• PicturePerfect
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09-02 20:29
Hi Tweakers!

Ik heb al jaren een Synology DS218+ met 2 schijven die elkaar spiegelen. Ik ben fotograaf, en hier staat ook al mijn werk op. Ik heb nu ook eindelijk een extra 1-bay nas aangeschaft, de Synology DS120j, die ik bij mijn ouders neerzet als backup. Ik heb nu 'in de gauwigheid' een backup gemaakt via Hyper Backup. Inmiddels is alles overgezet.

(ps Komend weekend neem ik mijn "kantoor" vanaf mijn ouders permanent mee naar mijn eigen huis. Dus dat is iMac + 2bay NAS DS218+. De 1bay blijft bij mijn ouders, dienend als reserve backup dus. op dit moment staan alle apparaten dus nog bij elkaar)

Ik heb alleen veel vragen en na ontzettend veel zoeken heb ik nog geen bevredigend antwoord. Ik kom ook ff niet verder met de uitleg van Synology zelf! Ik begrijp onder andere niet wat de rotatie instellingen inhouden en wat nou werkelijk de opties ieder op zich echt betekenen.

Hoe ik mijn "systeem" liefste zou willen hebben:
1. Thuis heb ik mijn 2 bay NAS. Alles staat hierop. Hiervandaan werk ik. Dat moet gewoon zo blijven.
2. Bij mijn ouders zou ik graag een volledige kopie hebben van mijn NAS thuis. Alles erop, gewoon echt een identieke kopie. Net zoals de 2 schijven in mijn 2bay NAS thuis ieder hetzelfde bevatten, wil ik dat de 3e bij mijn ouders ook alles heeft. Als mijn eigen huis ooit in de fik vliegt, wil ik bij mijn ouders nog exact hetzelfde kunnen hebben. Het moet gewoon dezelfde worden als het ware, maar dan safe op een ander adres.
3. Ik zou willen dat automatisch elke nacht de backup wordt bijgewerkt. Dat mijn werk wat ik overdag thuis doe, snachts wordt aangepast/geüpdatet naar de NAS bij mijn ouders, zodat beide NAS'sen op beide adressen weer identiek zijn.
4. Is het mogelijk dat bijvoorbeeld, wanneer ik thuis mijn schijven ga ruimen en dingen verwijder, dit ook automatisch wordt verwijderd op de 3e backup?