Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:47
Als internationaal service engineer voor medische apparatuur heb ik het afgelopen jaar meerdere malen binnen Europa moeten reizen voor onderhoud en storingen.
Elke keer voor vertrek heb ik een PCR-coronatest ondergaan om aan te kunnen tonen dat ik op dat moment niet besmet was.
In sommige ziekenhuizen en hotels werd hier nadrukkelijk om gevraagd.

Bij thuiskomst ben ik elke keer in quarataine gegaan voor 10 dagen. Dat betekend dat ik momenteel al vanaf 7 januari of onderweg ben of thuis in quarataine zit. Voor de komende weken is er ook al het een en ander gepland wat betekend dat ik tot eind februari of op reis ben of ik quarataine zit. Dit begint een beetje vervelend te worden.

Ben ik wellicht een grenswerker? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-vakantie/in-thuisquarantaine-bij-aankomst-in-nederland/wanneer-niet-in-thuisquarantaine
Definitie van een grenswerker:
Een grensarbeider is iemand die in één land (het werkland) werkt, in een ander land (het woonland) woont en gewoonlijk dagelijks of ten minste eenmaal per week naar het woonland terugkeert. Een grensarbeider wordt ook wel een grensganger genoemd.
Ik neem het covid virus serieus en werk en blijf zoveel mogelijk thuis. Maar als ik al geen rondje kan gaan wandelen of wat bouwmaterialen af kan halen wil ik kijken of ik dit veilig kan doen.

Ons bedrijf een nederlandse entiteit maar geen kantoor. Dus in principe werk ik voor een nederlands bedrijf maar mijn werkzaamheden zijn in Nederland maar ook in Europa,

Informatie vanuit de overheid (inc telefonisch contact) is onduidelijk of ik wel elke keer in quarataine moet. Ik begrijp dat voorkomen beter als genezen is maar zou graag willen weten of er iemand is met ervaring vanuit hunzelf of vanuit het bedrijf hoe hiermee word omgegaan?