Twaekers.net redirect naar neppe nieuws sites

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CF16
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06 22:07
Beste mede tweakers,

Telkens als ik snel type of de 'ea' omwissel naar 'ae' verwijst de website mij naar een fake nieuwsite (die door hun nagemaakt is) bijv. (Nos.nl of de AD). Is het mogelijk om die site en - / of domein uit de lucht te halen? Het gaat dan om de site: 'twaekers.net'. Erg verwarrend voor mensen met dyslexie (denk ik).

[ Voor 4% gewijzigd door CF16 op 22-01-2021 09:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gebruikmaken van Bookmarks in je browser als spellen lastig is. In het Nederlands is dat Favorieten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is helaas een bekend trucje. Domeinnamen opkopen die op populaire websites lijken en er dan andere (malafide) zaakjes mee doen.

Bookmark de website. Dat is sowieso handig. Of minder snel typen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
Of installeer uBlock origin. Die blocked ook een hoop malafide sites, waaronder twaekers.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

https://www.whois.com/whois/twaekers.net

Geregistreerd bij "godaddy.com", wellicht kan iemand van tweakers een email sturen naar "abuse@godaddy.com"?

Het lijkt me het beste als de mail komt vanuit @tweakers.nl en niet een random hotmail adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CF16
Accretion schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:27:
https://www.whois.com/whois/twaekers.net

Geregistreerd bij "godaddy.com", wellicht kan iemand van tweakers een email sturen naar "abuse@godaddy.com"?

Het lijkt me het beste als de mail komt vanuit @tweakers.nl en niet een random hotmail adres.
Precies, dat lijkt mij dus ook. Natuurlijk kan je tweakers.net opslaan in je favorieten etc. Maar alsnog zou het wel fijn zijn als zoiets verwijderd wordt (indien mogelijk natuurlijk).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:29

page404

Website says no

CF16 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:13:
Beste mede tweakers,

Telkens als ik snel type of de 'ea' omwissel naar 'ae' verwijst de website mij naar een fake nieuwsite bijv. (Nos.nl of de AD). Is het mogelijk om die site en - / of domein uit de lucht te halen? Het gaat dan om de site: 'twaekers.net'. Erg verwarrend voor mensen met dyslexie (denk ik).
je bedoelt dat de site waar je op terecht komt zich voordoet als de NOS of AD? Ik snap dat het AD niet hoogwaardig is maar om het nou een fake newssite te noemen gaat wat ver ;) :D

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF16
page404 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:34:
[...]

je bedoelt dat de site waar je op terecht komt zich voordoet als de NOS of AD? Ik snap dat het AD niet hoogwaardig is maar om het nou een fake newssite te noemen gaat wat ver ;) :D
Ja sorry, ik bedoelde inderdaad dat de site zich voordoet als de NOS of AD. Tuurlijk zijn dit uiteraard zelf geen fake newsites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:15:
Gebruikmaken van Bookmarks in je browser als spellen lastig is. In het Nederlands is dat Favorieten.
Aanvulling: of een plugin dat speeddial heet installeren in je browser. Daarmee sla je een visuele snelkoppeling op naar een website. Gebruik ik vaak voor (oudere) mensen die internet maar ingewikkeld en lastig vinden.

Er zijn verschillende speeddials beschikbaar maar mijn eigen favoriet is FVD speedial.

Chrome: https://chrome.google.com...ajjainaijghjlofdfmbjpebpa

Firefox: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/fvd-speed-dial/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit is niet iets voor Algemene Zaken, maar meer iets voor Lieve Adjes, bij deze dus verplaatst :)

@Kees is dit iets waar we actie tegen kunnen ondernemen?

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2021 10:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CF16 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:39:
[...]

Ja sorry, ik bedoelde inderdaad dat de site zich voordoet als de NOS of AD. Tuurlijk zijn dit uiteraard zelf geen fake newsites.
uBlock origin laat mij niet eens naar "twaekers" gaan (nieuwe tab wordt meteen weer gesloten), misschien is dat een optie? Sowieso misschien wel een goed idee om te installeren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tegen domain squatting optreden lukt vooral als op het 'fake' domain iets staat dat (erg) lijkt op het 'orginele' domain. En zelfs dan is het slagingspercentage vrij laag. In het geval er iets totaal anders op staat wordt het al lastiger. In dit geval denk ik dat de NOS meer kans maakt dan Tweakers - en dan ook nog niet eens zo zeer vanwege het domein maar op 't inbreuk maken op auteursrechten, merkrechten en dat soort zaken van "NOS". In essentie ben je overgeleverd aan de goodwill van GoDaddy of registrar van het gesquatte domain of zul je op een andere manier je recht moeten gaan halen (bij een rechter o.i.d. - en de pest is dat squatten nou niet per-se illegaal is (again, los van de merkrechten etc.)).

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 22-01-2021 10:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:22

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Enige wat Tweakers kan doen lijkt mij om te pollen om die site nog werkt, en zodra de domeinnaam opgeheven wordt, deze zelf registreren.

Ik vraag me ook af of de NOS actief actie onderneemt tegen deze hopeloze sites.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14
@RobIII is GoDaddy ook niet nog eens 1 van de 'slechtste' hosters qua principes? Als in weinig slagingskans dat ze er op acteren

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 22-01-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
418O2 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:14:
@RobIII is GoDaddy ook niet nog eens 1 van de 'slechtste' hosters qua principes?
Nja, weet niet of ze 'slecht' te noemen zijn, maar ik denk wel dat ze groot genoeg zijn om zich niet héél erg druk te ("hoeven") maken om een individueel gevalletje. Maar ik denk wel dat je slagingskans hoger is bij "Mom & Pop hosting" ja :P
AW_Bos schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:10:
Enige wat Tweakers kan doen lijkt mij om te pollen om die site nog werkt, en zodra de domeinnaam opgeheven wordt, deze zelf registreren.
Je kunt gewoon opvragen wanneer een registratie verloopt (2022-01-01); kleine kans dat er voor die datum al iets verandert want het is toch al betaald tot dan. En dan rond die datum kun je idd eens gaan 'pollen' en met wat geluk 't domein 'terugbietsen' - daar zijn overigens diensten voor die dat voor je kunnen regelen. Maar gezien 't domein als sinds 2011-01-01 geregistreerd is verwacht ik dat ze voor 2022-01-01 gewoon (weer) verlengen.
AW_Bos schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:10:
Ik vraag me ook af of de NOS actief actie onderneemt tegen deze hopeloze sites.
Mwa, vast, maar het zal geen top prio hebben :)

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 22-01-2021 10:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54

Blokker_1999

Full steam ahead

Het is misschien omdat ik belg ben, maar als ik naar het domein van TS ga krijg ik een nagemaakte pagina van HLN te zien, en dan zitten we wel binnen de DPG groep. Ga ik er een tweede keer op korte tijd naartoe krijg ik een gewone pagina te zien van een geparkeerd domein om aan te geven dat er niets aan de hand is. Zo slim zijn ze dan ook wel weer.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:15:
Het is misschien omdat ik belg ben, maar als ik naar het domein van TS ga krijg ik een nagemaakte pagina van HLN te zien, en dan zitten we wel binnen de DPG groep. Ga ik er een tweede keer op korte tijd naartoe krijg ik een gewone pagina te zien van een geparkeerd domein om aan te geven dat er niets aan de hand is. Zo slim zijn ze dan ook wel weer.
Deed hij bij mij (Nederlander) ook, maar dan met een mock-up van AD.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleiN13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 18:18
Bekende site dat. Op Nu.nl heb ik al meerdere keren melding gemaakt van reclame banners die te zien waren die precies naar zo'n soort site refereerde.

Lijkt wel een grotere organisatie achter te zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Mwahaha, heb de jackpot. Heb zin om een VM op te starten (misschien Win98?), te bellen en mijn avond goed te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBvCAj91qVQL9E6ymsyJZbvv7Vw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/1OwpovlB0RG706WAabaGhpQs.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Als het Tweakers @Kees niet lukt om een take-down te doen kan men altijd nog contact opnemen met SIDN, en met hun communiceren of zij de site middels een take-down plat kunnen krijgen. Ik heb in de pilot gezeten waarbij we overzicht kregen van fake domainen die geregistreerd werden op NL domainen. Handige tool maar op ziekenhuizen worden niet veel fake sites geregistreerd. Heineken, ING dat soort bedrijven wel enorm veel. Weet niet of ze dit ook al wereldwij monitoren nu want dat zijn heel veel tld's :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

mutsje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:01:
Als het Tweakers @Kees niet lukt om een take-down te doen kan men altijd nog contact opnemen met SIDN, en met hun communiceren of zij de site middels een take-down plat kunnen krijgen. Ik heb in de pilot gezeten waarbij we overzicht kregen van fake domainen die geregistreerd werden op NL domainen. Handige tool maar op ziekenhuizen worden niet veel fake sites geregistreerd. Heineken, ING dat soort bedrijven wel enorm veel. Weet niet of ze dit ook al wereldwij monitoren nu want dat zijn heel veel tld's :)
SIDN gaat toch helemaal niet over .net-tld's?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Als ik twaekers.net intik in de url, krijg ik dit?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4v1XwqnqUR2KOeqA5Qj-aMwRZEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z9zegdwXUgCeQKoGOCaKzqm5.png?f=fotoalbum_large

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

MsG schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:06:
[...]

SIDN gaat toch helemaal niet over .net-tld's?
Nee dat klopt maar ze hebben wel heel veel contacten met diegene die er wel over gaan , en take-down gaat dan soms net iets sneller. SIDN gaat over NL tld's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Under the Uniform Domain-Name Dispute-Resolution Policy (UDRP), trademark holders can file a case at the World Intellectual Property Organization (WIPO) against typosquatters (as with cybersquatters in general).[8] The complainant has to show that the registered domain name is identical or confusingly similar to their trademark, that the registrant has no legitimate interest in the domain name, and that the domain name is being used in bad faith.[8]
Bron: Wikipedia: Typosquatting

Omdat het om een go-daddy gehoste site gaat, is wellicht het volgende ook van toepassing:
Wikipedia: Anticybersquatting Consumer Protection Act

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

NoahAmber schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:39:
Als ik twaekers.net intik in de url, krijg ik dit?!

[Afbeelding]

Doe ik iets fout?
Dan is het je tweede bezoek op korte tijd. Doen ze om te verbergen waar de malafide site de eerste keer vandaan komt en is voor zover ik kan zien IP based.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
als ik twaekers zie, dan denk ik meteen aan tweakers, maar dan de friese variant haha.

"twaekers wy sette technology op 'e proef"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Blokker_1999 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:02:
Mwahaha, heb de jackpot. Heb zin om een VM op te starten (misschien Win98?), te bellen en mijn avond goed te maken:

[Afbeelding]
Even melden: Heb een klacht ingediend bij AWS over deze site (gebruikte cloudfront) en ze zijn zo vriendelijke geweest deze neer te halen :) . Kleine overwinning, maar hey, het is toch iets.

En mocht iemand van DPG op zoek zijn, heb ondertussen ook de URL van 1 van de andere doelsites welke een nagemaakte pagina van HLN gebruikt. Al zit die in Rusland :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Blokker_1999 op 23-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

En ondertussen is de twaerkers pagina offline. Geen idee of het mijn klachten waren ofdat iemand van Tweakers/DPG erachteraan is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Blokker_1999 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:01:
En ondertussen is de twaerkers pagina offline. Geen idee of het mijn klachten waren ofdat iemand van Tweakers/DPG erachteraan is gegaan.
Hier niet hoor :?
Het DNS record bestaat nog en er wordt ook nog steeds een redirect gedaan.

Edit: ik zie dat je twaerkers typed?

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 25-01-2021 11:23 ]

Over mij

Pagina: 1