Gaming laptop, inclusief studeren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loool3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-02-2021
Hoi beste Tweakers,

Ik zoek een leuke laptop om te studeren en gamen.

Ik heb in korte tijd 2 laptops gekocht die allebei verschrikkelijk slecht waren.
Een ervan was tweedehands met baggere prestatie en de andere had al gelijk na een jaartje problemen met de toetsenbord.

Daarom zou ik graag uw advies willen hebben om dit soort dingen te voorkomen.

Ik heb zelf een game pc dus hoeft mijn laptop niet top notch te zijn.

Mijn wensen zijn een laptop met een ryzen 4000+ series en heel graag een Rtx 2060 gpu een IPS scherm 60+ hz is lekker meegenomen natuurlijk.

Ook een die niet veel geluid maakt met een goeie airflow.

SSD of in combinatie met HDD 500 GB- 1TB.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik zoek een sterke laptop die een lang tijd meekan voor zowel studie als gamen.

Wat is je budget?
~€1300.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Langere batterij is gewenst, dit ivm met lang gebruik tijdens studie etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Wat je zelf ook had kunnen doen is gewoon je wenslijst in de pricewatch kunnen invoeren. Dan hou je niet veel over. Dit is er bijvoorbeeld eentje die je hiermee te zien krijgt:
https://tweakers.net/pric...82b1003emh/specificaties/
De batterij duur blijkt uit de reviews hier niet zo goed te zijn. Maar dat ga je snel krijgen als je een discrete GPU erin hebt zitten. Je zou de reviewers misschien een berichtje kunnen sturen als je interesse hebt. En kijken of ze misschien iets meer erover kunnen zeggen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Dus kan je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-12-2023
Ik had de laptop die @Stonehawk adviseert en hij voldoet aan al je wensen. Krachtig, fijn toetsenbord om te typen en relatief stil.

Als je al een gaming pc hebt, is 1660ti misschien voordeliger dan 2060.

[ Voor 21% gewijzigd door Tweepers op 22-01-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loool3
Tweepers schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:09:
Ik had de laptop die @Stonehawk adviseert en hij voldoet aan al je wensen. Krachtig, fijn toetsenbord om te typen en relatief stil.

Als je al een gaming pc hebt, is 1660ti misschien voordeliger dan 2060.
Hoi, bedankt voor jullie berichtjes.

Hoe zit het met de accuduur van de Lenovo legion 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
Waarom wil je per se een 2060? De 1660 ti maar 7% langzamer maar wel stukken goedkoper en daardoor betere prijs kwaliteit.
Rtx ga je toch niet gebruiken want dan heb je 20-30 fps. Allebei hebben ze 6gb vram.

Zelf vind ik de bouw van een laptop belangrijk en dan zou ik liever een degelijke bouw hebben met een 1660 ti, dan dat ik een 2060 heb met slechtere: batterij/ accu/ scherm/ koeling

[ Voor 5% gewijzigd door HansAnderson op 23-01-2021 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
loool3 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:01:
[...]

Hoi, bedankt voor jullie berichtjes.

Hoe zit het met de accuduur van de Lenovo legion 5?
Als je gewoon aan het typen en browsen bent ging hij bij mij zo'n 3 uur mee. Anderen hebben het over 7 uur, dus misschien doe ik iets verkeerd.

@HansAnderson, ik heb met die Legion even Cyberpunk gespeeld met raytracing en het was goed te doen, mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnderson
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 09:10
@HansAnderson, ik heb met die Legion even Cyberpunk gespeeld met raytracing en het was goed te doen, mooie extra.
Ok valt wat voor te zeggen, hoeveel fps kreeg je als ik vragen mag en met welke setting?

Als je veel waarde hecht aan raytraving begrijp ik je besluit. Zelf heb ik liever hogere fps :) ik heb bijvoorbeeld nu 144 hz en zou niet snel meer terug willen naar <60 fps. Zelf had ik een 8300h laptop met een 1060 3gb (omen 15 2018), alles draaide prima op 60 fps maar voelde toch laggy. Ik heb nu een omen 15 laptop 2020, 10750 met ook een 2060 rtx :)

Het is meer dat je weet dat de 1660 ti een goede optie is, als je voor de 2060 wil gaan is dat je goed recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweepers
HansAnderson schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ok valt wat voor te zeggen, hoeveel fps kreeg je als ik vragen mag en met welke setting?

Als je veel waarde hecht aan raytraving begrijp ik je besluit. Zelf heb ik liever hogere fps :) ik heb bijvoorbeeld nu 144 hz en zou niet snel meer terug willen naar <60 fps. Zelf had ik een 8300h laptop met een 1060 3gb (omen 15 2018), alles draaide prima op 60 fps maar voelde toch laggy. Ik heb nu een omen 15 laptop 2020, 10750 met ook een 2060 rtx :)

Het is meer dat je weet dat de 1660 ti een goede optie is, als je voor de 2060 wil gaan is dat je goed recht ;)
Had de fps teller niet aan, maar had geen problemen met haperingen. Was via de slider in Geforce Experience, ergens halverwege, dus waarschijnlijk ten koste van andere visuals.

Ik ben het wel met je eens dat 1660 ti een verstandigere keuze is, zoals ik ook in eerste reactie schreef. Maar 2060 is niet volslagen nutteloos. Zeker niet als je van photo mode houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loool3
Welke 1660ti laptops zijn aanraders?

En hoe zit het met pc specialiast, is dat betrouwbaar aangezien prijzen wel goedkoop eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Check Lenovo Shop Nederland.
Pagina: 1