Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na 6,5 jaar ben ik toe aan een nieuwe tv. Destijds de Sony KDL 50W805 gekocht na veel positieve reviews hier en die is prima bevallen.

Nou heb ik een actie gezien bij MM en lijkt me interessant, alleen heb ik geen ervaring met LG. Tv zal voornamelijk gebruikt worden voor Films (zowel Netflix als via laptop met hdmi aansluiting) en PS5 in de toekomst. Kunnen jullie mij deze tv aanraden en wat zijn de voor- en nadelen? Inputlag? Etc.

https://www.mediamarkt.nl...-86un85006la-1658360.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt een VA tv en je zult dan naar een IPS tv gaan. Met voldoende omgevingslicht zal het nog gaan, maar zodra het donker(der) wordt dan valt de 86'' door de mand. Om een samenvattende quote te pakken voor IPS LG's:
It’s not a dedicated movie TV for bringing Hollywood to your home in the dark, but within the right environment, the image quality looks accurate and detailed, with decent motion. It has good Smart TV, good input lag for gaming and is a strong performer with the lights on.
Ik zou eerder voor de 82'' gaan, zeker met de huidige prijs. Die heeft (als uitzondering) een VA-paneel met een tot 5x zo hoog contrast en daarbij ook met 4K120-weergave (ook zonder VRR). Beide blijven wel SDR tv's. Voor meerwaarde bij HDR moet je minimaal naar de XH90 kijken met WCG, FALD en voldoende piekhelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Ligt er aan wat je zoekt en wat je budget is. Moet het vooral groot of is de beeldkwaliteit (ook) van belang?
Een 86" tv voor € 1.800 is in feite gewoon een budget scherm met dito beeldkwaliteit.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 08:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |