Ik heb problemen met mijn pc. Ik heb vanmiddag mijn nieuwe videokaart erin gedaan. Hij heeft het 2 uur goed gedaan. En vervolgens starte ik hem opnieuw op en nu Start het beeldscherm niet meer op. Het beeldscherm gaat in de slaapstand en ik krijg dus niet de BIOS te zien.
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Andere pc aangesloten op de monitor met zelfde kabel. Alles werkt
- Andere videokaart in nieuwe pc gestop —> zelfde probleem
- Geheugen modules eruit gehaald en gewisseld —> zelfde probleem
- Andere pc aangesloten op monitor met de videokaart aangesloten op voeding nieuwe pc —> alles werkt
- Batterij uit moederbord gehaald en 10 minuten gewacht en weer opnieuw geïnstalleerd.
Als ik het zo bekijk zou het dus liggen aan het moederbord of aan de processor....
Maar vind het raar dat dit in een keer niet meer werkt?
Hoe kan ik testen of het aan het moederbord ligt of aan de processor? Beetje zonde om beiden nieuw te kopen....
Zou het nog aan andere dingen kunnnen liggen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..... ik ga nu eerst even slapen :-)
Mijn set-up is als volgt:
Wat heb ik allemaal al geprobeerd:
- Andere pc aangesloten op de monitor met zelfde kabel. Alles werkt
- Andere videokaart in nieuwe pc gestop —> zelfde probleem
- Geheugen modules eruit gehaald en gewisseld —> zelfde probleem
- Andere pc aangesloten op monitor met de videokaart aangesloten op voeding nieuwe pc —> alles werkt
- Batterij uit moederbord gehaald en 10 minuten gewacht en weer opnieuw geïnstalleerd.
Als ik het zo bekijk zou het dus liggen aan het moederbord of aan de processor....
Maar vind het raar dat dit in een keer niet meer werkt?
Hoe kan ik testen of het aan het moederbord ligt of aan de processor? Beetje zonde om beiden nieuw te kopen....
Zou het nog aan andere dingen kunnnen liggen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..... ik ga nu eerst even slapen :-)
Mijn set-up is als volgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 142,95 | € 142,95 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX3060 Ti Gaming OC PRO 8G (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,10 | € 99,10 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 142,90 | € 142,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 112,90 | € 112,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 696,85 |
[ Voor 3% gewijzigd door jczuidervaart op 22-01-2021 01:51 ]