Mijn PC heeft z'n laatste adem uitgeblazen en in deze lockdown is het toch een groot gemis. Ben zelf geen hardware-held en heb aan een aantal vrienden hulp gevraagd voor het bouwen van een nieuwe PC, ben heel benieuwd wat jullie er van denken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik naast werk (mailen/word/excel, weinig bijzonders) voor muziekproductie en gaming. Ik speel geen bijzonder zware games, maar zou wel graag enige upgrade willen qua performance. Muziekproductie vraagt enigszins wat van de computer, maar heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad.
Games die ik bijvoorbeeld speel: World of Warcraft Classic, AoE:2, Among Us, Diablo III.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een beeld wat zoiets kost, maar dacht zelf rond de €1000,-. Hoor het graag als dat heel onrealistisch is. Mag iets meer kosten als dat veel performance oplevert!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en een toetsenbord. Verder een beeldscherm (Hanns.G HH241). Gebruik een audio interface (Scarlett Focusrite 2i2) en wat audio randapparatuur (midi controller etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb weinig kennis van wat nodig is, maar alles wat in de kast gaat heb ik nodig!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet op zoek naar een build die gemaakt is voor de huidige generatie van games/performance. Een last-gen is passend voor mijn huidig gebruik en verwachtingen. Verder heb ik geen bijzondere wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande build is samengesteld door een vriend van mij, maar niet alles hiervan is leverbaar op het moment. Naast dat ik heel benieuwd ben naar jullie blik op de onderdelen ben ik ook op zoek naar advies over leverbare onderdelen. De videokaart kan ik bijvoorbeeld vrijwel nergens vinden (behalve op 1 webshop met nogal twijfelachtige recensies..).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik naast werk (mailen/word/excel, weinig bijzonders) voor muziekproductie en gaming. Ik speel geen bijzonder zware games, maar zou wel graag enige upgrade willen qua performance. Muziekproductie vraagt enigszins wat van de computer, maar heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad.
Games die ik bijvoorbeeld speel: World of Warcraft Classic, AoE:2, Among Us, Diablo III.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een beeld wat zoiets kost, maar dacht zelf rond de €1000,-. Hoor het graag als dat heel onrealistisch is. Mag iets meer kosten als dat veel performance oplevert!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en een toetsenbord. Verder een beeldscherm (Hanns.G HH241). Gebruik een audio interface (Scarlett Focusrite 2i2) en wat audio randapparatuur (midi controller etc.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb weinig kennis van wat nodig is, maar alles wat in de kast gaat heb ik nodig!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet op zoek naar een build die gemaakt is voor de huidige generatie van games/performance. Een last-gen is passend voor mijn huidig gebruik en verwachtingen. Verder heb ik geen bijzondere wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande build is samengesteld door een vriend van mij, maar niet alles hiervan is leverbaar op het moment. Naast dat ik heel benieuwd ben naar jullie blik op de onderdelen ben ik ook op zoek naar advies over leverbare onderdelen. De videokaart kan ik bijvoorbeeld vrijwel nergens vinden (behalve op 1 webshop met nogal twijfelachtige recensies..).
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 161,05 | € 161,05 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5600 XT Phantom Gaming D2 6G OC | € 327,86 | € 327,86 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide Series 270R Closed | € 61,69 | € 61,69 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-2400C15D-32GIS | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair Enthusiast TX550M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD 2,5" (TLC) 500GB | € 73,- | € 73,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 838,40 | ||
[ Voor 3% gewijzigd door raabhimself op 22-01-2021 15:12 ]