Denon AVR-1311 7.1 surround boxen waar nog te koop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170109

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Set (2) surround(achter)boxen voor de Denon AVR-1311
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series te kijken.
Ik heb nu de 5.1 set met houten boxen ( het was een complete set met digitale receiver en houten boxen een limited edition set van scheer en foppen voor het 25 of 50 jarig(dacht ik)bestaan van Denon. Edit: foto s toegevoegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsHhiIUKWdRtkSwh6sR0ZiIe6RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHVOHRc29bFlAk5dcupSEk2i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiEUabQSzrOedkSzMBuKxGOV_as=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sje33ownUr7Z9DO7ekMraZah.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk3Ty2Lmme7-VJ1oMn29wTQ8TCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8A11dNQBjBABSKQMoWkod5dQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpCqV5GuSEMdCZtnop18eEKCoTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYa5xTmnM94jdxgfohoYdRbC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 170109 op 24-01-2021 13:03 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 170109 op 25-01-2021 05:25)

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-05 14:37
Ik weet dat Denon meerdere receivers heeft waarbij je via de pre-out 2 extra kanalen toe kan voegen. De surround processor en voorversterker zijn dan al op 2 extra kanalen voorbereid.

Edit: ik heb de receiver opgezocht en deze heeft via de eigen versterkers de front (L+R) center en surround (L+R).
De pre-out is voor het surrouns back signaal, wat mij doet vermoeden dat het inderdaad 7 kanalen ondersteunt (exclusief subwoofer) en 5 kanalen actief uit kan voeren.
Met een extra (eind)versterker of actieve speakers kan er dan een 7.1 systeem van gemaakt worden.
Ongetwijfeld kan dan via het menu ook ingesteld worden of er een surround back of een hoogte kanaal uitgevoerd moet worden.

[ Voor 58% gewijzigd door Peer_76 op 24-01-2021 12:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat was die alles in 1 set van Denon toch? Daar zijn die speakers voor gemaakt en dat was niet heel veel bijzonders. Dus eigenlijk wil je die er niet los bij hebben....
Wat ik zou doen is een paar mooie nieuwe frontspeakers (van betere kwaliteit) kopen en dan je huidige fronts verhuizen naar een van de surroundposities.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:13
Het was het eeuwfeest. Waarom wil je de surrounds vernieuwen zijn deze stuk? Welke speakerset heb je nu bij de Denon AVR-1311 - is het deze set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Buiten dat is de AVR1311 een 5.1 receiver en geen 7.1. Meer dan de huidige 5.1 set kun je niet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En waar dienen de 2 tulp stekker aansluitingen voor die genaamd zijn, surround boxen achter net naast de sw aansluiting voor dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpCqV5GuSEMdCZtnop18eEKCoTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pYa5xTmnM94jdxgfohoYdRbC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 00:40
Pre Out
A pre-out allows you to connect an external power amplifier instead of using the amp that’s built into the receiver. It allows a signal to pass through the receiver without amplification, and to instead be amplified by another power source.
Maar dat staat ongetwijfeld ook in de handleiding. Deze zijn dus dezelfde als je achter speakers minus het AMP(lifier) gedeelte.

I stand corrected, maar zoals gezegd, nog steeds geen directe speakeraansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door PROnline op 24-01-2021 13:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Peer_76
Ik weet dat Denon meerdere receivers heeft waarbij je via de pre-out 2 extra kanalen toe kan voegen. De surround processor en voorversterker zijn dan al op 2 extra kanalen voorbereid.

Edit: ik heb de receiver opgezocht en deze heeft via de eigen versterkers de front (L+R) center en surround (L+R).
De pre-out is voor het surrouns back signaal, wat mij doet vermoeden dat het inderdaad 7 kanalen ondersteunt (exclusief subwoofer) en 5 kanalen actief uit kan voeren.
Met een extra (eind)versterker of actieve speakers kan er dan een 7.1 systeem van gemaakt worden.
Ongetwijfeld kan dan via het menu ook ingesteld worden of er een surround back of een hoogte kanaal uitgevoerd moet worden.

[ Voor 58% gewijzigd door Peer_76 op 24-01-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peer_76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:50:
Ik kan mij ook herinneren dat bij de aankoop van de receiver mij is vertelt dat de set nog uitgebreid kon worden met 2 extra boxen zodat het 7.1 surround werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martyw schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:31:
Het was het eeuwfeest. Waarom wil je de surrounds vernieuwen zijn deze stuk? Welke speakerset heb je nu bij de Denon AVR-1311 - is het deze set?
Die set lijkt het te zijn maar mijn set pakt automatisch het beste signaal en zet hem zelf op surround of stereo of wat voor signaal het ook maar binnen krijgt en die set staat bij cons dat die het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Illusion

(the art of)

https://www.vintageshifi....VR-1311-Owners-Manual.pdf
Pagina 28

De 1311 kan inderdaad 7.1 aan, maar voor die laatste 2 kanalen is dan nog wel een eindversterker nodig, of je moet actieve speakers (met ingebouwde versterker) plaatsen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Illusion schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:02:
https://www.vintageshifi....VR-1311-Owners-Manual.pdf
Pagina 28

De 1311 kan inderdaad 7.1 aan, maar voor die laatste 2 kanalen is dan nog wel een eindversterker nodig, of je moet actieve speakers (met ingebouwde versterker) plaatsen.
Oké even een waarschuwing ik ben een movie en serie addict maar ik ben geen expert in geluid dus wat ik lees is: 1 ja hij kan uitgebreid worden tot 7.1 met 2 extra boxen maar dan zou ik speciale boxen moeten zoeken die een versterker hebben ofzo? En 2 wat is een eind versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Peer_76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:50:

Klinkt super maar zoals ik net al zei ik ben totaal niet thuis in dit soort dingen maar ik vroeg mij dus af of iemand een voorbeeld heeft van wat voor soort speaker ik moet kopen( en vooral waar) hoeveel dat kost en of het de moeite en geld waard is dit nu nog toe te voegen want ik begin met films en series het geluid achter mij te missen( de surround speakers staan nu naast mij) voor de rest echt super dat iedereen mij probeerd te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:06:
[...]
...maar dan zou ik speciale boxen moeten zoeken die een versterker hebben ofzo? En 2 wat is een eind versterker?
De receiver geeft alleen signaal en speakers hebben vermogen nodig. Je hebt dan twee opties: actieve speakers (speakers met een versterker er in) of passieve speakers met een eindversterker (een eindversterker is puur voor vermogen en heeft dus geen volumeregeling zoals je huidige AVR-1311 wel heeft). Wat het kost is helemaal aan jezelf. Je hebt actieve speakers van honderd euro maar ook van tienduizend euro, idem met passieve speakers en eindversterkers. Waar je dit soort spul koopt? Bij elke (goede) HiFi winkel, actieve speakers mogelijk al bij de MediaMarkt en CoolBlue.

Oftewel:
Zoeken op "actieve speaker" zal je een eind brengen. Het zal je veel merken en types geven. Nadeel van die oplossing is wel dat je het volume op de speakers eerst gelijk moet krijgen met de rest. Als je voor passieve speakers met losse eindversterker gaat heb je nog veel meer keuzes. Eindversterker zou ik sowieso tweedehands halen, nieuw zijn ze nogal aan de prijs. Speakers idem trouwens. Als met al is hier is gewoon géén eenduidig antwoord op te geven.

Persoonlijk zou ik doen wat hierboven is gezegd. Front speakers vervangen voor iets met meer body, eindversterker voor op de Pre Out en dan de huidige fronts naar Surround Back. Heb je de 7.1 met een betere sound stage aan de voorkant.
..het de moeite en geld waard is dit nu nog toe te voegen want ik begin met films en series het geluid achter mij te missen( de surround speakers staan nu naast mij)
Wat voor films en series kijk je? Hebben die überhaupt een 7.1 track?

Edit:
Wat zou het budget zijn? Daar valt of staat deze wens denk ik mee. Voor een paar tientjes ga je dit niet redden.

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 24-01-2021 13:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe wil je de huidige front boxen naar achter zetten ? Die huidige front boxen hebben een gewone kabel die gestript is als uiteinde en de aansluiting voor de achter boxen( zoals te zien is op de foto) is tulp aansluiting.Althans zo ziet die aansluiting naast de sw aansluiting er wel uit. Dat qua films en series zoek ik dan wel uit kijk er zoveel en bij 1 of 2 zag ik het staan( weet niet meer welke zo uit mijn hoofd)

De prijs die ik in gedachte had was 150 euro max.
Geen idee wat een nieuw surround systeem kost maar vast meer dan ik betaald heb toendertijd voor dit setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Anoniem: 170109 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:22:
Hoe wil je de huidige front boxen naar achter zetten ? Die huidige front boxen hebben een gewone kabel die gestript is als uiteinde en de aansluiting voor de achter boxen( zoals te zien is op de foto) is tulp aansluiting.Althans zo ziet die aansluiting naast de sw aansluiting er wel uit.
Daarom zet je er dus een eindversterker tussen.
De prijs die ik in gedachte had was 150 euro max.
Als je daarvoor een eindversterker en 2 speakers moet kopen, denk ik dat je het beter kunt laten.

Of misschien tweedehands spullen zoeken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:31:
[...]

Daarom zet je er dus een eindversterker tussen.

[...]

Als je daarvoor een eindversterker en 2 speakers moet kopen, denk ik dat je het beter kunt laten.

Of misschien tweedehands spullen zoeken.
Bedankt voor de hulp, ik dacht even leuk mijn geluid ervaring te verbreden maar helaas is het budget van 150 euro te weinig als ik het zo lees.
Iedereen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 170109 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:46:
[...]
Bedankt voor de hulp, ik dacht even leuk mijn geluid ervaring te verbreden maar helaas is het budget van 150 euro te weinig als ik het zo lees.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Setje actieve speakers van Marktplaats moet mogelijk wel lukken denk ik. Moet je dus wel eerst een nulpunt hebben voor het volume van die speakers. En nadeel van actieve speakers is dat ze ook 230 V nodig hebben. Nabij de nieuwe positie dienen die speakers dus een stopcontact te hebben.

Even terugkomende op:
Anoniem: 170109 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Die set lijkt het te zijn maar mijn set pakt automatisch het beste signaal en zet hem zelf op surround of stereo of wat voor signaal het ook maar binnen krijgt en die set staat bij cons dat die het niet doet.
Het gaat niet om het beste signaal. Er staat:
No automatic audio configuration mode
Waarbij de gehele tekst het volgende zegt:
The lack of any automatic sound adjustment (ex- Audyssey EQ) means any and all sound adjustments need to be done manually. The lack of a graphic equalizer is something that won’t impress some people. However, audio buffs won’t mind, since they prefer ‘pure’ sound.
Oftewel, het gaat hier oom Room EQ software van Audyssey die Denon op hogere modellen meelevert en op deze receiver ontbreken. Oftewel het instellen van de receiver met een microfoon door middel van testtonen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 24-01-2021 19:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
Anoniem: 170109 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:46:
ik dacht even leuk mijn geluid ervaring te verbreden maar helaas is het budget van 150 euro te weinig als ik het zo lees.
Dat is afhankelijk met wat jouw eisen zijn wat betreft kwaliteit.
Als je voor deze eindversterker en deze speakers zou kiezen ben je voor €134,00 klaar, en met garantie. Hoe de geluidskwaliteit is durf ik niets over te zeggen.
Verder kan je natuurlijk marktplaats verder afstruinen in de hoop iets moois/goedkoop tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:13
Peer_76 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Dat is afhankelijk met wat jouw eisen zijn wat betreft kwaliteit.
Als je voor deze eindversterker en deze speakers zou kiezen ben je voor €134,00 klaar, en met garantie. Hoe de geluidskwaliteit is durf ik niets over te zeggen.
Verder kan je natuurlijk marktplaats verder afstruinen in de hoop iets moois/goedkoop tegen te komen.
Dat zijn toch (niet zo hele beste) actieve speakers? Dan heb je die eindversterker niet nodig ;)
Overigens zou ik met 150 euro inderdaad eens in V&A/op Marktplaats kijken

[ Voor 7% gewijzigd door martyw op 24-01-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
martyw schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Dat zijn toch (niet zo hele beste) actieve speakers?
Ik had blijkbaar weer eens niet zo goed gekeken en deze speakers voor passief aangezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En als ik naar een totaal nieuw systeem kijk met 7.1 surround aan hoeveel moet ik dan denken ? Ga liever niet lopen piele met andere boxen en wat dan ook(denk ik maar het moet nog bezinken dat wat ik dacht van gewoon 2 boxen inpluggen en klaar dus niet gaat werken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:29
Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je (kwaliteits-)eisen. Maar ik zou rekening houden met 500 voor een instapmodel receiver en ca. 1500 voor een speakerset. Maar een goede subwoofer kan zo maar 800 euro kosten. Dus echt afhankelijk van jouw eisen.

Mijn advies: verdiep je eerst in dit wereldje en koop niet overhaast iets.

Oh ja. Tweedehands kan je vaak ook nog wel leuke dingen vinden en daardoor onder dat budget klaar zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Cass Casey op 25-01-2021 09:10 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Pagina: 1