Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seagate Barracude schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wwl1txm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 14:26
hallo allemaal

Ik zit met een probleem en ik hoop dat ik hier wat richting kan vinden.

Ik heb een 2TB Barracude schijf die plotseling offline is in Windows.
In de Disk Manager van Windows staat de schijf op Unkown en Unallocated. Wanneer ik rechtsclick op deze schijf dan kan ik initialize disk doen.

Wat gebeurt er dan? Ben ik dan al de data kwijt? Of is de data die erop staat dan nog te redden?

ik heb al een tool geprobeerd om de data te recoveren maar dit is niet gelukt. Zijn er nog mogelijkheden?

Hoor graag van jullie

Bedankt alvast

Alle reacties

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Ging de schijf terwijl de PC aan stond offline, of was hij na een (re)boot offline?

En hoort je de schijf opspinnen als er stroom op komt? En maakt hij daarnaast 'onnatuurlijke' geluiden zoals getik?

Je zou de schijf in een ander systeem kunnen proberen, misschien dat die daar wel wilt opstarten, maar als dat niets uithaalt, dan zie ik het somber in.

Maar goed, ik ben geen schijf-expert, noch werk ik met Windows, dus misschien weet iemand wat 'Unkown en Unallocated' precies betekent.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• wwl1txm
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 14:26
Ja de schijf spint op tijdens het opstarten, en ik hoor ook geen vreemde click geluiden of zo.
Inderdaad heb ik ook geprobeerd om de schijf in een ander systeem te stoppen maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Ik ben ook geen schijf-expert (heeft helaas geen IP adres:-)

Bedankt voor je reaktie.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58
Draai https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/ even, die geeft je een goede statusinfo

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Wat wil je bereiken?
- data terugkrijgen?
Heb je geen backup (van de belangrijkste zaken)? Dan wordt het als eigen pogingen niet lukken een dure kwestie. Ga de schijf niet in de vriezer leggen, niet formatteren / initialiseren en ook niet ermee naar een computerwinkel: die hebben er nul verstand van.
- schijf opnieuw gebruiken?
Dan kan je wel proberen te formatteren / initialiseren, maar dan ben je de data definitief kwijt (bij weer in gebruik nemen). Ook zou ik twijfels hebben bij de betrouwbaarheid van deze harddisk.

En ga backups maken!