EPDM los, kan dat kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:19
Hi allemaal,

Een dakdekker heeft mijn garagedak bekleed met EPDM. Nu beweegt het oppervlak in het midden als het waait. Aan de randen zit het vast, dus het staat in feit bol. Bij mijn huis waait het vaak heel hard. Helaas is beweging niet in een foto te vangen :P

Volgens de dakdekker kan dat geen kwaad, maar dat betwijfel ik. Er is geen lekkage, maar voor de levensduur lijkt het mij nadelig. Ik denk dat hij de boot wil afhouden om er iets aan te doen.

In jullie ervaring. Hoort EPDM dit te doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb vorig jaar EPDM laten plaatsen en de dakdekker heeft het bij mij ook alleen aan de randen vastgezet. Ik heb er alleen een vlonder op liggen dus van opwaaien heb ik geen last.

[ Voor 25% gewijzigd door Sethro op 22-01-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:43
In principe kan het geen kwaad qua waterdichtheid.
De EPDM heeft rek genoeg om dit op te vangen.
Alleen voor het oog is het minder mooi.

Bij mij op het werk lijmen we altijd het volledig oppervlak, maar ook dit is geen garantie dat het niet losgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:14
Bij ons op de veranda is het volledig gelijmd maar bij harde wind / storm komt het ook omhoog en klappert een beetje. Maakte me er in het begin druk over maar na een paar stormen niet meer en kijk er ook niet meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 00:55
Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Waarom leg je er niet gewoon een dun laagje grind op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:19
merkens11 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:38:
Ik denk dat het niet veel kwaad kan. Waarom leg je er niet gewoon een dun laagje grind op?
Ik denk dat ik er sedem op ga doen. Vandaar ook de keuze voor EPDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Persoonlijk vind ik het niet netjes als het midden niet op zijn minst partieel verkleeft is, maar in principe kan het geen kwaad als de randzondes voldoende vastzitten.

Zeker als je van plan bent om er sedum op te leggen dan zou ik mij er niet te druk om maken :)

Tweakers Discord

Pagina: 1