Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroket5krk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-02-2021
Ik heb sinds enkele maanden 2 krk rokit 5 boxen die ik aangesloten heb op mijn laptop met een Swissonic M-control passive volume controller ertussen en soms gaan de boxen even uit. Soms gebeurt het na een kwartier en soms na enkele uren. De boxen gaan dan bijna tegelijk uit (met enkele seconden speling ertussen) en het duurt wel weer ik denk tussen de 1 en 3 minuten voor ze weer uit zichzelf aan gaan. Als ik aan de volumeregelaar draai gaan ze binnen enkele seconden weer aan.

Vrienden zeggen dat het kan dat ze oververhit raken, maar dit lijkt me sterk aangezien het soms na een kwartier al gebeurt, ze pas ongeveer 2 jaar oud zijn en ze op nooit meer dan een kwart volume staan. Online kan ik geen vergelijkbare cases vinden dus probeer ik het zo.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Bij voorbaat dank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Oververhit lijkt me ook niet het probleem. Naast het feit dat het soms ook al relatief snel gebeurd zijn deze speakers gemaakt om lange en met hoge intensiteit te spelen. Heb jij een model dat zichzelf uitschakelt na een periode van inactiviteit? Wellicht dat daar iets zit. Maar ik heb daar helaas geen oplossing of verstand van.

Misschien kan je een poos de volume controle ertussenuit laten om te zien of dat het probleem verhelpt. Al zou dat onlogisch zijn, dan is het in ieder geval uitgesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Huppol op 22-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Welke versie van de Rokit 5? Ik vermoed de G3, daar zit een auto power-on/power-off functie in op basis van de gemeten voltages op de ingangen. Gebruik je RCA of XLR?

Wat je kan proberen is de gain/volume op de Rokit op -6dB (of nog lager zetten) zodat je harder uit moet sturen.

[ Voor 27% gewijzigd door ConZito op 22-01-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroket5krk
@Huppol De boxen gaan ook uit als er wel activiteit is. Helaas kan ik de boxen niet aansluiten zonder de volumeregelaar ertussen.

@ConZito Het is inderdaad de G3. Ik heb hier totaal geen verstand van maar er zitten 3 inputpoorten aan de achterkant van de boxen, de XLR, RCA en TRS. Ik gebruik de TRS. Ik ga nu testen of het met -6dB wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
Je moet maar eens zoeken op KRK Rokit 5 G3 en auto power @ Google, niemand is er echt heel blij mee. Daarom heb ik lekker m'n G2's gehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroket5krk
@ConZito Dat blijkt het dus te zijn. Ik kan alleen niet vinden hoe je de auto power off kunt uitzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
kroket5krk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:41:
@ConZito Dat blijkt het dus te zijn. Ik kan alleen niet vinden hoe je de auto power off kunt uitzetten...
Kan niet met een knopje. Zijn mods voor om de printplaat aan te passen, maar dat is niet echt "uitzetten" dat is gewoon die functie slopen :D
Pagina: 1