ik zat te denken aan aparte slang ertussen met allerlei kraantjuhs enzow, maar dan houd je nog steeds problemen

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Iets of wat morsen hou je denk ik toch. Kraantjes is de enige oplossing. Maar zowel aan de kast als aan je unit een kraantje voor elke slang. (4 stuks dus) wil je em loskoppelen dien je alle kraantjes dicht te draaien. Het water dat je verliest is enkel het water wat tussen de kraantjes zit. Hoe dichter de kraantjes op elkaar zitten hoe minder water je verliest.

Bedenk me net dat je misschien iets met de hoogte van je slang kan doen. Als je slang boven je reservoir uit komt zal daar geen water uitlopen. (Was dat niet de wet van twee communiserende schapen ;) ) Kranen dicht, koppel en los houdt de slang omhoog en stop er een stop in. Tja dit is ff wat ik zo 1-2-3 kan bedenken. Als ik nog een heldere ingeving krijg laat ik het je weten.

Succes

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je hebt toch bij de tuincentra van die koppelstukjes voor slangen, waar je een andere slang op kan aansluiten, of een spuitgeval, of een sproeier... naja, je snapt wat ik bedoel. :)

Als je daar niks op aansluit, komt er geen water uit, ookal staat de kraan aan.

als je die nou gebruikt, dan kan je gewoon alles afkoppelen zonder gemors.

Die dingen zijn van het merk gardena geloof ik. (ze zijn er ook vast wel van andere merken denk ik :) )

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 17:48
als je hier kijkt dat zie je dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.belgianoverclockers.com/yeti/watercooling6.jpg
zoiets bedoel je toch?

<edit> iets te snel gelezen, dit bedoel je niet. |:( ,</edit>

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

je kunt natuurlijk ook van dus luchtkoppelingen gebruiken... deze klik je er gemakkelijk af en ze sluiten automatisch goed straks af :). Je moet dan nog wel een kraantje maken aan die slang waar je hem aan koppelt.

Dus: Kraantje dicht, koppelinge eraf... THAT'S IT! Met weinig tot geen waterverlies :P .

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

ooit naar een biertap gekeken? zitten ook (soms) van die koppelstukken op en die lekker dus niet.. zullen wel duur zijn.. :(

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
doe simpel, 2 kranen bij je kast, en zorg ervoor dat je de slang los kan schroeven zodat het water terug kan stromen
problem solved

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

men pakt de slang van het pompje je trek hem eruit, u zet de mond aan het uiteinde, met de andere kant van slang richt u op een plek waar u het water wilt hebben, nu ademt u in en zo hard mogelijk uit, zoals u ziet er komt water uit. Sim-pel

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Probleem is dat de luchtkoppelingen (Cejn) een nogal beperlte doorlaat hebben, en vrij groot zijn. Kraantjes kan je in een kleine versie krijgen.

Wat je kan doen is naar een technische groothandel gaan, en daar je probleem uitleggen. die hebben meestal wel iets.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Er zijn ook koppelingen die je in elkaar klikt zonder water/olie verlies.
Helaas zijn dit soort hydrolische koppelingen prijzig maar een must als je je waterkoeling mee wilt nemen.

(tip: gebruik ook een ontluchter als je een systeem gaat maken die gebaseerd is op de bovengenoemde koppelingen)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 13-05 14:28
bij de aquaruimzaak kan je koppelingen van eheim kopen die je aan beide kanten dicht kan draaien en dan los kunt koppelen

Afbeeldingslocatie: http://www.eheim.de/images/int/tech_zub_kupplung.gif

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 14 augustus 2001 08:12 schreef bazs2000 het volgende:
Er zijn ook koppelingen die je in elkaar klikt zonder water/olie verlies.
Daar hebben we er zat van in de werkplaats. Die dingen zijn echt groot, en hebben relatief weinig doorlaat.
Laat gewoon je systeem leeg lopen en knik de slang. Desnoods maak je klemmen uit twee stukjes strip, twee gaatjes erin, twee boutje en twee vleugelmoertjes.

Ik koppel meestal direct de slagen met elkaar, dus proc-in op proc uit.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

mrknowitall:

Ik meen me nog te herinneren dat onze vloer en jouw mobo best wel vochtig waren, die avond dat we je mobo gemod hadden >:)

Ach, wie maakt zich nou druk om een beetje water?

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 15 augustus 2001 10:00 schreef DaBit het volgende:
mrknowitall:

Ik meen me nog te herinneren dat onze vloer en jouw mobo best wel vochtig waren, die avond dat we je mobo gemod hadden >:)

Ach, wie maakt zich nou druk om een beetje water?
Da was toch een practicum van de cursus natuurkunde voor beginners :? :P

Maar idd, je moet niet vergeten de slangetjes goed vast te koppelen :)

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Da was toch een practicum van de cursus natuurkunde voor beginners :? :P
:) heheh :)

Prakticum 'warme lucht in een waterblok zet uit'. Als je gewoon lukraak wat water in je Swiftech giet, en dan de peltier aanslingert... ;)

Verwijderd

Twee kraantjes aan de buizen in de kast, en twee kurken op de losgekoppelde slangen?

Bovenste kraan dicht, slang lostrekken, kurk erin.
Onderste kraan dicht, slang los, kurk erin.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

talin

ES-MA

gardena koppelingen werken perfect .

heb ze hier ook op zitten , hebben ook mooie grote doorlaat

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 23:00
Gardena koppelingen zou ik nooit vertrouwen. Ik heb al zo vaak van die dingen zien lekken.
2 thumbs down for gardena koppelingen. >:)

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik denk dat ik voor die ehiem digetjes ga .. iemand hier ervaring mee ????

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

als je zorgt dat de dompelpomp en zo laag staat zou zodra je de aanvoerleiding (naar de pc toe) los koppelt het water terug moeten lopen door de dompelpomp.

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 13-05 14:28
Op woensdag 15 augustus 2001 18:43 schreef Koekie007 het volgende:
Ik denk dat ik voor die ehiem digetjes ga .. iemand hier ervaring mee ????
ja, alleen wel voor me aquarium maar ze hebben nog nooit gelekt

en het is eheim
Pagina: 1