Winkel filter (ja nog een keer) evt andere invulling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• odracir
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
Beste redactie en mede tweakers,

Na een paar minuten zoeken op dit forum ben ik er achter gekomen dat de functie die ik mis, namelijk een winkel filter / blacklist, al meerdere malen is voorgesteld en er blijkbaar technische moeilijkheden zijn om deze te implementeren. Toch wil ik deze zogenoemde winkel filter nog een keer opperen omdat ik hoop op een eventuele andere invulling om het probleem dat ik ervaar met de pricewatch op te lossen.

Al jaren gebruik ik de tweakers.net pricewatch. Ik vind het fantastisch dat er zo veel filters zijn, er is geen andere plek op het internet (bij mij bekend) die dit zo goed doet. Maar nu, in deze tijd van videokaart schaarste, en ik op zoek ben naar een nieuwe videokaart, werkt de pricewatch niet meer zo perfect als dat hij voorheen altijd deed.

Xstra Digital Storage is een winkel die niet heel positief beoordeeld wordt. Dezelfde klachten die mij doen denken aan pure oplichting (verkeerde processors opsturen). Ik heb zelf geen ervaring bij deze winkel maar wat mij opvalt is dat ze heel veel producten aanbieden die nergens anders te koop zijn (voorbeeld: https://tweakers.net/pric...1660-ventus-xs-6g-oc.html). Hierdoor heb ik het idee dat ze hun voorraad niet netjes vermelden, zoals andere winkels dat wel doen. In ieder geval, genoeg reden voor mij om niet bij deze winkel te bestellen.

Voorbeeld van mijn probleem:

https://tweakers.net/vide...ARKg8XNTM0h8iZmRkqxtbW1AA

Als ik op deze manier zoek naar een videokaart, krijg ik heel veel producten die alleen bij deze winkel beschikbaar is. Is er een andere winkel die het (wellicht) ook heeft, is er een ontzettend prijsverschil (misschien niet een heel groot prijsverschil met MAXICT, een winkel waar ik graag nog een negatieve review over wil schrijven). Nog een reden voor mij om niet bij deze winkel te willen bestellen. Ik begrijp het argument om dit soort winkels niet te verwijderen, namelijk: beter slechte reviews dan geen reviews.

Een winkel filter (blacklist) is blijkbaar technisch niet (makkelijk) haalbaar maar ik hoop door mijn ervaring uitgebreid te beschrijven, iemand misschien een andere oplossing hier voor kan bedenken, die wel haalbaar is.

Verder dan de volgende oplossingen kom ik zelf niet:
-Winkel filter
-Winkel (tijdelijk) verwijderen uit de pricewatch (niet ideaal)
-Een product moet minimaal 2 of 3 prijzen hebben, anders wordt hij niet getoond in de pricewatch (zeker niet ideaal)
-Productprijzen laten zien als je met je muis over het product gaat (zoals het hier op het forum doet) (helpt niet heel veel, bespaart een klik)

Wellicht kan er wat informatie gedeeld worden over waarom een winkel filter zo lastig is, zodat mensen kunnen meedenken aan een oplossing. Anders hoop ik met deze post dat iemand een eventuele andere oplossing weet te bedenken voor mijn ervaring met de pricewatch.

Bedankt voor het lezen,
O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

In mijn zoektocht naar een betaalbare en beschikbare videokaart kom ik ook precies dezelfde irritatie tegen. Dit maakt de Pricewatch volkomen nutteloos.

Ik snap dat een winkelfilter commercieel voor Tweakers misschien op korte termijn niet handig klinkt. Maar op langere termijn denk ik dat het zeker ook commercieel ook meerwaarde heeft. Serieuze winkels zijn ook de dupe van deze 'vervelende' winkels in de pricewatch.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odracir
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-02-2023
Fijn (nouja, eigenlijk niet) om te horen dat ik niet de enige ben.