Geforce geeft BSOD's en verdwijnt soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Mijn laptop heeft naast een ingebouwde Intel een Geforce GTX 1050. Deze geeft soms dagelijks meerdere BSOD's en soms een week lang niet. Ik heb alles qua drivers en settings (bijv. Power safe mode uitschakelen) geprobeerd, maar het probleem wordt niet opgelost. Gisteren verdween de GTX ook compleet uit mijn apparatenlijst. Probleem opgelost dacht ik, want het systeem draaide voor het eerst sinds weken weer als een zonnetje.

Helaas niet, want vanmorgen weer de eerste BSOD en jawel de GTX was terug. Ik heb hem nu "uitgezet" in het control panel, maar weet niet zo goed of dit de beste oplossing is? Ik kan niet goed vinden wat in dit soort situaties het beste is om het apparaat te negeren, behalve het fysiek te verwijderen. Dat laatste is helaas geen oplossing omdat de laptop nog onder garantie valt. Echter moet ik hier een week op wachten en met thuiswerken zorgen de BSOD's voor weinig productiviteit.

[ Voor 6% gewijzigd door fw10 op 22-01-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:02
Als je de prestaties van de GTX 1050 niet nodig hebt kan je je prima redden met de igpu van Intel.

Eigen laptop of zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Ja dat leek mij ook. Maar ik vroeg mij af of ik de GTX nu op de best mogelijke manier genegeerd kan worden? Ik denk dat 'ie op sterven na dood is en zolang Windows hem negeert, lijkt het mij goed te gaan.

De laptop wordt vooral zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
fw10 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:13:
Ja dat leek mij ook. Maar ik vroeg mij af of ik de GTX nu op de best mogelijke manier genegeerd kan worden? Ik denk dat 'ie op sterven na dood is en zolang Windows hem negeert, lijkt het mij goed te gaan.
Uitschakel is idd de beste manier maar geen oplossing voor lange termijn. Apparaat moet gewoon werken. Als de 1050 defect is dan is dat reden voor RMA.

Heb je de GeForce drivers verwijderd met DDU voordat je deze opnieuw installeerde?
De laptop wordt vooral zakelijk gebruikt.
Ging mij meer om wie de eigenaar is. Ben je dat zelf of de werkgever. Lijkt mij dat je werkgever deze beschikbaar stelt als je thuis werkt. Zo niet, daar dan maar eens werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Dank voor je reactie. Wellicht geen snuggere vraag, maar wat is DDU? De problemen begonnen overigens naar een update van Windows. In eerste instantie leek mij dit de oorzaak, echter nu niet meer. Het is een Dell en via de command update heb ik de "aanbevolen" driver gebruikt. Deze bleef problemen geven. Daarna verschillende "losse" drivers van Nvidia zelf geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Display Driver Uninstaller. Verwijderd alle software die er van de grafische kaart aanwezig is want resten van oude drivers kunnen problemen geven. Daarna kan de driver geherinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
Uszka schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:30:
Display Driver Uninstaller. Verwijderd alle software die er van de grafische kaart aanwezig is want resten van oude drivers kunnen problemen geven. Daarna kan de driver geherinstalleerd worden.
Top, ga ik proberen!
Pagina: 1